Kaunein/kauhein joululaulu?
Pian alkavat taas joka paikassa joululaulut soida.
Mikä on mielestäsi kaunein tai kauhein joululaulu?
Kommentit (116)
Tulkoon joulu on minulle varmaankin tärkein joululaulu. Aika harvasta modernista joululaulusta on tullut ikivihreää, mutta Tulkoon joulu on poikkeus. Teksti ei ole mitään kilikelloja ja siirappista nostalgiaa, vaan se onnistuu tunkemaan läpi nykyihmisen sielunmaisemaan ja puhuttelemaan aivan eri tavalla kuin vanhat, klassiset joululaulut. Kappale on hyvin lohdullinen, ja saa tarkastelemaan omaa elämäänsä ja suhdettaan toisiin ihmisiin.
Lisäksi kappaleesta tekee läheisemmän se, että olen ollut esittämässä sitä kuoron kanssa, ja konserteista on mukavia muistoja.
Taivas sylissäni on kaunis joululaulu.
Hey Ho - Freddy Kalas i Hundparken (youtube.com)
Jos tästä ei ilostu niin mistä? Ei ole tehty suomeksi.
Parhaat ovat Last christmas, All i want for christmas is you, Sydämeeni joulun teen ja Joulumaa.
Huonoimmat ovat Sika ja Feliz navida.
Tero vaaran jos jouluna ei ole lunta on oksettava.
Tip tap tip tap.Tipe tipe tip tap tip tip tap...
Jussi Björklundin Heliga natt ja John Lennonin The war is over, ovat parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan sitä vissiin suosituinta joululaulua , Loirin Sydämeeni joulun teen
Niin minäkin inhoan. Varpunen jouluaamuna on edelleen suosikkini oli jo lapsena vaikken ole uskovainen
Vierailija kirjoitti:
hei tonttu-ukot hyppikää
Hei tenu-ukot hyppikää nyt on apteekit auki...minun vanhempani lauloivat jo lapsuudessaan, niin se perinne jatkui minullekin, isommilta lapsilta opin en vanhemmilta. No sen kertoivat sentään että tenttua juopot joi ja sitä sai apteekista
Tykkään kotimaisista joululauluista.
Jouluradio soitaa taas joululauluja vuoden loppuun asti.