Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia ehkäisykapselista?

Vierailija
09.01.2015 |

Onko kellään ollut ko. ehkäisymenetelmä käytössä? Haluaisin lopettaa pillereiden syömisen, tulisi pitkässä juoksussa halvemmaksi tuo kapseli. Onko ollut haittavaikutuksia? Onko haitat pienemmät kuin hyödyt?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Nexplanon -kapseli käsivarressa 5/11-7/13, en huomannut mitään haittavaikutuksia. Oli menkat ehkä 3-4 kertaa vuodessa eikä ollenkaan niin kipeinä kuin pillereillä. Tosin tämähän on tosi yksilökohtaista, ystävä jolta kuulin kapselista, poistatti omansa kuuden viikon jälkeen, kuulemma oli menkkamaista vuotoa viisi viikkoa putkeen.

Vierailija
2/6 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla ensin minipillereillä sopiiko kapseli. Minipillereissä kestää jonkun aikaa että hormonitaso nousee niin korkealle ettei vuotoa tule. Itsellä 5kk minipillereitä takana ja Kapselia olen menossa laittamaan kuukauden sisällä. Kapselissa myös hormoni "liukenee" tasaisemmin kuin pillereissä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia. T ällölättäpylly

Vierailija
4/6 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 22:07"]Kannattaa kokeilla ensin minipillereillä sopiiko kapseli. Minipillereissä kestää jonkun aikaa että hormonitaso nousee niin korkealle ettei vuotoa tule. Itsellä 5kk minipillereitä takana ja Kapselia olen menossa laittamaan kuukauden sisällä. Kapselissa myös hormoni "liukenee" tasaisemmin kuin pillereissä .
[/quote]

Syön nyt yhdistelmäehkäisypillereitä, minun pitäisi siis ilmeisesti vaihtaa ne ja kokeilla minejä?

Vierailija
5/6 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 22:07"]Kannattaa kokeilla ensin minipillereillä sopiiko kapseli. Minipillereissä kestää jonkun aikaa että hormonitaso nousee niin korkealle ettei vuotoa tule. Itsellä 5kk minipillereitä takana ja Kapselia olen menossa laittamaan kuukauden sisällä. Kapselissa myös hormoni "liukenee" tasaisemmin kuin pillereissä .
[/quote]

Syön nyt yhdistelmäehkäisypillereitä, minun pitäisi siis ilmeisesti vaihtaa ne ja kokeilla minejä?
[/quote]
Ap siis tämä.

Vierailija
6/6 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kapseli 1,5 vuotta. Tosi paljon oli välivuotoja, eli ei sopinut minulle. Odotin ja odotin että tilanne helpottuu, mutta ei helpottunut. Vaihdoin hormonikierukkaan ja sen jälkeen välivuodot loppuivat. On kuulemma yleinen vaiva.