Koska on Halloween?
Tärkeä kysymys sillä Halloween ei ole Suomessa virallinen juhla eikä sitä ole kalenterissa, siksi tuntuu että ihmiset juhlivat sitä miten sattuu ja silloin kun itselle parhaiten sopii. Aikaisimmat Halloween kiertäjät olivat liikkeellä jo 22.10 ja varmaan kiertelevät vielä 6.11. soittelemassa ihmisten ovikelloja ja kysymässä että onko karkkia kun silloin on kirkollinen Pyhäinpäivä. Pääsiäisessä on se hyvä puoli että että silloin on vain yksi tietty päivä, Palmusunnuntai, jolloin saa kiertää virpomassa. Mutta kun Halloweenina se karkin kerjääminen jatkuu päivästä toiseen niin se alkaa olla ärsyttävää ja sietämätöntä.
Siispä rauhoittuisiko tuo Halloweenin juhlinta jos se merkittäisiin kalentereihin niin ihmiset tietäisi koska sitä kuuluu juhlia ja että koska se oikeasti on?
Kommentit (6)
Äsken sitkeästi olivat oven takana. Arghh.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Turussa 10 vuotta, eri kaupungin osissa. Koskaan ei ole kukaan ruinannut karkkia halloweenina enkä ole ikinä nähnyt edes lapsia kiertelemässä missään.
En myöskään tunne ketään kuka antaisi lapsensa mennä keppostelemaan.
Halloween juhlia on kyllä lapsilla ja aikuisilla.
Missä te törmäätte näihin lapsiin jotka monta viikkoa kiertelevät keppostelemassa?
Jyväskylässä asuessa ja Tampereella. Kaveri joka muutti Helsinkiin on kertonut että kiertävät sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Missä te törmäätte näihin lapsiin jotka monta viikkoa kiertelevät keppostelemassa?
Minä olen Jyväskylässä , Tampereella ja Kajaanissa.
Tampereella niin kauan sitten ( yksittäiset) että epäilin jo vähän mitä näen, kun oven aukaisen :D
Halloween on tanaan.
Ei ollut eilen.
Ei ole huomenna.
Aina, joka vuosi lokakuun 31. pv. Onko tama jotenkin erityisen vaikea asia kirjoittaa muistiin?
Vierailija kirjoitti:
Halloween on tanaan.
Ei ollut eilen.
Ei ole huomenna.
Aina, joka vuosi lokakuun 31. pv. Onko tama jotenkin erityisen vaikea asia kirjoittaa muistiin?
On
Olen asunut Turussa 10 vuotta, eri kaupungin osissa. Koskaan ei ole kukaan ruinannut karkkia halloweenina enkä ole ikinä nähnyt edes lapsia kiertelemässä missään.
En myöskään tunne ketään kuka antaisi lapsensa mennä keppostelemaan.
Halloween juhlia on kyllä lapsilla ja aikuisilla.