Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kirppishinnoittelussa!

Vierailija
09.01.2015 |

Nyt lähtee kaapeista paljon hyväkuntoisia naisten merkkivaatteita kirppikselle. On Sorelin saappaita, Henri Lloydin takkeja ja Peakin huppareita. Koossa 36/S. Tarvitsisin vähän apua näiden tuotteiden hinnoitteluun. Eli paljonko olisit valmis maksamaan siistissä kunnossa olevista merkkivaatteista? Onko esimerkiksi 30€ liikaa Peak Performancen klassisesta syystakista? Entä 35€ Sorelin Joan of Arctic -saappaista? Mitä maksaisit UGG Cardy neulekengistä?

Ja missä näitä kannattaisi myydä Tampereella?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto netissä noita saappaita näyttää menneen 50-90e varmaan kunnosta riippuen.
Huutiksessa pystyy siis katsoa suljetut kaupat haulla niin näkee ne toteutuneet hinnat.

Netissä toki ostajakunta on isompi kuin kirppiksellä niin hinnat on korkeampia. Ja varmaan kirppiksellä kävijät on enimmäkseen sellaisia jotka ei paljo yli 20e oo valmiita maksamaan mistään tuotteesta. Netistä ostajat on enempi sellaisia että etsii tiettyä merkkiä ja on valmiit maksamaan siitä. Tai näin luulen.
Kirpparille en kyllä veisi mitään 50e arvosta varastettavaksi. Vaikka tuotteess olis varashälytin niin äkkiäkös ne varkaat laittaa uuden hintalapun siihen tai muuttaa hinnan siihen sun kirjoittamaan lappuun.

Vierailija
42/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkituoteet kannattaa myydä niille kohdistetussa paikassa. Silloin niistä voi saada sen vähän paremman hinnan.
Muuten ikävä kyllä ne saattaa jäädä tavan kirppiksellä käsiin. Vaikka tiedän että Sorrel:in kengät maksavat sen 150e (ovh) niin en kyllä maksaisi niistä kirppiksellä 30euroa. Ne kun ovat jo käytetyt ja jos ne haluan niin kyttään sopivan tarjouksen ja ostan uutena, niinkuin linkissä 89e. Sanotaan että 15e hintaan ne ostaisin koska pitäisin edullisena heräte ostoksena ja ettei harmita jos jää käyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:35"]

Huuto netissä noita saappaita näyttää menneen 50-90e varmaan kunnosta riippuen. Huutiksessa pystyy siis katsoa suljetut kaupat haulla niin näkee ne toteutuneet hinnat. Netissä toki ostajakunta on isompi kuin kirppiksellä niin hinnat on korkeampia. Ja varmaan kirppiksellä kävijät on enimmäkseen sellaisia jotka ei paljo yli 20e oo valmiita maksamaan mistään tuotteesta. Netistä ostajat on enempi sellaisia että etsii tiettyä merkkiä ja on valmiit maksamaan siitä. Tai näin luulen. Kirpparille en kyllä veisi mitään 50e arvosta varastettavaksi. Vaikka tuotteess olis varashälytin niin äkkiäkös ne varkaat laittaa uuden hintalapun siihen tai muuttaa hinnan siihen sun kirjoittamaan lappuun.

[/quote]

Nimen omaan, nettikirppiksillä/huudoissa ostaja ja tuote kohtaa. Ostaja tietää mitä etsii ja on valmis maksamaan siitä. Itsepalvelu kirppikselle mennään tekemään halpoja löytöjä ja heräteostoksia. 35e saappaat ei ole heräteostos ainakaan kirpputorilla. Löytö ne voivat jollekin toki olla, mutta silloin hän etsii juuri tuota tiettyä tuotetta. Netissä siis potentiaaliset ostajat kohtaavat myyjän helpommin.

Vierailija
44/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan totta, että netissä näistä Sorelin trendisaappaista sais varmaan paremman hinnan, mutta kuten sanottu, en jaksa kuvata, vastailla ostajaehdokkaiden kysymyksiin ja lopuksi postittaa kenkiä. Vien ne nyt noiden muiden kamojen mukana sinne kirppikselle ja jos eivät mene 35€:n hintaan kaupaksi, niin sitten kannan ne takaisin kotiin. Kyllä mulle niille vielä tarvittaessa käyttöä löytyy. Toivotaan, että noista muista jutuista (esimerkiksi käyttämättömät Nike Free jumppakengät alkuperäislaatikossaan, joita en todellakaan halua takaisin kotiin 5€) saan sen verran rahaa kasaan, että kirppispöydän hinta tulee maksettua niillä. AP

Vierailija
45/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt crocsin hyväkuntoisia kenkiä, aikuisten ja lasten 4-6 euroa pari. 170€ uutena maksaneen hyväkuntoisen haalarin myin 35€. Se ostettiin käsistä kun vein pöytään! 1-8 Euroa/vaate, merkistä riippumatta. Ei mennyt esim uudenveroinen laadukas musta villakangastakki 10€! Vaikka oli pienet hinnat niin 500 € tienasin :) Taas menossa myymään! Itse suosin Lentolan kirppistä. Iso, hyvämaineinen kirppis tampereen viereisessä kunnassa ja ihmisiä piisaa!

Vierailija
46/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10€ kirppiksellä pitää olla erityisen upea tavara. Yli 20 tuskin menee kaupaksi.

Vierailija
47/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:08"]

Peak Performancen takkeja myydään tori.fi:ssä näköjään noin 100€:lla! Aika hullua. Itse myisin 30€:lla. AP

[/quote]

HUOM! Pyydetään on täysin eri kuin myydään!! Kyllähän jotkut pyytää vanhoista putkitelkkareistakin (mukana langaton kaukosäädin!) 120 euroa... Ei niitä sillä kukaan luonnollisestikaan osta. 

[/quote]

Siksi teinkin tämän avauksen - haluaisin kuulla, millä hinnalla oikeasti merkkivaatteet kirppiksillä liikkuvat. Sain aika hyvän käsityksen jo näistä vastauksista. Eli 35€ on liikaa 150€:n saappaista... AP

[/quote]

Harvat kirppiksillä kävijät tuntevat näitä "merkkivaatteita", joten niillä "merkeillä" on turha yrittää myydä ja saada paljon rahaa. Ne ovat vain vaatteita siellä ja käytetyt ovat aina K Ä Y T E T T Y J Ä, eikä niistä voi siksi korkeaa hintaa pyytää.... Itse en tunnista yhtäkään näistä sun merkeistä, joten mulle olisi turha yrittää myydä sanalla "merkkivaate".

[/quote]

Tuskin maksaisit 150 euroa uusistakaan Sorelin saappaista? Siinä tapauksessa sinä et sitten varmaankaan ole potentiaalinen asiakkaani. Onneksi kirppiksiltä varmasti löytyy myös merkittömiä kenkiä :) AP
[/quote]

Mutta onko kirppiksellä ylipäätään "potentiaalisia asiakkaita" sinulle? Itsekin menen kirppikselle ostamaan esim. halpaa takkia, enkä maksa siitä yli 15 € vaikka olisi mikä merkki. Laadukkaat vaatteet ostetaan muualta.

Vierailija
48/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu että AP on jo päättänyt tavaroillen hinnan ja hakee nyt niille tältä hyväksyntää. Ja kun joku esittää eriävän mielipiten niin heti vedotaan ettei jaksa kuvata ja että netissä pyydetään vielä enemmän.
Jos oikeasti haluaa eroon tavarasta niin pienet hinnat merkistä riippumatta. Jos haluaa tehdä merkeillä rahaa niin myy paikassa jossa niitä arvostetaan.

Vierailija
49/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:33"]

Olen myynyt paljon kirpparilla ja ihmiset ovat tosi kovia tinkimään ja oikeasti eivät haluaisi maksaa merkkivaatteistakaan yhtään mitään.

[/quote]

Ehkä he ymmärtävät, että vaate on vaate, mutta kun toisissa vaatteissa on tietynlainen merkki, joku hölmö on mennyt siitä maksamaan kymmen- tai satakertaisen hinnan verrattuna toiseen samanlaiseen erimerkkiseen ja nyt vikisee, kun kukaan ei halua ostaa sitä käytettyä "merkki"tuotetta kalliimmalla kuin yhtä hyvää uutta tuotetta toisesta kaupasta.

Vierailija
50/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä henk. koht. olen maksanut 50e Globalin nahkasaappaista huutiksessa.

Vierailija
51/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:23"]

[/quote]
 Huutis on ihan eri juttu. Oot tavallaan jo päättänyt ostaa jotain ja etsit sitä käytettynä.

Kirppiksellä et voi tietää mitä on myynnissä ja näin ollen siis jokainen ostos on tavallaan heräteostos. Koska jos tarvitset jotain aivan välttämättä yleensä etsit sen itsellesi sopivaan hintaan joko käytettynä tai sitten uutena, etkä jätä sitä sen varaan jos sattuis kirpparilta löytymään.

Vierailija
52/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:23"]

[/quote]

Mutta on eri asia jos olet niitä sieltä vartavasten hakenut. Minäkin ostin lapselle halarin huutiksesta 70 € ja siihen hatun 20€. Kirpparilla maksaisin max 20 haalarista ja 8€ hatusta! Kun siellä kirpparilla tehdään heräteostoksia ja halutaan saada paljon halvalla!

Vierailija
53/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Se mitä SINÄ olet maksanut, ei minua kiinnosta. MINUA kiinnostaa se hinta, that's all. Itselle tärkeintä vaatteessa ei ole merkki, vaan se että se istuu ja sopii juuri minulle! Kirpparille myös hinta. Itse en maksaisi käytetystä vaatteesta kummoista summaa koska se on käytetty eikä uusi.  

Lisäksi noita aleja on koko ajan sekä netissä ja vaateliikkeissä. Ja tuoteet uusia. Esim viimeksi kun kävin henkka maukassa ostamassa housuja niin oli alkaen 5€, samalla kävi käytyä kirpparilla samantyyliset housut käytettynä 20€. Ja sit ihmetellään kun ei mee kaupaks, ja sanotaan että kirppari oli ihan paska.. Eikä sielä kannata myydä.. Niinpä niin..

ps. Itse ostan täältä paljon vaatteita, on tuota samaa henkka maukka laatua. Hinta on vaan kolme kertaa halvempi. ;D Kirppareista käyn aina Uffissa kun sielä on alet. On mukavasti laitettu kaikki esille. :)

Vierailija
54/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei nyt voi verrat merkkivaattesin tai kenkiin.
Mutta, ostin tänään Lindexiltä -70% alesta vielä -20% lisäalella 90 euron vaatteet 20eurolla. Eli eipä kannata paljoa lähteä kirpparille katsomaan sattuisko olemaan sopivia vaateita kun saa uusiakin kaupasta huokealla hinnalla.

Vierailija
55/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana toi paskat kirppislöydöt! Laadukasta tavaraa kieltämättä.. :D

Vierailija
56/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksellä melkein kaikki on mummoja ja sitten todella köyhät käy. Merkkejä ne ei tunne mutta sun hinnat on ihan liian korkeat muutenkin. Jokainen tietää että kirppis on hyvä bisnes vaan sille joka sitä pitää.

Vierailija
57/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:13"]En tiedä, mutta vinkkaa minne viet ja milloin. Voisin käydä penkomassa sun pöydän, kun on just mun kokoa ja sellaista mitä tarvitsisin.

T. Toinen tamperelainen
[/quote]

Samoin ! Kiinnostais tehdä kunnon löytöjä pitkästä aikaa.

Vierailija
58/62 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tavarat  kirppikselle ja ihan mukavastihan sitä kamaa oli jo parin päivän aikana meni. Jopa ne Sorelin saappaat ja Henri Lloydin takki :) AP

Vierailija
59/62 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä myyntiin. Itse käyn kirppiksillä ja tunnistan myös merkit ja osaan niitä arvostaa. Hintasi vaikuttivat ihan kohtuullisilta. Ne joille hinta on pääasia löytävät ostettavansa sitten muista pöydistä. Itsestä on ihanaa joskun tehdä vastaavia laatulöytöjä.

Vierailija
60/62 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsitkö ap vielä kertoa mikä päivä viet noi kirppikselle? Voisin ihan oikeasti käydä katsomassa, mutta en jatkuvasti ehdi käymään.

t. se toinen tamperelainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän