Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toksoplasmoosi+kissa+raskaus?

Vierailija
09.01.2015 |

Joku av-mamma kirjoitti, että kissojen kakkojen pitäisi olla useamman päivän kissan vessalaatikossa, että niihin alkaa kehittyä niitä vaarallisia juttuja. Eli jos siivoaa kissan kakat useamman kerran päivässä pois laatikosta, ei ole vaaraa saada toksoplasmoosia.

Onko asia oikeasti näin? Kuvittelin, että jos tulen raskaaksi, minun pitää siivota kissan vessa aina kertakäyttöiset kumikäsineet kädessä tai pakottaa mieheni siihen työhön. Tai luopua kissasta mitä mieheni ehdottaisi ensimmäisenä mutta mihin en suostu.

Eli vain kauan muhineet kakat ovat vaarallisia? Onko näin?

Meillä on sisäkissa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:08"]Kertakäyttö kumihanskat, siivoa kakka lapiolla pussiin ja sen jälkeen saippuapesu ja käsidesi niin ei ole pienintäkään mahdollisuutta saada sitä.
[/quote]

Ei mitään liioittelua tässä? Kertakäyttöhanskoja voi mennä sen 9 kuukauden aikana aika monta. Oikeasti nyt ihmiset. Ette vaan koske siihen kakkaan paljain käsin, ei voi olla noin vaikeata. Ja mihin helvatan pussiin?
[/quote]

No liioittelua nimenomaan. Ap oli huolissaan ja kerroin miten sen ehkäisee kissanpaskasta 100%. Itse en todellakaan jaksaisi nähdä tuollaista vaivaa. Ihme nillittäjiä taas.

Vierailija
22/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksoplasmoosia ilmenee useimmin ulkokissoilla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:41"]

Kumihanskat astiaa siivotessa, käsienpesu ja desinfiointi siivouksen jälkeen. Ei kissoista tarvi raskauden takia luopua. Omat kaksi ronttia oli ja pysyi vaikka kuinka olin raskaana. 2krt päivässä siivosin astiat, joka toinen päivä astian pesu ja desinfiointi kloritella.

[/quote]

Kissan vessan desinfiointi kloriitilla joka toinen päivä? Siinä on mennyt useampi pullo raskauden aikana... Kyllä tuo melko hysteeriselta kuulostaa.

Vierailija
24/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:08"]Kertakäyttö kumihanskat, siivoa kakka lapiolla pussiin ja sen jälkeen saippuapesu ja käsidesi niin ei ole pienintäkään mahdollisuutta saada sitä. [/quote] Ei mitään liioittelua tässä? Kertakäyttöhanskoja voi mennä sen 9 kuukauden aikana aika monta. Oikeasti nyt ihmiset. Ette vaan koske siihen kakkaan paljain käsin, ei voi olla noin vaikeata. Ja mihin helvatan pussiin?

[/quote]

Jos mikrohiekkaa tai muuta hiekkaa käytät, kuten suuri osa kissanomistajista vessoissa käyttää, niin kyllä ne kakat yleensä nimenomaan pussiin pitää nyppiä. Ei niitä pönttöönkään voi hiekkaisina heitellä. 

Oliko tämä niin äärettömän vaikea ymmärtää vai oletko jotenkin heikkolahjainen?

Vierailija
25/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:43"]

Toksoplasmoosia ilmenee useimmin ulkokissoilla..

[/quote]

Juuri näin. Sisäkissalla, joka syö teollista kissanruokaa, on häviävän pieni mahdollisuus saada tartuntaa mistään.

Vierailija
26/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kyllä teki sen homman koko raskauden ajan ihan varmuuden vuoksi. Mut joo Hesarissakin oli tosta viime keväänä juttu, että siinä menee joku kolme päivää ennenku se bakteeri kehittyy tms.

Vierailija
27/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:08"]Kertakäyttö kumihanskat, siivoa kakka lapiolla pussiin ja sen jälkeen saippuapesu ja käsidesi niin ei ole pienintäkään mahdollisuutta saada sitä. [/quote] Ei mitään liioittelua tässä? Kertakäyttöhanskoja voi mennä sen 9 kuukauden aikana aika monta. Oikeasti nyt ihmiset. Ette vaan koske siihen kakkaan paljain käsin, ei voi olla noin vaikeata. Ja mihin helvatan pussiin?

[/quote]

Jos mikrohiekkaa tai muuta hiekkaa käytät, kuten suuri osa kissanomistajista vessoissa käyttää, niin kyllä ne kakat yleensä nimenomaan pussiin pitää nyppiä. Ei niitä pönttöönkään voi hiekkaisina heitellä. 

Oliko tämä niin äärettömän vaikea ymmärtää vai oletko jotenkin heikkolahjainen?
[/quote]

En ole heikkolahjainen, kiitos kysymästä. Pönttöön heitän kakat, ei mene hiekkaa mukana. Käytän kristallihiekkaa ja sen saa lapiolla ravisteltua pois kakoista. Ihan mielenkiinnosta kysyn että mihin sä ne pussit viet? Ulos suoraan vai roskikseen?

Vierailija
28/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:41"]

Kumihanskat astiaa siivotessa, käsienpesu ja desinfiointi siivouksen jälkeen. Ei kissoista tarvi raskauden takia luopua. Omat kaksi ronttia oli ja pysyi vaikka kuinka olin raskaana. 2krt päivässä siivosin astiat, joka toinen päivä astian pesu ja desinfiointi kloritella.

[/quote]

Kissan vessan desinfiointi kloriitilla joka toinen päivä? Siinä on mennyt useampi pullo raskauden aikana... Kyllä tuo melko hysteeriselta kuulostaa.
[/quote]

Niin ajatteletko, että sitä kloritea käytetään puoli pulloa kerralla? Astian desinfiointiin riittää 15ml (eli ruokalusikallinen) tai jopa vähemmän aivan hyvin. Ja ei muuten kissanpissa haise millään tavalla kun näin tekee.

Vierailija
29/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa ihmiset oikeesti toksoplasmoosin vaaroista raskausaikana sikiöille ja miten se tarttuu. Todellakin olen itse varovainen! Ja multa ainakin joka raskauden aikana otettu näyte eikä sitä ole, joten joudun olee varovainen. Mies putsaa meillä raskausaikana lootan.

Vierailija
31/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:41"] Kumihanskat astiaa siivotessa, käsienpesu ja desinfiointi siivouksen jälkeen. Ei kissoista tarvi raskauden takia luopua. Omat kaksi ronttia oli ja pysyi vaikka kuinka olin raskaana. 2krt päivässä siivosin astiat, joka toinen päivä astian pesu ja desinfiointi kloritella. [/quote] Kissan vessan desinfiointi kloriitilla joka toinen päivä? Siinä on mennyt useampi pullo raskauden aikana... Kyllä tuo melko hysteeriselta kuulostaa. [/quote] Niin ajatteletko, että sitä kloritea käytetään puoli pulloa kerralla? Astian desinfiointiin riittää 15ml (eli ruokalusikallinen) tai jopa vähemmän aivan hyvin. Ja ei muuten kissanpissa haise millään tavalla kun näin tekee.

[/quote]

Ei kun sitä hämmästelin, että itse kun desinfioin vessan silloin kun vaihdan hiekat, muutaman viikon välein, niin miten se desinfiointi tapahtuu silloin kun siellä pidetään samat hiekat... et kai sentään vaihda hiekkoja joka toinen päivä?

Vierailija
32/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt ton toisen puolesta mutta totta helvatussa vaihtaa uudet hiekat aina ku pesee lootan. Haloo. Vitsi mä en hakuis nähä kyl sun kämppääs ja pyttyäs. Sori vaan.

Vierailija
33/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa hysteeristä. Minulla 5 kissaa ja jouduin ihan itse siivoamaan kissankakat kun ei ollut edes sitä miestä. Eikä edes kumihanskoja. En edes tiedä onko mulla toksoplasmoosia, ei ole koskaan testattu.

Vierailija
34/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sit paljoo tiedä asiasta.

Vierailija
36/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:35"] [quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:08"]Kertakäyttö kumihanskat, siivoa kakka lapiolla pussiin ja sen jälkeen saippuapesu ja käsidesi niin ei ole pienintäkään mahdollisuutta saada sitä. [/quote] Ei mitään liioittelua tässä? Kertakäyttöhanskoja voi mennä sen 9 kuukauden aikana aika monta. Oikeasti nyt ihmiset. Ette vaan koske siihen kakkaan paljain käsin, ei voi olla noin vaikeata. Ja mihin helvatan pussiin? [/quote] Jos mikrohiekkaa tai muuta hiekkaa käytät, kuten suuri osa kissanomistajista vessoissa käyttää, niin kyllä ne kakat yleensä nimenomaan pussiin pitää nyppiä. Ei niitä pönttöönkään voi hiekkaisina heitellä.  Oliko tämä niin äärettömän vaikea ymmärtää vai oletko jotenkin heikkolahjainen? [/quote] En ole heikkolahjainen, kiitos kysymästä. Pönttöön heitän kakat, ei mene hiekkaa mukana. Käytän kristallihiekkaa ja sen saa lapiolla ravisteltua pois kakoista. Ihan mielenkiinnosta kysyn että mihin sä ne pussit viet? Ulos suoraan vai roskikseen?

[/quote]

Puhdistan vessan aamulla ja pudotan roskat ulos mennessä.

Vierailija
37/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:40"]Kuule jos vaan hanskat kädessä putsaisit kakkelit niin ei oo riskejä. Tuskin kaikki ne jotka on saaneet ton toksoplasmoosin ovat syöneet sitä kakkaa. Järki käteen. Ja ei oo niin et muodostuu siihen kakkaan päivien päästä. Kysy lisää omalta neuvolatädiltä.
[/quote]
Toksoplasmoosin voi saada siitä, että joku kissanomistaja hypeltää paskaisilla käsillään kaupassa salaattia tai siitä jos nappaat maahan pudonneen lapsen lelun etkä pese käsiäsi. Minulla on maalaiskissoja eli ovat varmaan vielä epähygieniisimpiä kuin sisäkissat, eivätkä levitä tauteja. Siivoan tosin niiden hiekkalaatikon ja jätökset aina hanskat kädessä ja todella usein

Vierailija
38/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai käy testauttamassa, että onko sulla jo se tokso, jos on, niin ei mitään hätää. Jos ei, niin etköhän normaalihygienialla selviä, jos kerran et tartuntaa ole tähänkään mennessä saanut.

Vierailija
39/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:44"]

Vastaan nyt ton toisen puolesta mutta totta helvatussa vaihtaa uudet hiekat aina ku pesee lootan. Haloo. Vitsi mä en hakuis nähä kyl sun kämppääs ja pyttyäs. Sori vaan.

[/quote]

Siis vastasit toisen puolesta, että hän vaihtaa kissanhiekat parin päivän välein? Et taida nyt olla ihan järjissäsi.

Vierailija
40/53 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:40"]

Kuule jos vaan hanskat kädessä putsaisit kakkelit niin ei oo riskejä. Tuskin kaikki ne jotka on saaneet ton toksoplasmoosin ovat syöneet sitä kakkaa. Järki käteen. Ja ei oo niin et muodostuu siihen kakkaan päivien päästä. Kysy lisää omalta neuvolatädiltä.

[/quote]

Juuri näin. Hiekkalaatikon puhdistus hankat kädessä kloriitilla. Kakkojen ja pissojen lapiointi hanskat käsissä. Sen jälkeen kädet pestään huolellisesti saippualla ja vedellä ja homma viimeistellään käsidesillä. Hanskoina mieluiten kertakäyttöhanskoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän