Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen mies/tyttäreni isä tekee minut hulluksi

Vierailija
09.01.2015 |

Olen 24-vuotias nainen ja äiti 5-vuotiaalle tytölle. Erosin entisestä miehestäni/lapseni isästä vähän yli vuosi sitten. Entinen mieheni kritisoi minua ihan kokoajan jostakin. Hänen mielestään en suoraan sanottuna tee mitään oikein.
Tässä muutamia esimerkkejä:

1. Hänen mielestään syötän tytölle jatkuvasti epäterveellistä ruokaa sillä hän sattui näkemään minut tyttäremme kanssa kerran Hesburgerissa. Tyttö saa roskaruokaa korkeintaan kerran kuukaudessa.

2. Tyttäremme kertoi isälleen että oli valvonut uudenvuoden aattona puoli yhteentoista. Tämän seurauksena hän on sitä mieltä että annan tytön valvoa aivan liian myöhään. Normaalisti tyttö menee nukkumaan puoli yhdeksältä.

3. Hänen ystävänsä kertoi nähneensä minut baarissa (Tyttö oli tällöin isällään). Tämän jälkeen sain kuulla että ramppaan aivan liikaa baareissa ja että minun pitäisi vähentää sitä sillä tyttökin alkaa kärsiä pian siitä. No... Käyn 4-5 kertaa baarissa, vuodessa.

4. Kävin uimahallissa erään miespuolisen ystäväni ja tytön kanssa. Tyttö oli kertonut tästäkin isälleen. Sain raivoisan tekstiviestin jossa sain kuulla olevani täysin ajattelematon äiti kun raahaan kaiken maailman miehiä näytille näin nopeasti.

5. Hän on sanonut minulle todella monta kertaa että kyllä kaikesta huomaa että minä olen aivan liian nuori äidiksi ja aina kun tulee jotain muutoksia, esim. Pyydän voisiko hän hakea tytön suoraan päiväkodista sen sijaan että hakee minun luotani, saan kuulla että taas huomaa kuinka muutama vuosi kasvamista ennen tätä äitiyttä olisi tehnyt hyvää ja opettanut parempaa organisointikykyä. Voi olla, mutta myöhäistä se nyt on. Lisäksi opiskelen ja käyn töissä jonka vuoksi joinain päivinä yksinkertaisesti vain on helpompaa että tyttö lähtee suoraan päiväkodista isälleen eikä niin että haen tytön päiväkodista, vien hänet kotiin josta isä hänet sitten hakee, jonka jälkeen lähden töihin.

Tässä nyt muutama esimerkki. En muista, enkä edes jaksa listata kaikkea sillä näitä juttuja on todella_paljon. Olen yrittänyt aina kärsivällisesti selittää mistä on oikeasti kyse, mutta kärsivällisyys alkaa olla lopussa ja alan pian itsekkin uskoa siihen että olen jotenkin huono äiti. Tytön takia haluaisin kuitenkin pitää välit hänen isäänsä hyvinä, tai edes kohtalaisina, meillä kun kuitenkin on yhteinen lapsi jonka takia joudumme olemaan tekemisissä toistemme kanssa vielä vuosia. 

Sanokaa joku että tämä on vain ohimenevää ja paremmat ajat ovat edessä. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Se tuosta muutu.Sinä itse muutut kyllä.Aika tekee sen ettei enää provosoidu exän puheista.Niille lähinnä nauraa..nimimerkillä kohtalotoveri...

Vierailija
2/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mulkero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, sulla vain on vittumainen eksä. Tuskin tulee muuttumaan koskaan, sun pitää vain olla välittämättä hänen horinoista.

Vierailija
4/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano enää nätisti, sano, ettet jaksa tuota jatkuvaa kyyläämistä ja asioiden liioittelua.

Vierailija
5/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs levittelet jalkojasi tuollaisille luusereille. Oma moka, deal with it.

Vierailija
6/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan, mutta ei tule muuttumaan. Kirjoituksesi on kuin omasta kynästäni. Aina kun saan exältä tekstarin tai hän soittaa, niin sydämeni nousee kurkkuun. Kuulen, että kuinka tietoisesti yritän pilata lastemme elämän.

Minun erostani on neljä vuotta. Ja peli vain kovenee. Jos selitän, niin mies pitää itsellään kuintekin aina oikeuden viimeiseen sanaan. Hänen on voitettava.

Olen tehnyt pitkän matkan siinä, etten selittele, vaan pidän kiinni oikeudestani päättää omasta elämästäni. Minä saan itse valita, mitä teen ja miten elän. En ole exälleni tilivelvollinen. Saan myös itse päättää, millainen äiti olen ja millaisen kasvatuksen lapsilleni annan. Tämä on minun elämäni.

Yritän tavoitella sitä tilaa, ettei miehen viestit hetkauta eikä provosoi minua. En tiedä miten saavutan sen, että voin vain nauraa. Minun itseni on siis muututtava, kuten kakkonen sanoo.

Vierailija
7/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:23"]Ei Se tuosta muutu.Sinä itse muutut kyllä.Aika tekee sen ettei enää provosoidu exän puheista.Niille lähinnä nauraa..nimimerkillä kohtalotoveri...
[/quote]

Komppaan tätä. Sisäistä se, että tyttären isä kääntää kaiken sua vastaan ja opettele se ettet kerro mitään ylimääräistä hänelle tai pyydä palveluksia.
Haluan vielä varmuuden vuoksi kertoa, että mikään suk kertoma asia ei kerro siitä et olisit liian nuori äidiksi yms. Vika ei ole sun tekemisissä vaan miehessä.

Vierailija
8/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 19-vuotiaana pitäs tehdä jotain järkevämpää kun vääntää kakaraa kaikenmaailman urpoille ja luusereille, jota ei edes kunnolla tunne?? Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
9/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä, ja valitattavan tutulta.
Itse ymmärsin exäni katkeruuden ja ilkeilyn täyttävän hyvin useita narsistin piirteitä. Ja kun päätön kiusateko ja suullinen haukkuminen ja uhkailu ei loppunut hain apua lastenvalvojalta. Itse sain siltä vinkkiä. En tiedä tilannettasi, mutta harkitse jos sopisitte yhteydenpidon tapahtuvan jatkossa vain sähköpostitse. Näin viestit jää talteen ja sisältö voi siistiytyä kun viestit jäävät talteen. Ennakointikin helpottuu. Tarvittaessa voit myös helposti siirtää viestit eteenpäin, jos kiusanteko ei ala loppumaan. Sinun ei tarvitse ottaa tuollaista vastaan exältäsi missään tilanteessa.

Vierailija
10/10 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:45"]

Eikö 19-vuotiaana pitäs tehdä jotain järkevämpää kun vääntää kakaraa kaikenmaailman urpoille ja luusereille, jota ei edes kunnolla tunne?? Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

??

Minä tein lapsen exälleni vasta 10 yhteisen vuoden jälkeen, yli kolmekymppisenä. Tuskin voit väittää, etten olisi tuntenut miestä?

Pointti on siinä, että ei se mies tuollainen avioliiton aikana ollut.

7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän