Minulla ei ole mitään kivoja muistoja
Muut nyt aikuisena muistelevat lapsuutensa olleet parasta aikaa. Vierailevat entisten koulujensa pihalla ja muistelevat, mitä kommelluksia tekivät. Itse muistan vain kaikki kipeä muistot. Kuinka välituntisin kyhjötin kaikki välitunnit tuon tolpan vieressä, kun minulla ei ollut kavereita. Kuinka ruokalassa istuin aina yksin. Kuinka minut lukittiin tuohon vessaan...
Kommentit (4)
Älä märehdi mennyt. Sitä et voi mutta. Ota elämäsi haltuun ja elä tätä päivää.Hitoako sinulla pitäisi olla samat mieli teot,muistelot kuin muilla.?Olet yksilö!Miksi vertaat muihin itseäsi? Nautitko itseäsi kiduttamalla vatvoen negatiiviset asiat?
Koulukiusaamisesta jää traumoja. Toivottavasti pystyt käsittelemään niitä nyt aikuisena etkä jää niiden vangiksi koko elämäsi ajaksi.
Ymmärrän aloittajaa, vaikka en ole itse kohdannut koulukiusaamista elämässäni, mutta muunlaista kiusaamista kylläkin, niin lapsuudessani kuin myös joissakin menneissä työpaikoissa, ja sitten tietyissä ihmissuhteissa elämäni varrella. Mutta menneisyyttään ei saa jäädä kantamaan taakkana mukanaan tässä päivässä ja nykyisyydessään, vaan se pitää käsitellä terapiassa tai ainakin itsensä kanssa. Kun ymmärtää, ettei erilaiset kiusaamistilanteet ole johtuneet itsestään, vaan selkeästi kiusaajien oman elämän pahasta vinoumastaan, niin on jo voiton puolella.
Kateus tuo kavala tauti on vaan ihmiseen istutettu valitettavasti jo lapsesta lähtien, niin aikuiselämässäänkin saattaa joutua kateellisten ihmisten pommitettavaksi ja kiusatuksikin. Se vaan on toisenlaista aikuisten kesken, piilovittuilua sun muuta epämääräistä kiusattua kohtaan.
En usko, että kaikilla meillä on esim. kouluajatkaan olleet mitään niin herkkua ajanjaksoa, vaan kyllä sieltäkin jokaiselle jotain jää hampaan koloon, jota pureskelee vielä aikuistuttuaan, että miksi kävi juuri niin kuin kävi, miksi joutui esim. koulukiusatuksi jopa joidenkin opettajien taholta. Mutta muista ap. kyllä ne sun kouluaikaiset kiusaajasikin aikuistuttuaan kärvistelevät omantuntonsa kanssa, koska ovat osallistuneet kiusaajan rooliin aikoinaan. Ja mikä nautinnollisinta, niin karman laki hoitaa, jos ei virallinen maallinen laki siihen ole kyennyt.
up