Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen naispuolinen kaveri kommentoi hänelle pusu hymiöitä

Vierailija
01.11.2021 |

Mies harrastaa erästä urheilua, ja laittoi videon pätkän suorituksestaan instaan. Hänen naispuolinen kaverinsa kommentoi "hienosti vedetty" ja pusuhymiöitä.. Mies kuulema tuntee tämän naisen kavereidensa kautta, eivät ole kahdestaan nähneet ikinä tai mitään muutakaan sellaista. Ja tämä nainen liikkuu myös tämän urheilun piireissä.

Tiedostan kyllä, että halusi varmaan vaan kehua suoritusta, mutta onko oikein että laittoi pusuhymiöitä.. mies ei vastannut tuohon kommenttiin mitään eikä ole edes painanut tykkäystä sille. Olisiko teille tuollainen ok?

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sit kiltisti ottaa palaute ja raivo vastaan, kun joku mieskaveri laittaa teille miehenne mielestä epämiellyttävää kommenttia someen! Ihan niin ku täälläki

"Tunteiden näyttäminen kuuluu rakkauteen"

Muistakaa laittaa sit heti viestiä kommentoijalle miehenne toiveiden mukaan ja tehdä selväksi, että teitä ei saa lähestyä enää.

No olishan se nyt erikoista, että mulla olis niin tutuksi tullut mieskaveri, että se kokis sopivaksi lähetellä mulle pusuja, enkä mä ois kertonut hänes mun miehelle ollenkaan.

Tottakai mun mies siitä tietäisi, jos mulla olisi niin läheinen ystävä. Aivan varmasti myös olisin viettänyt hänen kanssa kahden kesken aikaa ja aivan sata varmasti mun mies myös tuntisi hänet.

Jos olisin salannut tälläisen ystävyyden mun mieheltä, niin kyllä hänellä olis syytäkin räjähtää. En keksi kuin yhden syyn, miksi olisin salannut sen.

Ehkä unohdin kertoa sille pusuttelijalle, että mulla on jo mies ja sen takia se laittoi niitä pusuja julkisesti somekuvaan...🤔

Yrität selvästi kaikin keinoin vääntää tässä syyllistä ap:n miehestä. Säälittävää.

Ap kertoi, että mies on itse avoimesti kertonut ystävistään kysyttäessä ja kysymättä.

Miten se on mahdollista monien uskoa sitä vaihtoehtoa, että jotkut nyt vaan kommuninoi tuolla tavalla?

No siksi, että emojit ovat arkipäivää ja jokainen, joka niitä käyttää, tietää, että mitä niillä kulloinkin viestitään. Jos joku kommunikoi niillä vain koska ne on kivoja kuvia, kannattaisi lopettaa alkuunsa, koska ymmärtämättä niiden viestiarvoa, tekee itsestään naurettavan.

Vai mitä sä ajattelet ihmisestä, joka viestii näin kysyessään tutun tuttua syömään kasvisateriaa? ”Moi! 😘 Tuletko lauantaina käymään? 🥰 Syödään jotain hyvää 🍆💦

Tämä! Jos mun alaisista joku laittaisi mulle viestin ”Hei! ❤️ Hyvin hoidettu palaveri tänään. 😘 Hyvää viikonloppua 🥳” Kyllä mä ajattelisin, että vaikka kuinka ollaan puhuttu myös yksityisasioista ja työilmapiirimme on hyvä, on hän kyllä harvinaisen pihalla työviestinnän etiketistä. Millaisiahan viestejä tämä ihminen lähettää virallisina viesteinä asiakkaille?

”Hei! Hyvin hoidettu palaveri tänään. 👍🏻👊 Hyvää viikonloppua!” Olisi ihana ok. Se, että työyhteisöt ovat rennompia ja avoimempia kuin vielä 10 vuotta sitten, ei tarkoita sitä, että etiketistä on luovuttu.

