Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa ihmiset lihoaa niin helposti? Itsekin olen lihonnut kun muutin Suomeen

Vierailija
31.10.2021 |

Muissa maissa olen pysynyt hoikkana, vaikka ruoka on maistunut aina hyvin. Suomessa on kuitenkin tullut painoa reilusti enemmän kuin missään muualla. Onko ruoka Suomessa jotenkin erityisen lihottavaa, vai lihottaako se, että suuri osa vuodesta on kylmää ja pimeää?

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri , sokeri ja sokeri. Prkles kun sitä pitää olla kaikkialla.

Vierailija
22/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämmöisiin keskusteluihin tullaan aina alapeukuttamaan ja huutelemaan provoa? Eikö ikinä saisi puhua Suomesta mitään hitusenkaan negatiivista tai pohdiskella kriittisesti asioita?  Ilmeisesti saisi vain sanoa, miten täällä on kaikki maailman parasta ja täydellistä, ilmasto ja ihmiset ja ruuat ja kaikki on parempaa kuin missään muualla, maailman onnellisinta on, itsekin halkean joka päivä onnesta täällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito ja maitotuotteet, sekä maailman huonoimmaksi äänestetty kotiruoka.

Ulkomailla ruokalautaset vihertävät huomattavasti enemmän ja laseissa muuta ruokajuomaa, kuin maitoa.

Kahvittelu pullineen kulutukseltaan myös maailman mittapuulla huippuluokkaa.

Ja kyllä. Suomalaiset eivät pidä itsestään huolta ja seura tekee kaltaisekseen. Nykyään voimaannutaan kiloista piittaamatta ja saleilla käydään vain ottamassa pakolliset selfiet.

Mietin tuota seura tekee kaltaisekseen. Tiedän yhden työpaikan, jossa kaikki ovat lihavia. Jos eivät vielä aloittaessaan, viimeistään vuoden parin päästä aloituksesta.

Vierailija
24/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maito ja maitotuotteet, sekä maailman huonoimmaksi äänestetty kotiruoka.

Ulkomailla ruokalautaset vihertävät huomattavasti enemmän ja laseissa muuta ruokajuomaa, kuin maitoa.

Kahvittelu pullineen kulutukseltaan myös maailman mittapuulla huippuluokkaa.

Ja kyllä. Suomalaiset eivät pidä itsestään huolta ja seura tekee kaltaisekseen. Nykyään voimaannutaan kiloista piittaamatta ja saleilla käydään vain ottamassa pakolliset selfiet.

Mietin tuota seura tekee kaltaisekseen. Tiedän yhden työpaikan, jossa kaikki ovat lihavia. Jos eivät vielä aloittaessaan, viimeistään vuoden parin päästä aloituksesta.

Olen ollut samanlaisessa työpaikassa. Joka päivä kahvipöytä on TÄYNNÄ keksejä, pullia, suklaata yhteiseen käyttöön. Ja tosiaan suurin osa työntekijöistä on isokokoisia. Itsekin lihoin muutaman kilon kun siellä olin. Kun tulee nälkäisenä tauolle, niin tosi vaikeahan siinä on vastustaa niitä kahvipöydän antimia.

Vierailija
25/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei: lihoaa

kyllä: lihoo

Vierailija
26/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa ihmiset LIHOVAT niin helposti? Itsekin olen LIHONUT kun muutin Suomeen

Olitko kauankin Suomesta pois kun et osaa enää suomea.

-yksi syy, että täällä naisten ei tarvitse elämässä selvitäkseen miellyttää miestä.

-toinen syy, on riittävästi ruokaa, rahaa riittää herkkuihin ja alkoholiin, fyysistä työtä ei tarvi tehdä, elämä on stressaavaa, pimeys ja yksinäisyys masentaa jne.

Tuossa sulle syitä. Oliko lisää kysymyksiä?

Miksi miehetkin lihoo?

Vierailija
27/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennenvanhaan sanottiin, että Suomi on maailman amerikkalaisin maa. Varmaan näkyy sitten lihavuudessakin :D

Vierailija
28/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin syyksi ilmaston. Täällä on kesää lukuun ottamatta aina kylmä, kylmää ja kosteaa ja ainakaan kerrostaloluukkuja ei enää lämmitetä. Itse huomasin että syön enemmän kun aina palelen kopperossani, on viluinen ja kylmä olo. Silloin kun patterit pistettiin päälle normaalisti ja kotona oli lämmintä en napostellut enkä pahemmin edes syönyt. 

Seliseli. Lihavien ihmisten itsepetoksen määrä on näköjään rajaton.

Vierailija
29/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ennenvanhaan sanottiin, että Suomi on maailman amerikkalaisin maa. Varmaan näkyy sitten lihavuudessakin :D

Ilmeisesti esim. sellaisia karkkihyllyjä kuin Suomessa ei paljoa muualla ole, Amerikan lisäksi tietysti. Jumbopusseja kymmeniä metrejä pienessäkin kaupassa!

Vierailija
30/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisia, brittejä ja suomalaisia yhdistää rakkaus roskaruokaan ja karkkiin, sipseihin yms. En keksi paljon muita maita, missä herkutellaan yhtä epäterveellisesti kuin näissä kolmessa.

Vierailija
31/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidosta ja mehuista on helppo juoda kaloreita.

Vierailija
32/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa ihmiset LIHOVAT niin helposti? Itsekin olen LIHONUT kun muutin Suomeen

-yksi syy, että täällä naisten ei tarvitse elämässä selvitäkseen miellyttää miestä.

-toinen syy, on riittävästi ruokaa, rahaa riittää herkkuihin ja alkoholiin, fyysistä työtä ei tarvi tehdä, elämä on stressaavaa, pimeys ja yksinäisyys masentaa jne.

Miksi miehetkin lihoo?

Ks. kohta ”toinen syy”

Vierailija
33/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehetkin lihoo?

Miksi miehetkin LIHOVAT?

Vierailija
34/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun muun syyhän se on tietysti.

Vierailija
35/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaisia, brittejä ja suomalaisia yhdistää rakkaus roskaruokaan ja karkkiin, sipseihin yms. En keksi paljon muita maita, missä herkutellaan yhtä epäterveellisesti kuin näissä kolmessa.

Ja olet sentään käynyt Suomen lisäksi Ruotsissa ja Virossakin.

Vierailija
36/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin syyksi ilmaston. Täällä on kesää lukuun ottamatta aina kylmä, kylmää ja kosteaa ja ainakaan kerrostaloluukkuja ei enää lämmitetä. Itse huomasin että syön enemmän kun aina palelen kopperossani, on viluinen ja kylmä olo. Silloin kun patterit pistettiin päälle normaalisti ja kotona oli lämmintä en napostellut enkä pahemmin edes syönyt. 

Seliseli. Lihavien ihmisten itsepetoksen määrä on näköjään rajaton.

Tässä nyt pyydettiin pohtimaan mahdollisia syitä.

Vierailija
37/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Suomen maaperässä, pohjavedessä, ilmastossa, ja ihan kaikessa. Pakottaa syömään epäterveellisesti.

Vierailija
38/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariinit ja rypsiöljy aiheuttaa elimistöön tulehdustilan vääränlaisella omega -3 ja -6 suhteellaan. Tällöin rasva aineenvaihdunta ei toimi oikein ja voi selittää lihomisesi.

Vierailija
39/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoaa ja lihonnut.. Ei jumankauta.

Vierailija
40/173 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannissa ne vetää kaikkia noita ihan arkena.