Turkkilaisen / kreikkalaisen jogurtin ystävät
Ällöttääkö teitä, kun siihen isoon pänikkään tulee aina hirveästi nestettä avaamisen jälkeen? Joku maitoalan ihminen voisi kertoa, että mitä se on ja mistä se tulee.
Kommentit (24)
Miksi se olisi ällöttävää? Samaa tavaraa. Ei se jogurtti sentään purkissa itsestään valmista mitään uutta.
Rasva painuu alas ja vesi ylös, koska rasva on painavampaa. Helposti saa sekoitettua sekaisin ennen käyttöä.
Ei ällötä ja ihan normaali ilmiö. Sama homma on esim. rahkan kanssa. Kaada pois tai sekoita, that's that.
Jukurtti kannattaisi vaihtaa viiliin. Jokurtti on karsinogeeni. Rahka myös parempi kuin juku mutta viili paras
Oottehan muuten huomanneet kuinka paljon rasvaa turkkilaisessa on? Itse söin sitä pitkään ja ajattelin olevani terveellisen ruokavalion jäljillä. Sokerialan siinä ei ole, mutta rasvaa tosi paljon. Näkyi heti vyötäröllä, kun vaihdoin rahkaan.
Itse käsivatkaimella sekoitan jugurtin tasaiseksi.. sekoituksen jälkeen se jugurtti pysyy tasaisena eikä pinnalle nouse heraa :) ja on kivempi syödäkin kun ei ole klönttistä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:29"]
Jukurtti kannattaisi vaihtaa viiliin. Jokurtti on karsinogeeni. Rahka myös parempi kuin juku mutta viili paras
[/quote]
viili on solulimaa. Hyi helvetti.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:29"]
[/quote]
viili on solulimaa. Hyi helvetti.
[/quote]Viili on maitoa niinko jukurttikin
Minäkin kaadan sen pois, kun tykkään kiinteästä jogurtista. Jos leipoisi esim. sämpylöitä, se hera voisi olla ihan hyvää nestettä vaikka sellaiseen.
Jaaha, yön aikana on ilmaantunut ruksitusmahdollisuus "haluan kirjoittaa nimettömänä". Eilen olin av mamma, olenkohan sitten vierailija...
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:31"]
Oottehan muuten huomanneet kuinka paljon rasvaa turkkilaisessa on? Itse söin sitä pitkään ja ajattelin olevani terveellisen ruokavalion jäljillä. Sokerialan siinä ei ole, mutta rasvaa tosi paljon. Näkyi heti vyötäröllä, kun vaihdoin rahkaan.
[/quote]
Siinä on myös hyvää bakteerikantaa toisin kuin rahkassa. Ja ihminen tarvitsee rasvaa, aivot eniten! Tosin rajansa kaikella.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:31"]
[/quote]
Siinä on myös hyvää bakteerikantaa toisin kuin rahkassa. Ja ihminen tarvitsee rasvaa, aivot eniten! Tosin rajansa kaikella.
[/quote]Olisko piimässä kuitenkin paras bakteerikanta.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:24"]
Rasva painuu alas ja vesi ylös, koska rasva on painavampaa. Helposti saa sekoitettua sekaisin ennen käyttöä.
[/quote]
Täyttä soopaa. Rasva kelluu aina nesteen pinnalla. Tässä tapauksessa rasva on varmaankin imeytynyt valkuaisaneisiin eikä nouse pinnalle (homogenointi).
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:21"]Se on jugurtin pissaa. Ihan luonnollinen juttu.
[/quote]
Jugurtille on mennyt pissa päähän. Siksi se nousee ylöspäin.
Näissä on myös paljon mustia käsikarvoja, kuten alkuperäisissa kreikkalaisissa jugurteissa kuuluu olla. Neste pinnassa on turkkilaisen miehen sylkeä. Näin vahvistettiin ennen vanhaan perheen immuunipuolustusta kun jaettiin bakteerikanta perheen kesken.
Ei ällötä. Kaadan sen heran pois tai sekoitan takaisin