Niin, mitään välimuotojahan ei ole kuten että sydän on aina sininen tai vihreä, jos sitä käytetään, pusuhymiöitä ei laiteta, sen sijaan halaushymiö on ok, jos joku on sairas tai ilmoittaa vaikka että lapsi on kovassa kuumeessa. Mutta toimikaa te kuten haluatte, meillä on oma organisaatiokulttuurimme ja kun porukka mitä ilmeisimmin viihtyy meillä töissä, niin se ei liene keneltäkään pois.

Enkä usko, että meidän porukasta yksikään työskentelee niin, että puoliso kyttää sivusta chattia.

Ei tässä puhuta puolisosta vaan siitä pomosta, jolle sä viestit. Ja halaushymiö, kun joku on sairas, on täysin eri asia kuin pusuhymiö silloin, kun halutaan sanoa, että hyvin meni. Tajuatko eron? Sit tuo sydämen väri taas, niin joo, vihreä tai sininen sydän viestii enemmänkin ystävyyttä kuin rakkautta, mutta siihenkin pätee sama asia; ei sitä laiteta pomolle muutoin kuin siihen sopivassa yhteydessä.

Miksi sinä jankutat pusuhymiöstä työyhteisön viestinnässä, kun minä en ole sellaisesta puhunut yhtään mitään. Ja kuten itsekin sanot, sininen tai vihreä sydän ei ole rakkauden osoitus. Vaikka tunnistamisen pelko on olemattoman pieni niin en silti anna esimerkkiä tilanteista, joissa niitä olen käyttänyt.

Tiedätkö sä missä ketjussa tässä keskustellaan?

Vierailija
142/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin lähti taas mielikuvitus laukalle, kuten olettaa sopiikin.

Todisteita pettämisestä ei tietenkään tarvita. Asian "niin kokeminen" riittää.

Juuri näin. Ap. n mies tulee kokemaan melkoisen yllätyksen kun ap alkaa tivaamaan sydän-hymiön syytä : D D D  Sääliksi käy ukkoparka.(meinasin laittaa sydän-hymiön)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin lähti taas mielikuvitus laukalle, kuten olettaa sopiikin.

Todisteita pettämisestä ei tietenkään tarvita. Asian "niin kokeminen" riittää.

No ilmeisesti AP:lle ei ole se miehen vastaus riittänyt selitykseksi, kun asia vielä mietityttää ja täällä siitä kysyy.

Ei ole todisteita pettämisestä, mutta ei myöskään mitään muuta, kun miehen sana todisteena siitä, ettei mitään ole tapahtunut (tai ole aikeissa tapahtua). Valitettavasti ihan joka kerta sellaiseen sanaan ei voi luottaa. Usein onneksi voi.

Mutta ei meistä ole täällä nyt AP:lle mitään hyötyä suuntaan tai toiseen.

-jonkun mielestä pusuja voi lähettää kelle vaan

-jonkun mielestä vain läheisille tutuille

-jonkun mielestä ei ainakaan läheisille, vaan tuntemattomille

AP:n on ihan itse päätettävä, onko mies luottamuksen arvoinen ja sen päätöksen mukaan joko annettava koko jutun olla tai ottaa asia uudelleen miehen kanssa keskusteluun.

Vierailija
144/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n mies olisi lähettänyt pusuemojin, keskustelussa olisi edes hitunen järkeä.

Mutta ei, hänen pitäisi olla vastuussa jonkun randomin puolitutun toiminnasta.

Saatte seota mustasukkaisuuksiinne ihan rauhassa. Kaikille meille niitä hetkiä tulee, fiksu yrittää käsitellä ne itsessään.

Vierailija
145/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pistän pusuhymiöitä tilanteen mukaan ihan kelle vain, ihan riippumatta sukupuolesta tai iästä. Se tarkoittaa mun kielessä hyvä, upeeta, suloista tai kiitos :)

Vierailija
146/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa asia miten vain, hyvä suhde kestää yhden tuollaisen hymiöillä masturboijan, jos luottamus muuten on kunnossa.

Vierailija
147/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sit kiltisti ottaa palaute ja raivo vastaan, kun joku mieskaveri laittaa teille miehenne mielestä epämiellyttävää kommenttia someen! Ihan niin ku täälläki

"Tunteiden näyttäminen kuuluu rakkauteen"

Muistakaa laittaa sit heti viestiä kommentoijalle miehenne toiveiden mukaan ja tehdä selväksi, että teitä ei saa lähestyä enää.

No olishan se nyt erikoista, että mulla olis niin tutuksi tullut mieskaveri, että se kokis sopivaksi lähetellä mulle pusuja, enkä mä ois kertonut hänes mun miehelle ollenkaan.

Tottakai mun mies siitä tietäisi, jos mulla olisi niin läheinen ystävä. Aivan varmasti myös olisin viettänyt hänen kanssa kahden kesken aikaa ja aivan sata varmasti mun mies myös tuntisi hänet.

Jos olisin salannut tälläisen ystävyyden mun mieheltä, niin kyllä hänellä olis syytäkin räjähtää. En keksi kuin yhden syyn, miksi olisin salannut sen.

Ehkä unohdin kertoa sille pusuttelijalle, että mulla on jo mies ja sen takia se laittoi niitä pusuja julkisesti somekuvaan...🤔

Yrität selvästi kaikin keinoin vääntää tässä syyllistä ap:n miehestä. Säälittävää.

Ap kertoi, että mies on itse avoimesti kertonut ystävistään kysyttäessä ja kysymättä.

Miten se on mahdollista monien uskoa sitä vaihtoehtoa, että jotkut nyt vaan kommuninoi tuolla tavalla?

No siksi, että emojit ovat arkipäivää ja jokainen, joka niitä käyttää, tietää, että mitä niillä kulloinkin viestitään. Jos joku kommunikoi niillä vain koska ne on kivoja kuvia, kannattaisi lopettaa alkuunsa, koska ymmärtämättä niiden viestiarvoa, tekee itsestään naurettavan.

Vai mitä sä ajattelet ihmisestä, joka viestii näin kysyessään tutun tuttua syömään kasvisateriaa? ”Moi! 😘 Tuletko lauantaina käymään? 🥰 Syödään jotain hyvää 🍆💦

Tämä! Jos mun alaisista joku laittaisi mulle viestin ”Hei! ❤️ Hyvin hoidettu palaveri tänään. 😘 Hyvää viikonloppua 🥳” Kyllä mä ajattelisin, että vaikka kuinka ollaan puhuttu myös yksityisasioista ja työilmapiirimme on hyvä, on hän kyllä harvinaisen pihalla työviestinnän etiketistä. Millaisiahan viestejä tämä ihminen lähettää virallisina viesteinä asiakkaille?

”Hei! Hyvin hoidettu palaveri tänään. 👍🏻👊 Hyvää viikonloppua!” Olisi ihana ok. Se, että työyhteisöt ovat rennompia ja avoimempia kuin vielä 10 vuotta sitten, ei tarkoita sitä, että etiketistä on luovuttu.

Niin, mitään välimuotojahan ei ole kuten että sydän on aina sininen tai vihreä, jos sitä käytetään, pusuhymiöitä ei laiteta, sen sijaan halaushymiö on ok, jos joku on sairas tai ilmoittaa vaikka että lapsi on kovassa kuumeessa. Mutta toimikaa te kuten haluatte, meillä on oma organisaatiokulttuurimme ja kun porukka mitä ilmeisimmin viihtyy meillä töissä, niin se ei liene keneltäkään pois.

Enkä usko, että meidän porukasta yksikään työskentelee niin, että puoliso kyttää sivusta chattia.

Huomaatko, kuinka teilläkin kuitenkin näihin sydämiin ja emojeihin pätee tietyt säännöt, ilmeisesti siis laitatte vain sinisiä ja vihreitä sydämiä, ja haliemoji on ok, mutta pusuemoji ei? 

Vierailija
148/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on käyny vetelemässä tota muijaa joka lähetti pusuhymiöitä,

niinhän se muija sano että hienosti vedetty.

Ei sentään suoraan sanonut että hienosti vedetty, hyvältä tuntui ja

laukesin kuudesti.

Vierailija
149/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä pistän pusuhymiöitä tilanteen mukaan ihan kelle vain, ihan riippumatta sukupuolesta tai iästä. Se tarkoittaa mun kielessä hyvä, upeeta, suloista tai kiitos :)

Mutta muiden mielestä usein ei. Mikset vaan kirjoita kiitos?

Vierailija
150/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän viestinnässä munakoisoa ja roiskuvaa vettä

Vierailija
151/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Ap:n mies on käyny vetelemässä tota muijaa joka lähetti pusuhymiöitä,

niinhän se muija sano että hienosti vedetty.

Ei sentään suoraan sanonut että hienosti vedetty, hyvältä tuntui ja

laukesin kuudesti.

Siihen on syynsä miksi suorituksen jälkeen ei  meinaa pysyä pystyssä ja kävelee hassusti

Vierailija
152/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta muiden mielestä usein ei. Mikset vaan kirjoita kiitos?

Luulen että tuo ap:n miehen kuvaan kommentoinut nainen on tällainen samanlainen tapaus jonka "omassa kielessä" pusuemojeita käytetään vähän kaikkialla. 

Vierailija
153/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on vähän rajattomampia kuin toiset. Menee samaan sarjaan kuin kysyminen puolitutun sänkyhommista, tai toisen asuvalinnan arvostelu päin naamaa. 

Itse olen päinvastoin ylikorrekti, ja jos haluan kommentoida miehen kaverin instatarinaa, ja hänen vaimollaan on samaan aikaan oma tarina, niin kommentoin molempia, ettei vain tule mitään puheita.

Vierailija
154/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen naispuolinen kaveri" Kyllä tämä minua niin nauratti. Kannattaa muistaa, että nykyään kelpaa taas vaikka se serkku. Ettei tule sitten taas yllätyksenä niin kuin ensilumi.

Vierailija
155/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti: en tykkäisi tuollaisesta. Toki tiedän että monelle tuollaiset pusuhymiöt tai edes ihan fyysinen pussaaminen eivät merkitse yhtään mitään, mutta itse olen vähän toista maata.

Minulle tuli ero suhteesta, kun nainen tulkitsi pusuhymiöiden käyttämättömyyden syyksi sitä, etten ole tarpeeksi kiinnostunut hänestä (olin). Itse siis käytti niitä.

En ole koskaan käyttänyt pusuhymiöitä ja mieluusti olisin käyttämättä yhtään mitään hymiöitä, ettei tule vääriä tulkintoja.

Vierailija
156/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt. Nainen ei varmasti tiedä sinusta halaistua sanaa. Tuskin muuten noin julkeasti kommentoi. Sillä ei ole väliä että mies ei kommentoinut takaisin. Sillä on väliä että heillä on miehesi kanssa sellaiset välit, että nainen koki luontevaksi kommentoida noin. Silloin se nainen ei ole mikään tuntematon kaverin kaveri. Miehen profiilissa ei varmaan ole mainintaa tai kuvaa sinusta. Mikä yllätys. Mies voi nyt itse laittaa naiselle ns. Inbox viestiä ettei arvosta noin intiimiä kommentointia tai vaihtoehtoisesti poistaa sen kommentin. Jos ei suostu kumpaakaan tekemään, lähde itse kävelemään. Ei tarvitse olla tyhmä.

No en mä nyt tiedä... Ei muiden käytöksen eteen tarvitse itse tehdä mitään, ihmiset käyttäytyy miten käyttäytyy riippumatta siitä onko toinen antanut sellaiseen käyttäytymiseen mitään syytä, saati että pystyisi ennustamaan mikä tyyli nyt on kenellekin ok kommunikoida.

Toisaalta kun miettii että mies harrastaa jotain harrastusta,  jossa hänellä on ryhmässä useita henkilöitä joiden kanssa saattaa olla tiiviissä tekemisissä viikossa 5h. Kyllähän siinä kaverustuu väkisinkin, vaikka oma puoliso ei olisi ikinä edes kuullut kyseisestä henkilöstä halaistua sanaa. Eli miehellä voi olla usea "salakaveri" joista ei kotona ole puhuttu mitään, ja miehellä näiden kavereiden kanssa ihan omanlaisensa suhde josta vaimo ei tiedä mitään. Eli kaverinaisen kommentointi voi olla ihan linjassa heidän molemminpuolisen kaveruuden kanssa, eikä lainkaan julkeaa tai törkeää siinä kaveruuskontekstissa. 

Siellä harrastuksessahan voi olla vaikka harrastuspäivän lopuksi aina tapana halata kaikki osallistuneet läpi. Tämähän ei olisi varmaan ongelma jos kotona tiedettäisiin tästä, mutta jos ei ole mitään kerrottu, niin kyllähän se voi herättää ihmietystä.

Vierailija
157/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että tiedän kenestä on kyse. Ovat seurustelleet jo pidemmän aikaa salaa. Kannattaa ottaa selvää.

Vierailija
158/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika useat naiset lähettelee erilaisia sydän- ja pusuemojia ja kertaakaan ei ole tullut fiilistä, että olisi ollut jokin taka-ajatus. Tai sitten mulla on parikymmentä salaista ihailijaa, ikähaarukassa 12-70 v.

Älä lue liikaa yhdestä pusuemojista.

Onko nää sulle jotain tuntemattomia kaverin kavereita?

Aivan. Ei ole. Eikä ole tuo nainen tuolle aloituksen miehelle. Kyllä ne toisensa tuntee, paljon paremmin, kuin mitä mies on selittänyt.

Ei kovin moni aikuinen nainen lähettele pusuemojia ihmiselle, JOTA EI TUNNE ja jonka kanssa ei ole edes kahdestaan koskaan tavannut 🤦‍♀️

Valoja päälle nyt!

Miehelläni on työkavereista 50% naisia, ja vaikka mieheni ei osallistu töiden ulkopuolella mihinkään työporukan rientoihin(pikkujoulut, sun muut) niin kyllä siellä välillä on joku työkaverinainen joka ottaa yhteyttä viestillä työajan ulkopuolella. Mieheni ei vastaa näihin mitään, koska hän on rajannut työelämän töihin, eikä sekoita työkavereita vapaa-ajan elämään. 

Viestit on siis tyyliin "kiitos kun autoit tänään x-tilanteessa, en olisi selvinnyt ilman apuasi" " Oli kyllä tosi hauska työpäivä tänään, vieläkin naurattaa se x-juttu" jne. Ja kyllä, työntekijöillä on toistensa numerot koska voi olla todella tärkeää saada kiinni työkaveri, eikä todellakaan ole mitään omia työpuhelimia käytössä kun työnluonne ei ole sellainen.

Noin muuten työkaverinsa järjestävät ties mitä rientoja ja ryyppyjuhlia, joissa sitten sattuu ja tapahtuu. Mieheni taas haluaa käydä vain töissä ja elää oman elämänsä muualla ilman mitään draamailuja.

Vierailija
159/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sun miehelläs on suhde sen kanssa. Eikai kukaan nainen muuten tollasta laittas?

Vierailija
160/216 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos (iso jos) joku nainen koittaa tehdä itseään miehellesi tykö, mitä sitten?

Eikö teidän miehet pysy mukana kuin pakolla lieassa vai mikä haloo? Miehen pitäisi yhdenkin mukaan joko järjestää naisen mieliksi naurettava kohtaus tai tulla jätetyksi, mitä ihmettä!

Jos ulkopuolinen ihminen lähettää monitulkinnallisen viestin, riittää, ettei käytöstä lietso. Jos itselleni tulisi vieraahkolta mieheltä yksittäinen sydänhymiö ja mieheni vaatisi tämän vuoksi erikseen ilmoittamaan että olen varattu tästä ei sit tuu mitään (tai eroamme), ajattelisin hänen olevan päästään vialla.

Näinpä. Lisäksi harrastus saattaa olla TODELLA tärkeä miehelle, ja hänellä voi olla pelko siitä että harrastusporukkaan tulee konfliktitilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme