Pettääkö hyvät ihmiset?
Jos ihminen pettää, levittää valheita, puhuu pahaa existä/ystävistä, manipuloi, mollaa, haukkuu, mitätöi, vertailee, syyttelee aina muita yms... luokittelisitteko tällaisen ihmisen hyväksi ihmiseksi/tyypiksi?
Jotenkin ärsyttää, että ex-miestä kaikki sanoo hyväksi ja ihanaksi tyypiksi, mutta minulle näkynyt hyvin erilainen kuva. Aina olen pyrkinyt ymmärtämään miehen vaikean lapsuuden ja vaikeudet muutenkin elämässä ja yrittänyt ymmärtää, ettei mies ole paha, vaan taustalla kaikkea pahaa jonka seurauksena käyttäytyy miten käyttäytyy, mutta viimeiseen vuoteen en vain oikein ole jaksanut ymmärtää (siksi ero).
Jos minä tein jotain väärin, niin mies sai kyllä suuttua ja syytellä, jos haukkui ja loukkaannuin, niin oli vain vitsiä, en ymmärrä, olen tosikko, olen liian tunteellinen yms. Aina yritin kaiken ymmärtää ja uskoin, että kaiken alla on kuitenkin se hyvä ja kiltti tyyppi, johon alunperin ihastuin. Mutta nyt olen alkanut miettimään, että ehkä ei olekaan.. Ehkä mies on vain.. pska tyyppi.
Ja mietin tosiaan asiaa, koska käyn terapiassa suhteen jäljiltä ja meillä yhteiset lapset joiden takia joudutaan olemaan tekemisissä
Kommentit (22)
Eli mitä, kaikki ihmiset, jotka pettää on pahoja ihmisiä/tyyppejä vai?
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan mustasukkainen edelleen..
Kuka on ja mistä?
Hetken mielijohteesta voi hyväkin mies pettää.
Mutta se jää sitten siihen.
Mutta ei toistuvasti eikä jatkuvasti. Silloin on jotain pahasti pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Exän kanssa yritti sopia asioita (oli tullut ero, ja yritettiin katsoa jos saataisiin asiat sovittua ja ehkä palattua yhteen) harrasti seksiä ja samalla oli sivussa vakkaripano, mutta exälle väitti yhden illan jutuksi. Sitten nykyistä petti exän kanssa heti suhteen alusta asti, useamman kerran.
Eli voiko tuollaisesta sanoa suoraan paskaksi tyypiksi?
Kerran pettää, aina pettää = paska tyyppi, jatka matkaa
Ihminen, joka kunnioittaa toista ihmistä ei petä.
Vierailija kirjoitti:
Ei arvonsa tunteva mies tai nainen petä. Arvo ja hyvyys on kaksi eri asiaa.
Ei kai se pettäminen ihmisestä pahaa tee, mutta huonon tyypin kyllä, ehkä.
Ei ainakaan aikuisena, tai jos kokeillut sitä kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan aikuisena, tai jos kokeillut sitä kerran.
En ymmärrä?
Ehkä hän on hyvä tyyppi kavereilleen ja sukulaisilleen, mutta huono tyyppi parisuhteessa. Tällöin sekä sinä että muut olette oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on hyvä tyyppi kavereilleen ja sukulaisilleen, mutta huono tyyppi parisuhteessa. Tällöin sekä sinä että muut olette oikeassa.
Don't judge a person based how he treats his friends, judge him based on how he treats his enemies.
Kylläpä ne naisetkin pettää ja kivahan se on huomata synnytyslaitoksella synnytysvalmennuksien jälkeen, että lapsi on musta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itse kutsuisi hyväksi tyypiksi ihmistä, joka kohtelee kumppaniaan huonosti, mutta kavereita hyvin.
Eikös narsistit yleensä kuvailla juuri noin?
Jos pettää ja ei kadu? Onko silloin hyvä tyyppi? Hyvä ihminen? Jos toistuvasti pettää
Katon just Levottomia. Onko toi Ari hyvä ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka kunnioittaa toista ihmistä ei petä.
Juuri näin.
Se on vaan mustasukkainen edelleen..