Huolestunut äiti
15-vuotias tyttäreni on ollut aina kiltti ja kunnollinen. Olen haljennut ylpeydestä hänen tuodessaan loistavia arvosanoja kotiin joka kokeesta. Hän on tehnyt tunnollisesti koulustressistä huolimatta myös kotihommia, ja meidän välimme ovat aina olleet hyvin lämpimät ja läheiset. Tytär on kertonut minulle niin iloista kuin suruistaan, ja olemme viettäneet paljon aikaa yhdessä.
Nyt kuitenkin tilanne on ollut jo tovin muuttumaan päin. Tämän vuoden alusta tyttären täytettyä 15 hän on kuitenkin etääntynyt minusta, ja kouluarvosanat ovat lähteneet laskuun. Enää en ole saanut kuulla hänen elämästään vaikka kuinka olen kysellyt, ja tytärtä näkyy kotona kotiintuloajoista huolimatta harvemmin kuin koskaan. Olen yrittänyt ottaa kontaktia tyttöön, ja ymmärränhän tietysti teini-iän ja mitä se tuo tullessaan, mutta tilanne on silti tuntunut toivottomalta.
Tänä aamuna kuitenkin siivoillessani tytön huonetta hänen ollessaan sanojensa mukaan kaverin luona yötä, löysin jotain kamalaa!!! Tyttö oli piilottanut roskikseen raskaustestin, joka oli positiivinen!! Miten ottaa asia puheeksi tyttären kanssa joka ei puhu mitään? Olen tärissyt koko aamun järkytyksestä, ja tyttö ei ole vieläkään tullut kotiin. Apua, mitä teen?! Olen shokissa.
Kommentit (2)
Au mitä teet? Lakkaat provoilemasta.
Olet tärissyt koko aamun ja kirjoitat tätä postausta puoli kuuden aikoihin illalla?