Mikä oli ensimmäinen työpaikkasi ?
Itse olin kesän kemiallisessa pesulassa apulaisena. Sattumalta veli oli pomona ;) Ankara kuin mikä.
Palkka oli todella pieni. Lounaan söimme ravintolassa. Säästöillä ostin radionauhurin ja vaatteita.
Kommentit (43)
Kesällä viherrakentajalla nurmikon leikkausta. Onnistuin hajoittamaan istuttavan koneen.
Kesätyö kaupungin puutarhalla kahtena kesänä. Huippuhomma, palkkaa en muista, kun siitä on jo melkein 60 vuotta.
Maatalossa 70-luvulla, 6 päiväinen viikko, palkka 25 mk/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Maatalossa 70-luvulla, 6 päiväinen viikko, palkka 25 mk/päivä.
Kiinnostavaa. Saitko ilmaisen ruoan ja majapaikan ?
Maitoauton repsikkana kesän. Palkka pieni ja työ raskas. Eli maitotonkkien nostelu kuorma-auton lavalle.
Koulun loma-aikoina en joutunut töihin. Vanhemmat maksoivat kaikki kuluni.
Ehkä hyvän todistukseni takia sain keskittyä harrastuksiini.
Mainosten ja kaupunkilehden jakamista kerran viikossa koulun jälkeen.
Tein teininä 4H-töitä ja siivosin ihmisten koteja. Koska olin kiva ja hyvä, sain sitä kautta myös lastenhoitohommia. Oon edelleen joidenkin näiden lasten kanssa yhteyksissä , 35 vuotta myöhemmin.
Oppisopimuspaikka kaupungin hallinto-osastolla.
Isä oli vakuutusyhtiössä töissä ja kesätöinä siivosin sitä toimistoa.
Viikon pesti ruusutarhalla uusien istutuspetien järjestelemisessä. Olin myöhemmin samassa paikassa parina kesänä vähän pidemmänkin pätkän.
Olin 13-vuotiaasta lähtien monta kesää töissä postinkantajana. Ajoin polkupyörällä pitkää maalaiskierrosta. Monta eri lomatyötä tuli tutuksi myöhemmin.
Ensimmäinen vakituinen työpaikkani oli ulkomaalaisen kuljetusfirman konttorissa. Kauhein työpaikka ikinä. Kesti toista vuotta löytää uusi työ 90-luvun laman kurimuksessa.
Kesä hautausmaalla töissä. Ei kaksinen palkka. Vanhempi työntekijä oli joka päivä humalassa.
Varastohommia ravintolassa. Etuihin kuului hyvä lounas.
Sihteerin paikka, johon pääsin valmistuttuani ammattikoulusta. Kesätöissä kouluaikana en ollut koskaan.
Lasten päivähoitajana, kun vanhemmat oli töissä 13 vuotiaana. Näin siis 70-luvulla.
Ensimmäinen "oikea" työ porrassiivoajana kerrostalossa 15 - 16 vuotiaana.
Posti