Oletko mokannut kännissä? Paheksutko jos muut mokaa?
Monet ihmiset haukkuu esim. jos joku Temppareissa juhlissa pettää kumppaniaan yms. mutta oletteko itse niin täydellisiä ettette ole koskaan kännissä mitään mokanneet?
Itse voin ainakin nostaa käden pystyyn, että olen mokannut kännissä ja koen että en voi sen tarkia arvostella esim. Temptation Island osanottajien tekemisiä.
Entä Sinä? Oletko mokannut kännissä? Paheksutko silti toisten mokia?
Kommentit (62)
Kännissä mokaaminen ei ole niin paha kuin katsoa temppareita.
Olenhan minä kännissä mokannut, mutta tykkään silti joukkolynkata ihmisiä somessa. Siinä saa voimaantumisen tunnetta, kun naisten kesken porukalla lynkataan joku mies.
Monesti juttu lähtee vielä leviämään niin että tarina muuttuu rajummaksi ja rajummaksi vaan kun siitä kerrotaan eteenpäin :D
Ehkä olen pieni narsisti, mutta eikös se ole ihan tervettä :D
Ei minusta ole nyt sama asia rinnastaa Temppareihin menoa ja siellä televisiossa kaikkien nähtävillä pettää puolisoaan ja kännätä itsensä umpitunneliin kuin kerran mokata jossain firman pikkujouluissa. Pettämistä paheksun aina - ei mikään määrä viinaa selitä sitä että menet panemaan jotain toista, tuossa tilanteessa on parisuhteessa jo jotain pahasti vialla. Toki Temppareiden koko formaatti perustuu pettämiselle, joten kaiketi se siellä sitten on sallittua.
Riippuu vähän miten mokaa. Ei pettämistä minusta voi selittää kännillä, mutta monet muut kännimokat kyllä ymmärrän.
Pettäminen on vähän isompi asia kuin joku perus kännimoka...
Ei ole lieventävä asia mokailla kännissä. Moka on moka oli kännissä tai selvinpäin.
Olen mokannut ja juurikin viime viikonloppuna, tosin en ole parisuhteessa että mistään pettämisistä ei ole kysymys, mutta eka kerta vuosiin kun näin paljon hävettää. Enkä tietenkään aio avata mistä on kysymys. Ketään ei kuitenkaan sattunut eikä pahoja sanoja tullut sanottua, mokasin vaan itseni. Nyt onkin hyvä aika laittaa korkki kiinni ainakin loppuvuodeksi.
Ja en nyt ihan hirveästi paheksu muiden mokailuja, niin kauan kuin ketään ei satuteta. Mutta milloinpa sitä osaisi olla itselleen yhtä armollinen.
Jos juo itsensä niin känniin, että tekee ton tason mokia, niin ei ole hyväksyttävää.
Olen mokaillut kännissä, mutta en ole pettänyt tai muutenkaan satuttanut ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole nyt sama asia rinnastaa Temppareihin menoa ja siellä televisiossa kaikkien nähtävillä pettää puolisoaan ja kännätä itsensä umpitunneliin kuin kerran mokata jossain firman pikkujouluissa. Pettämistä paheksun aina - ei mikään määrä viinaa selitä sitä että menet panemaan jotain toista, tuossa tilanteessa on parisuhteessa jo jotain pahasti vialla. Toki Temppareiden koko formaatti perustuu pettämiselle, joten kaiketi se siellä sitten on sallittua.
Mitä eroa siinä on jos sen tekee firman pikkujouluissa? Onko se hyväksytympi teko kuin temppareissa? Mielestäni aika kaksinaismoralistista.
Myös se on mielestäni aika kaksinaismoralistista, että jotkut paheksuu Marlon Secomandin rikosepäilyjä niin niiden takia pitäisi kokonainen kausi jättää näyttämättä.. Ainahan siellä on ollut rikostaustaisia.. En ymmärrä😤
Oma valintahan se on juoda itsensä siihen kuntoon eli ei ole lieventävä asianhaara että moka on tehty kännissä. Oli myös vaihtoehtona juoda vähemmän ja olla sellaisessa kunnossa ettei tee mokia.
