Auttakaa kirppishinnoittelussa!
Nyt lähtee kaapeista paljon hyväkuntoisia naisten merkkivaatteita kirppikselle. On Sorelin saappaita, Henri Lloydin takkeja ja Peakin huppareita. Koossa 36/S. Tarvitsisin vähän apua näiden tuotteiden hinnoitteluun. Eli paljonko olisit valmis maksamaan siistissä kunnossa olevista merkkivaatteista? Onko esimerkiksi 30€ liikaa Peak Performancen klassisesta syystakista? Entä 35€ Sorelin Joan of Arctic -saappaista? Mitä maksaisit UGG Cardy neulekengistä?
Ja missä näitä kannattaisi myydä Tampereella?
Kommentit (62)
Myy netissä,kirppiksellä et noista saa juuti mitään,koska ihmiset ovat tottuneet kirppiksen hintoihin. Ei siis auta vaikka on merkkituote. Kokeile facebookin kirppiksiä,niissä ohmiset on valmiita maksamaan ja saat jotain iloa itsekkin kiertätyksestäsi!
Ap, sillä ei ole mitään väliä mitä sinä olet joskus tuotteista maksanut. Sillä et voi mitenkään saada tuota summaa enää takaisin.
Tärkeintä on se summa millä saat ne myydyksi! Mitä mitä itse voisit maksaa käytetystä tuoteesta. Esim maksaisitko itse käyteytyistä kengistä 35€? Et varmaan? No ei varmaan kukaan muukaan. 15€ on kohtuullinen, uudet kun saa 80€:lla. Ugg:ja en ostaisi käytettynä, oli hinta mitä tahaansa. Sillä ne menettää "ryhdin" nopeasti, eikä pohjat kestä. (Kirppareilla näitä huonokuntoisia Uggeja tai niiden kopioita on jumalattomat määrät, 90% niistäkin joutaisi roskikseen kunnon perusteella)
Miten pitkään olet käyttänyt näitä vaatteita yms?
Jos minä ostaisin jotain kirppikseltä, en maksaisi käytetystä kuin kympin korkeintaan.
Ap laita ne tänne http://www.bonuskirppis.fi/ omasta mielestä Tampereen yksi parhaista kirppareista.
Sielä on yleensä suht laadukasta tavaraa, ja tavara vaihtuu usein. Laitamilla on halvempia kirppareita, mutta itseä ei kiinnosta käydä niissä, kun tavara on niin huonoa.. Ja tuntuu että sielä on koko ajan ne samat "rätit" myynnissä.. Ainut mikä tuola ja muutamassa muussa keskustan kirpparissa ärsyttää.. On ne kiinalaisten krääsäpöydät. Ei omasta mielestä kuulu ns. kaupallinen rihkamanmyynti kirpparille.. Vaan tavaran pitäisi olla pääsääntöisesti käytettyä.
Olen myynyt paljon kirpparilla ja ihmiset ovat tosi kovia tinkimään ja oikeasti eivät haluaisi maksaa merkkivaatteistakaan yhtään mitään.
yleensä 20 e on ollut minulla maksimi hinnoissa. Sillä olen myynyt just Henry Lloydia, Marimekkoa,yms.
hyvin olen aina saanut kaupaksi . Jos viet ns. Viikkomyyntipaikkaan,niin vikoina päivinä,on yleensä mahdollisuus laittaa 50 % alennushinta kaikille tuotteille.
Bonuskirpparia minäkin suosittelen. Siellä käy paljon nuoria ja opiskelijoita, merkkivaatteet varmasti kiinostaa. Hinnoittelusta en osaa sanoa, kun en tunne noita mainitsemiasi merkkejä ollenkaan, tai ainakaan niiden arvoa.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:08"]
Peak Performancen takkeja myydään tori.fi:ssä näköjään noin 100€:lla! Aika hullua. Itse myisin 30€:lla. AP
[/quote]
HUOM! Pyydetään on täysin eri kuin myydään!! Kyllähän jotkut pyytää vanhoista putkitelkkareistakin (mukana langaton kaukosäädin!) 120 euroa... Ei niitä sillä kukaan luonnollisestikaan osta.
Kenkiä olen tähän mennessä kaivanut kaapeistani jo 10 paria (mm. Clarks, TOMS, Sorel, Merrell, Bronx, UGG). Vaatteiden kimppuun käyn nyt. Ei riitä motivaatio näiden kuvaamiseen ja lataamiseen johonkin FB-kirppikseen. Vien nämä tuonne Bonuskirppikselle. Kiitos avusta! AP
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:51"]
Peak Performancen takkeja myydään tori.fi:ssä näköjään noin 100€:lla! Aika hullua. Itse myisin 30€:lla. AP
[/quote]
HUOM! Pyydetään on täysin eri kuin myydään!! Kyllähän jotkut pyytää vanhoista putkitelkkareistakin (mukana langaton kaukosäädin!) 120 euroa... Ei niitä sillä kukaan luonnollisestikaan osta.
[/quote]
Siksi teinkin tämän avauksen - haluaisin kuulla, millä hinnalla oikeasti merkkivaatteet kirppiksillä liikkuvat. Sain aika hyvän käsityksen jo näistä vastauksista. Eli 35€ on liikaa 150€:n saappaista... AP
Entä radiokirppis? Siellä enemmän merkkituotteita
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:56"]
[/quote]
[/quote]
Siksi teinkin tämän avauksen - haluaisin kuulla, millä hinnalla oikeasti merkkivaatteet kirppiksillä liikkuvat. Sain aika hyvän käsityksen jo näistä vastauksista. Eli 35€ on liikaa 150€:n saappaista... AP
[/quote]
Harvat kirppiksillä kävijät tuntevat näitä "merkkivaatteita", joten niillä "merkeillä" on turha yrittää myydä ja saada paljon rahaa. Ne ovat vain vaatteita siellä ja käytetyt ovat aina K Ä Y T E T T Y J Ä, eikä niistä voi siksi korkeaa hintaa pyytää.... Itse en tunnista yhtäkään näistä sun merkeistä, joten mulle olisi turha yrittää myydä sanalla "merkkivaate".
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Harvat kirppiksillä kävijät tuntevat näitä "merkkivaatteita", joten niillä "merkeillä" on turha yrittää myydä ja saada paljon rahaa. Ne ovat vain vaatteita siellä ja käytetyt ovat aina K Ä Y T E T T Y J Ä, eikä niistä voi siksi korkeaa hintaa pyytää.... Itse en tunnista yhtäkään näistä sun merkeistä, joten mulle olisi turha yrittää myydä sanalla "merkkivaate".
[/quote]
Tuskin maksaisit 150 euroa uusistakaan Sorelin saappaista? Siinä tapauksessa sinä et sitten varmaankaan ole potentiaalinen asiakkaani. Onneksi kirppiksiltä varmasti löytyy myös merkittömiä kenkiä :) AP
[/quote]
[/quote]
Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se, joka maksaa! Saahan sitä pyytää mitä vain.. ;D
Hinnoittelu vinkkejä täältä: https://fi-fi.facebook.com/pages/Paskat-kirppisl%C3%B6yd%C3%B6t/175885992522057
Oma suosikki on tuo käytetty kahvinkeitin 15€, jonka sisällä on suodatinpaperi + kahviporot mitkä on vihreässä homeessa. :D
Itse veisin varmaan radiokirpikselle.
Sinuna näkisin sen vaivan että kuvaisin ainakin ne arvokkaimmat ja halutuimmat tuotteet joko lux merkkien kirpulle Facebookiin tai sitten johonkin paikalliseen facen kirppis ryhmään (loppu viimeksi pieni vaiva kun ilmoitus ei maksa mitään). Saisit sen hinnan kun pyydät ja tavara siirtyy varmasti ehjänä uudelle omistajalle. Samalla tuote ja potentiaalinen ostajakin kohtaavat. Ainakin lux merkkien kirppuksellä on tiedossa että merkki kama ei lähde kympillä tai kahdella, mutta tavan kirppiksellä joku voi pitää hintaa kalliina kun ei "ymmärrä" merkkiä.
Itsellä ikäväkyllä on kokemusta siitä että arvokkaimpia tuotteita on itsepalvelu kirpulla on varastettu tai siten rikottu käyttökelvottomaksi.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuskin maksaisit 150 euroa uusistakaan Sorelin saappaista? Siinä tapauksessa sinä et sitten varmaankaan ole potentiaalinen asiakkaani. Onneksi kirppiksiltä varmasti löytyy myös merkittömiä kenkiä :) AP
[/quote]
Tuskin maksaisin, kun en edes tiedä mitkä/minkä näköiset kengät ne ovat. Ja sinä et taas voi tietää mitä merkkejä käytän, kun en nyt sattunut tuntemaan noita sinun. Turha siitä on ottaa nokkiinsa, kun joku kertoo totuuksia kirppareista. Ainakin selvisi nyt minkälainen luonne sulla on ja se on hyvin ikävän oloinen. "Onnea" vaan myyntiin.... :)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itse en ole tuo kyseinen kirjoittaja. Mutta en kyllä itsekään maksaisi tuollaista summa, enkä välttämättä ostaisi niitä "merkkituotteita" edes kirpparilta. Itsellä on Sorellin kenkiä enkä ole ikinä maksanut 150€ niistä. Uusimmat on nämä
Kenkiä en itse ostaisi käytettynä ollenkaan, paitsi ehkä jokut "juhlakengät" joita on pidetty vain "parikertaa" Ja miksi? No siksi että kengät on muotoutunut edellisen jalan mukaan= ei ole minulle enää hyvät koska erilainen jalka vaikka koko olisi ok. + käytetyt kengät etenkin saapaat haisee aina vastenmieliselle, eikä kenkiä voi oikein aina pestä varsinkaan jos nahkaiset.
Itse ostan paljon kirppareilta ns. perusvaatteita muutamalla eurolla kappale. Jos haluan jonkun "merkkituoteen" niin ostan sen uutena kaupasta. Suurin osa kun noista "merkki" tuotteista on väärennöksiä. Tai ylihinnoilteltuja suhteessa tuoteen kuntoon.
Eikö tärkeintä ole kuitenkin se, että pääset niistä eroon? Ja voithan sinä käydä itsekin kirpparilla kiertelemässä, että mitä on missäkin kirpparilla myynnissä.. Ja millaisia hintoja sielä on..
Kalliista merkistä voin maksaa 20e jos vaate on oikein hyväkuntoinen ja selvästi hyvälaatuinen. Harvalla kirppiskävijällä on varaa laittaa jotain yli 30e yhteen vaatteeseen ja ne joilla olisi varaa nirpistelevät nenäänsä vaatteille. Ja jos silmään osuu ensin joku kallis tuote, koko pöytä jää herkästi katsomatta ylihinnoittelun takia. Kannattaa myydä kalliimmat muualla jos oikeasti haluaa niistä eroon kunnon hinnalla, niin minäkin teen.