Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opetelkaa mitä sananvapaus tarkoittaa

10.01.2015 |

Vaikka en itsekään pidä rekisteröitymispakosta enkä tod. näk. kirjoittele tänne enää kovin paljon, niin ärsyttää ihan suunnattomasti tuo sananvapaus-aiheinen nyyhkintä.

Rekisteröitymispakko EI ole sananvapauden rajoittamista. Tekstin julkaisemisesta kieltäytyminen EI ole sananvapauden rajoittamista. Palstan muuttaminen sellaiseksi, että sinne ei tee enää mieli suoltaa entiseen tapaan rasistista läppää EI ole sananvapauden rajoittamista!

Sananvapaus tarkoittaa, että sinä saat omana itsenäsi (ei anonyymina) sanoa sovituissa rajoissa mitä tahdot, ilman että valtio rankaisee sinua siitä.

ANONYYMIHUUTELUN tekeminen vähemmän houkuttelevaksi nettipalstalla EI OLE SANANVAPAUDEN RAJOITTAMISTA.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="vierailija9" time="10.01.2015 klo 15:25"]

Minusta esimerkiksi maahanmuuttajista sekä sosiaalituista täytyis voida keskustella ilman et sinut luokitellaan rasistiksi.Tässä minun mielipiteeni kyseisistä asioista:

sosiaalituilla elää leveämmin, kuin keskituloinen kaikki kulut itse maksava.

mahdollisuus rahallisesti useampaan pieneen lapseen peräkanaa,kun tarhamaksut ym maksetaan.

pakolaisia täytyisi ottaa vaan maista,joissa on sota sekä sijoittaa niitä maihin, jotka sijaitsevat lähempänä kotimaata vaikkei siellä olis kummoistakaan sosiaaliturvaa,nyt tullaan suomeen asti koska meillä on muihin maihin nähden parempi sosiaaliturva.(Eu:ssa tarvittais yhtenäinen sosiaaliturvan taso.)

Suomen verotulot putoavat koko ajan yt suomessa,elämme velkarahalla,työttömyys lisääntyy sosiaaliturva menot vain kasvavat edessä on suomen täydellinen konkurssi.

Vika ei ole maahanmuuttajissa vaan systeemissä,kyl itekin ottaisin kaikki tuet vastaan,jos olisin niihin oikeutettu.

Sosiaaliturva vaatisi remonttia,Kansalaispalkka,houkuttaa ottamaan lyhytaikaistakin työtä vastaan sekä tarveharkintaiset tuet vain maksusitoumuksin ei rahana.

oli kiva käydä poikkeemassa palstalla,jos mut nyt bannataan mielestäni ei rasistisen kirjoitukseni vuoksi.

[/quote]

Mielestäni et ole tämän tekstin perusteella rasisti.

Tuo väitteesi, että sosiaalituilla elää leveämmin kuin keskituloinen työssäkäyvä, on mielestäni harkitsematon. Esitit sen faktana, vaikka todennäköisesti et ole selvittänyt miten asia oikeasti on. Kuulopuheiden ja yksittäistapauksien uskominen ei vielä riitä faktan toteamiseen. Siksi olisi asiallisempaa olla esittämättä tuollaista väitettä - voisit sanoa vaikka että sinua mietityttää elääkö sosiaalituilla paremmin kuin keskituloisena työssäkäyvänä, ja kertoa sitten mikä on saanut sinut miettimään asiaa.

ap

42/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteistä on tullut luvanvaraisia. Mä olen tosi kyllästynyt keskusteluihin muslimeista, niitä tulee joka tuutista ihan liian kanssa. Surullisinta on että tämä sensuuri vaikuttaa ihan kaikkeen keskusteluun perheväkivallasta, virikehoitoon, aborteista liian pieniin synnytysväleihin ja mummoäiteihin. Tai paremminkin se estää keskustelun, väärässä olevat henkilöt on hiljaa.

Ap. jo opettaa miten esittää oikea mielipide sosiaaliturvasta. Kun etsitään sitä yhtä oikeaa totuutta ei ole kyse vain siitä että rajoitetaan keskustelua oikeasta tavasta keittää riisiä vaan se vaikuttaa kaikkeen keskusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö se nimimerkki-trollaus jo alkaa, kun "Vierailija" esittää olevansa "ap"?

44/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" Vierailija " time="10.01.2015 klo 15:44"][quote author="vierailija9" time="10.01.2015 klo 15:25"]

Minusta esimerkiksi maahanmuuttajista sekä sosiaalituista täytyis voida keskustella ilman et sinut luokitellaan rasistiksi.Tässä minun mielipiteeni kyseisistä asioista:

mahdollisuus rahallisesti useampaan pieneen lapseen peräkanaa,kun tarhamaksut ym maksetaan.

pakolaisia täytyisi ottaa vaan maista,joissa on sota sekä sijoittaa niitä maihin, jotka sijaitsevat lähempänä kotimaata vaikkei siellä olis kummoistakaan sosiaaliturvaa,nyt tullaan suomeen asti koska meillä on muihin maihin nähden parempi sosiaaliturva.(Eu:ssa tarvittais yhtenäinen sosiaaliturvan taso.)

Suomen verotulot putoavat koko ajan yt suomessa,elämme velkarahalla,työttömyys lisääntyy sosiaaliturva menot vain kasvavat edessä on suomen täydellinen konkurssi.

Vika ei ole maahanmuuttajissa vaan systeemissä,kyl itekin ottaisin kaikki tuet vastaan,jos olisin niihin oikeutettu.

Sosiaaliturva vaatisi remonttia,Kansalaispalkka,houkuttaa ottamaan lyhytaikaistakin työtä vastaan sekä tarveharkintaiset tuet vain maksusitoumuksin ei rahana.

oli kiva käydä poikkeemassa palstalla,jos mut nyt bannataan mielestäni ei rasistisen kirjoitukseni vuoksi.

[/quote]

Tuo väitteesi, että sosiaalituilla elää leveämmin kuin keskituloinen työssäkäyvä, on mielestäni harkitsematon. Esitit sen faktana, vaikka todennäköisesti et ole selvittänyt miten asia oikeasti on. Kuulopuheiden ja yksittäistapauksien uskominen ei vielä riitä faktan toteamiseen. Siksi olisi asiallisempaa olla esittämättä tuollaista väitettä - voisit sanoa vaikka että sinua mietityttää elääkö sosiaalituilla paremmin kuin keskituloisena työssäkäyvänä, ja kertoa sitten mikä on saanut sinut miettimään asiaa.

ap
[/quote]Minulla on maahanmuuttaja ystävä ja olen nähnyt heidän saamat tuet,saavat maahanmuuttajien sosiaalitukea,käyvät maahanmuuttovirastossa,joka on myös heidän sossu
Olen miettinyt saavatko helpommin tarveharkintaista sosiaalitukea kuin kantaväestön sosiaalituki asiakkaat,koska käyvät eri sossussa kuin kantaväestö.

45/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, ettei monikaan voi työnsä tai bisnestensä puolesta tuoda omalla nimellään julki poliittisia näkemyksiään? Siksi olisi suotavaa, että näistä asioista pystyy keskustelemaan anonyymisti. Toki asiallisessa tyylissä pysytellen, mutta anonyymisti.

46/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV MAMMA" time="10.01.2015 klo 15:18"]

Ymmärrän hyvin miks tää nimimerkkipakko tuli. Sitä en ymmärrä et miks se tuli heti sen jälkeen ku alettiin puhuu maahanmuutosta. Tääl on kuitenki nii pitkää ollu esim. bloggaajii haukkuvii ketjuja. Tai muuten vaan aika törkeetä settii mut HETI kun sivu täytty islamin uskontoo ja just tota maahanmuuttoo käsittelevist keskusteluista nii tuli muutos.

[/quote]

Eduskuntavaalit lähestyvät. Eikö Sanoma yrittänyt edellistenkin vaalien alla vaita Halla-ahon viestin kuoliaaksi, joskin melko surkealla menestyksellä.

47/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" Vierailija " time="10.01.2015 klo 14:27"]

Opetelkaa mitä sananvapaus tarkoittaa

[/quote]

Opettele itse. Sananvapautta rajoitetaan juuri niinkuin yhteiskunta päättää. Yritysten oikeus jättää julkaisematta pohjautuu lakiin ja siihen, että yhteiskunta hyväksyy sen. Jos avaa vapaita keskustelupalstoja ja päättää kieltää kategorisesti jotain tietyn aiheen käsittelyä, nykynormien valossa se kuuluu julkaisuvapauden piiriin. Keskustelut voi kuitenkin rinnastaa kauppakeskusten tiloissa käytyyn keskusteluun, anonyymit keskustelut ehkä hijabi päällä käytyyn keskusteluun.

t. Yksi av mamma -hijabissa tällä palstalla liikkuva.

Vierailija
48/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" AV MAMMA" time="10.01.2015 klo 15:51"]

Mielipiteistä on tullut luvanvaraisia. Mä olen tosi kyllästynyt keskusteluihin muslimeista, niitä tulee joka tuutista ihan liian kanssa. Surullisinta on että tämä sensuuri vaikuttaa ihan kaikkeen keskusteluun perheväkivallasta, virikehoitoon, aborteista liian pieniin synnytysväleihin ja mummoäiteihin. Tai paremminkin se estää keskustelun, väärässä olevat henkilöt on hiljaa.

Ap. jo opettaa miten esittää oikea mielipide sosiaaliturvasta. Kun etsitään sitä yhtä oikeaa totuutta ei ole kyse vain siitä että rajoitetaan keskustelua oikeasta tavasta keittää riisiä vaan se vaikuttaa kaikkeen keskusteluun.

[/quote]

Voisitko lukea, mitä kirjoitin ennen vaahtoamisen aloittamista? Mikä mahtaa olla se "yksi oikea totuus" ja mielipide, jota opetan muille sosiaaliturvasta? Minähän nimenomaan sanoin, että ei pitäisi esittää totuutena sellaista, josta ei ole hankkinut riittävästi tietoa. En esittänyt itse totuutena, että esitetty väittämä on väärä, koska minulla ei ole riittävästi tietoa. Ymmärrätkö, millä tavalla tämä on eri asia kuin "yhden oikean totuuden" esittäminen? Vastasitko viestiini ihan tosissasi ja harkiten vai toistelitko vain jostain oppimiasi mantroja pysähtymättä miettimään, sopivatko ne juuri tähän tilanteeseen mitenkään?

Oikeasti, kaltaisesi ihmiset ovat hemmetin pelottavia. Suututaan ihan täysin tyhjästä, ilman aihetta, itse keksityn väärintekemisen agitoimina. Äärimmilleen kärjistyessään tämä ilmiö johtaa sitten siihen, mitä tapahtui Charlie Hebdon toimituksessa. Mieti hetkinen sitä.

ap

Vierailija
49/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="10.01.2015 klo 16:46"]

Ymmärrätkö, ettei monikaan voi työnsä tai bisnestensä puolesta tuoda omalla nimellään julki poliittisia näkemyksiään? Siksi olisi suotavaa, että näistä asioista pystyy keskustelemaan anonyymisti. Toki asiallisessa tyylissä pysytellen, mutta anonyymisti.

[/quote]

Ymmärrän. Ei kuitenkaan ole juuri tämän foorumin valtion asettamana tehtävänä tarjota kansalaisille tilaisuus anonyymiin keskusteluun.

Jos mielestäsi valtion tulee tällainen tarjota, ala ihmeessä ajaa asiaa. Se, että vaahtoat kuinka tässä nyt mennään kohti poliisivaltiota, on aivan täydellisen pöhköä tässä tilanteessa. Asetat itsesi ikään kuin lapsen asemaan, jonka huoltajana tämän foorumin tulisi mielestäsi toimia. Sitten kiukuttelet foorumille, kun huomaat ettei se ollutkaan olemassa täyttääkseen juuri sinun halujasi ja tarpeitasi. Tällä ei ole sananvapauden rajoitusten kanssa yhtään mitään tekemistä - hyvänen aika sentään!

ap

50/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä foorumeita säätelee laki, eikä täällä ole muuta mahdollisuutta jos aamuyön tunteina häiriköidään. Joko foorumi kiinni yöksi kun modet nukkuu, tai sitten oltava rekisteröitymispakko. Tämähän on lievä menettely kun ei ole hetua kysytty tai mobiili-/pankkitunnistautumista.

51/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" Vierailija " time="10.01.2015 klo 15:44"][quote author="vierailija9" time="10.01.2015 klo 15:25"]

[/quote]

ap
[/quote] Tämä oli minun mielipiteeni ja tuntemukseni.Ei ole minusta tarpeellista kertoa mitä sanoja jokainen käyttää tai miten asiat ilmaisee
Voi itse laittaa vasta-arkumentin muuten puututaan ihmisten ilmaisuvapauteen eikä synny keskustelua.

52/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sä ap. rohkeasti kommentoi omalla nimelläsi?, sulla kun on se yksi ja oikea virallinen mielipide mitä saa sanoa.

53/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

54/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

55/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

56/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

57/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

58/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOIKO HENKILÖN BANNATA?   http://www.journalistiliitto.fi/pelisaannot/sananvapaus/

Tuota kun lueskelin, niin tuossahan oikeastaan kielletään bannaus. Laiton kirjoitus toki voidaan poistaa, mutta ETUkäteen ei voida tietää mitä kukin seuraavaksi kirjoittaisi joten voiko siis bannata?

"Suomessa ei ole ennakkosensuuria, vaan laissa turvataan oikeus vastaanottaa viestejä kenenkään ennalta estämättä. Sananvapauden käyttämiseen voidaan kuitenkin puuttua jälkikäteen, jos julkaistu viesti osoittautuu lainvastaiseksi."  

59/59 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up