Palstasalapoliisit! Mikä aiheutti räjähdyksen Varkaudessa?
Poliisin mukaan asunto oli kalustamaton. Yksi henkilö kuoli.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vainajan henkilöllisyyttä ei ole pystytty vielä varmistamaan. Poliisin mukaan hän on todennäköisesti aiheuttanut räjähdyksen itse. Vainajan tunnistamisessa joudutaan käyttämään DNA-menetelmää.
Yih, mitäköhän siitä oli jäljellä? Lensi varmaan palasia pihallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainajan henkilöllisyyttä ei ole pystytty vielä varmistamaan. Poliisin mukaan hän on todennäköisesti aiheuttanut räjähdyksen itse. Vainajan tunnistamisessa joudutaan käyttämään DNA-menetelmää.
Veristä mössöä ja vaatteen riekaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veristä mössöä ja vaatteen riekaleita.
Tais kyllä tapahtua jo krematointikin...
Poliisi tiedottanut että mistään varsinaisesta räjähteestä ei ole kyse.
Katso tuolta:
klo 7:06 | 1.11.2021
https://www.vauva.fi/keskustelu/4363082/kelloja-siirretaan-tunti-taakse…
Onpa mystistä, kun on kyse kalustamattomasta asunnosta? Kämppä kalustamaton, tyhjä huonekaluista ym. Omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Onpa mystistä, kun on kyse kalustamattomasta asunnosta? Kämppä kalustamaton, tyhjä huonekaluista ym. Omistusasunto.
Ehkä pidetty tilapäisenä varastona, päässyt vuotamaan ja syttynyt itsestään.
Kyllähän tuo kuulostaa erittäin vahvasti nimenomaan metyyliamfetamiinin valmistukseen liittyvältä onnettomuudelta. Suomessa näitä ei ole vielä sattunut, mutta jenkeissä jo yleinen ilmiö. Kyseistä ainetta on melko helppo valmistaa kotona eikä aineita ole vaikea saada haltuun, mutta prosessi on räjähdysvaarallinen. Pienikin virhe voi johtaa todella voimakkaaseen räjähdykseen. Käsittääkseni juuri tämä on merkittävä syy sille, miksi jenkeissä tämä "meth" ja sen levityspolku on erityisen tarkassa seurannassa. Toki muutkin huumetehtaat on iso palo yms riski koko naapurustolle, mutta nämä räjähdykset ihan omaa luokkaansa.
Tyhjässä asunnossa ei oikein mikään muu kotikäytössä oleva tavara voi tuottaa noin voimakasta jysäystä, etenkin kun ei ole kysymys räjähdysaineista.
Vierailija kirjoitti:
– Poliisilla on selkeä näkemys tapahtumista, mutta emme kommentoi asiaa vielä tutkinnallisista syistä. Kyse ei kuitenkaan ole varsinaisesta räjähdysaineesta, sanoo rikoskomisario Vesa Koponen Itä-Suomen poliisista Ylelle.
– Vainajalle tehdään myös oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus. Tapauksen tutkinta jatkuu ainakin viikkoja, jopa kuukausia, Koponen sanoo.
Onkohan tuo jonkun patologin unelma, tutkia räjähtänyt ruumis ja ne kaikki osat? Hyi hitto.
Siis mistä jengi niin yleisesti tietää, kuinka huumeita valmistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin opetettiin ihan yliopistossa, kun käytiin läpi eri huumausaineita. Ei tosin tulisi mieleen kokeilla. t. Farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo kuulostaa erittäin vahvasti nimenomaan metyyliamfetamiinin valmistukseen liittyvältä onnettomuudelta. Suomessa näitä ei ole vielä sattunut, mutta jenkeissä jo yleinen ilmiö. Kyseistä ainetta on melko helppo valmistaa kotona eikä aineita ole vaikea saada haltuun, mutta prosessi on räjähdysvaarallinen. Pienikin virhe voi johtaa todella voimakkaaseen räjähdykseen. Käsittääkseni juuri tämä on merkittävä syy sille, miksi jenkeissä tämä "meth" ja sen levityspolku on erityisen tarkassa seurannassa. Toki muutkin huumetehtaat on iso palo yms riski koko naapurustolle, mutta nämä räjähdykset ihan omaa luokkaansa.
Tyhjässä asunnossa ei oikein mikään muu kotikäytössä oleva tavara voi tuottaa noin voimakasta jysäystä, etenkin kun ei ole kysymys räjähdysaineista.
Tämä tuli itsellekin mieleen ekana. Tyhjä asunto vielä, viittaa kyllä johonkin hämäräbisnekseen hyvin vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka katsonut Breaking badia, siinähän ne pistää meth la on pystyyn.
Oon joskus jostain lukenut että tuo metan valmistus haisee. Siis sen hajun tunnistaa hyvin. Poliisi nyt jo kuitenkin hyvin kärryillä mikä räjähdyksen on aiheuttanut niin siellä leijuu vieno lemu.
Vierailija kirjoitti:
Oon joskus jostain lukenut että tuo metan valmistus haisee. Siis sen hajun tunnistaa hyvin. Poliisi nyt jo kuitenkin hyvin kärryillä mikä räjähdyksen on aiheuttanut niin siellä leijuu vieno lemu.
Ja näin luki missä?
Vierailija kirjoitti:
Riittää, että tietää a) metaa pystyy valmistamaan kotikonstein ja b) prosessi on hyvin riskialtis, siihen liittyy voimakkaan räjähdyksen riski.
Tämä selviää lukemalla uutisia sekä katsomalla jotain rikossarjaa. Voi olla, että romaaneissakin puhutaan jo tästä.
Meth Lab