Ette voi kuvitellakaan niitä mokauksia joita tullut joskus kännissä tehtyä. Vieläkin hävettää jos muistelee niitä 😬
Nykyään en käykään enää baareissa ettei lähde lapasesta, ja juon silloin tällöin viiniä iltaisin himassa. En osta liikaa kotiin ja aukaisen korkin vasta vähän ennen iltayhdeksää, ettei juoksemallakaan kerkeä lähikauppaan ostamaan lisää 😂
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on vähän isompi asia kuin joku perus kännimoka...
Perustele?
Vasta-argumenttinä sanoisin, että kännissä monet monesti menettää itsensä hallinnan, joten ei voi pitää samalla tavalla syyllisenä kuten selväpäistä.
- Heräsin aamulla turussa vieraassa kämpässä. Se, että heräsin vieraassa käpässä, ei ollut mitään uutta, mutta asun helsingissä.
- Tapasin ihan h*lvetin söpön kundin, lähdettiin sen purjeveneelle jatkoille, tipahdin laiturin ja veneen väliin, meinasin hukkua, mut sit en.
Vuosia myöhemmin menin leikkaukseen, samainen jäbä oli salissa kirurgina.
- Menin aamulla töihin melko skarpissa kunnossa, pomo kysyi, että missä olin eilen? Olin bilettänyt yhden duunipäivän ohi huomaamatta.
Näistä on jo aikaa ja tässä vaan siisteimmät versiot. Vielä hengissä ja kukaan ei uskoisi, jos nyt kertoisin 😆
En tunne ketään känniin juonutta, joka ei olisi kännissä mokannut tai käyttäytynyt hölmösti. Samaa mieltä siitä, että silti riittää muita, jotka arvostelee toisten mokia niin kuin itse olisivat täydellisiä.
Pettäminen ei ole mikään kännimoka, ei sitä voi sillä perustella että oli kännissä.
Itse tuli nuorena muutaman kerran tullut juotua ihan liikaa ja yrjöttyä ja sammuttua ties mihin ja varmasti myös käyttäydyttyä muuten nolosti. Paheksun sellaista käytöstä selkeästi aikuisilla ihmisillä, jonkun nelikymppisen pitäisi jo tietää omat rajansa.
Join itseni ihan känniin huomaamatta kun ruokailut jäi välistä kun oli kiire firman pikkujouluihin, no siellä tuli useammankin työkaverin kanssa pantua ja seuraavana päivänä mietin että missä pikkarini. No ne löyty työpaikan ilmoitustaululta ja myöhemmin kuulin että olin minihameessa juoksennellut niin että kaikki oli näkynyt ja olin lähestulkoon jokaisen komean sinkku miehen kanssa ollut intiimisti.
Miehiä ei tietenkään kukaan paheksunut, mutta minusta tuli vitsi siinä työyhteisössä. Varsinkin muut naiset vitsailivat minusta aika rankalla kädellä ja arvostus meni. Kyllä hävettää vieläkin enkä ole kehdannut muita arvostella sen jälkeen.. Koittakaapa panna paremmaksi! Tästä ei alemmaksi pääse.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ei ole mikään kännimoka, ei sitä voi sillä perustella että oli kännissä.
Itse tuli nuorena muutaman kerran tullut juotua ihan liikaa ja yrjöttyä ja sammuttua ties mihin ja varmasti myös käyttäydyttyä muuten nolosti. Paheksun sellaista käytöstä selkeästi aikuisilla ihmisillä, jonkun nelikymppisen pitäisi jo tietää omat rajansa.
Miten kehtaat muita paheksua, jos olet itsekkin kännissä käyttäytynyt hölmösti?
Tilastollisesti puolet suomalaisista on pettänyt, niin ihmettelen että miten ihmiset silti kehtaa paheksua pettämistä niin avoimesti?
Kännissä itsekkin olen pettänyt, kumppanilta salaa. En vain kännissä oikein hallihde itseäni enkä ole se mitä selvinpäin, tuntuu kuin joku muu tulisi tilalle ja eläisi ihan eri elämää.
Itse en jaksa uskoa että maailmassa olisi kovinkaan monta ihmistä joka ei olisi kännissä mokannut. Silti tuntuu riittävän noita, jotka arvostelee muiden känni mokia.
Nytkin toimittajakin yritti saada koko Temptation Island kauden peruttua toisten kännimokien takia.. Aika naurettavaa
N18