Hesari kritisoi Karppi-sarjan uusia jaksoja: Pihla Viitalan puheesta ei saa vieläkään aina selvää!
Tekstitys on sitä varten, jos ei kuule kunnolla!
Kommentit (83)
Itse vasta aloittanut toka kautta katsomaan. Epäselvän puheen lisäksi häiritsee päähenkilön vapaana heiluva tukka. Eikö tuollainen tukka ole turvallisuusriski. Muutakin ärsyttävää on mm Viitalan suu jotenkin aina kummallisesti mutrussa siis aina, asiaan ei voi olla kiinnitämättä huomiota, jotenkin vaikeata näyttelemistä. Vie liikaa huomiota.
Jos ette saa selvää sanoista, ostakaa langattomat vastamelukuulokkeet. Itse olen iltaisin katsonut kuulokkeilla jo vaikka miten monet sarjat.
Lapsetkin saavat nukkua rauhassa. Tai voi sarjoja katsella kuulokkeet päässä, vaikka lapset metelöivätkin. Kuulokkeet päässä en kuule mitään ulkopuolelta.
Joo, Karppia katson todellakin vasta sitten, kun lapset ovat jo olleet nukkumassa hyvän aikaa.
Monen tauluteeveen omat kaiuttimet ovat äänenlaadultaan ala-arvoiset. Kuulokkeet kannattaa ostaa jo tämänkin takia.
Suomalaisissa sarjoissa ja leffoissa ääniraita on muutenkin tosi heikkolaatuinen ulkomaisiin verrattuna.
Karppi on koko ajan sen näköinen, että on kestovi—tus päällä. Miksi?
Itse ihmettelen vieläkin mitä Vesa Keskinen puhelee siinä Tuuri-ohjelmassa. En saa sanoista kiinni yhtään!
En ole tuota katsonut mutta yleisesti puheentuotto on surkeaa nykynäyttelijöillä! Mutistaan ja vänistään huulten välistä ja hiljaisella äänellä. Aivan älytöntä. Kyllä ennen vanhaan legendojen kuten Kyllikki Forssellin tai Pentti Siimeksen puheesta sai selvää.
Onkohan tota Viitalan naamaa leikelty, jotenkin niin kankean oloinen
Vierailija kirjoitti:
En ole tuota katsonut mutta yleisesti puheentuotto on surkeaa nykynäyttelijöillä! Mutistaan ja vänistään huulten välistä ja hiljaisella äänellä. Aivan älytöntä. Kyllä ennen vanhaan legendojen kuten Kyllikki Forssellin tai Pentti Siimeksen puheesta sai selvää.
Niinpä! Ja nykyään tuntuu, esim. tässä sarjassa päähenkilöllä, olevan vaikeuksia äänen käytössä. Ääni särkyy koko ajan ja on hyvin käheää. Puhumattakaan artikulaatiosta.
Pihla Viitala on surkea näyttelijä, sössötyksen lisäksi naama on täysin ilmeetön. (leikelty?)
Vierailija kirjoitti:
Karppi on koko ajan sen näköinen, että on kestovi—tus päällä. Miksi?
Koska pääosaa esittää feministisankari. Ei paljon hymyilytä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tota Viitalan naamaa leikelty, jotenkin niin kankean oloinen
Minä taas olen luullut että stoneface on hänen tavaramerkkinsä, tuo tylyys ja pistävä mulkoilu. Ihme ettei vielä silmiään pyörittele.
Ja kyllä näitä kovin totisia naisnäyttelijöitä on muitakin.
Sen ajan vaan kun muistaa, milloin ei tätä tyyliä ollut, ehkä sitten meni tekopirteydeksikin se.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette saa selvää sanoista, ostakaa langattomat vastamelukuulokkeet. Itse olen iltaisin katsonut kuulokkeilla jo vaikka miten monet sarjat.
Lapsetkin saavat nukkua rauhassa. Tai voi sarjoja katsella kuulokkeet päässä, vaikka lapset metelöivätkin. Kuulokkeet päässä en kuule mitään ulkopuolelta.
Joo, Karppia katson todellakin vasta sitten, kun lapset ovat jo olleet nukkumassa hyvän aikaa.
Monen tauluteeveen omat kaiuttimet ovat äänenlaadultaan ala-arvoiset. Kuulokkeet kannattaa ostaa jo tämänkin takia.
On se vaan jännä, että englantilaisia ja amerikkalaisia elokuvia pystyy katsomaan ihan telkkarin omilla kaiuttimilla. Puheesta saa selviää eivätkä taustaäänet ja musiikki ole liian kovalla.
Ihan niin kovasti en halua katsoa kotimaisia elokuvia, että niitä varten lähtisin ostamaan omat äänentoistojärjestelmät.
Suomessa elokuvia ja sarjoja ei jälkiääniteta kuten esim. jenkeissä. Siksi musiikit kuuluu kovemmin ja ääni hiljempaa ja ei aina niin hyvin kuin pitäisi.
On kai rahakysymys. Jälkiäänittäminen tuskin on mitään halpaa.
Esim. Batman elokuvassa (mikä Batman se nyt olikaan) oltiin ongelmissä kun Heath Ledger kuoli. Leffa oli muuten valmis, mutta jälkiäänitykset tekemättä.
Ja Karpissa enemmän ärsyttää tosiaan se Viitalan vapaana heiluva tukka. Tuskin kukaan rikostutkija menisi rikospaikalla tuollainen tukka valtoimenaan. Tai muutenkaan olisi töissä.
Minusta tämä Pihla Viitala on huono näyttelijä, yliarvostettu. Onko se suhteilla päässyt näyttelijäksi.
Mäkin yritin tätä sarjaa kertaalleen aloitella, mut ei vaan kyennyt! Juurikin samat syyt kuin jo tässä luetellut. Ilmeetön puupökkelö mumisemassa tukka silmillä jotain. En saanut mitään selvää puheesta enkä tilanteesta. Se siitä sitten. Harmitti oikein noin huono castays ja ulosanti. Olisin ihan mielelläni katsonut tämän tyylistä suomalaista sarjaa.
Ennen osattiin tehdä sarjatkin sellaisiksi, että niistä sai selvän. Muistelkaapa vaikka 90-luvun suomisarjoja. Ei ollut koskaan mitään ongelmaa saada puheesta selvää.
Hän on kaunis! Ranskalaiset huulet!
En katsele Karppia milloinkaan, koska en ymmärrä sama juttu monien muiden suomalaisten sarjojen kanssa. Onneksi tuo äly/ tai jokin vastaava tekstitys on lopetettu. IKimuistoisesti katsoin muutama vuosi sitten suomalaista elokuvaa , jossa Pamela Tola ja joku toinen nainen olivat vartiossa tornissa sota-aikaan. Tola sanoi lähestyvää lentokonetta tarkoittaen: "kaartaa länteen" ja nelosen tekstitys oli "car Thailand" No onneksi en ole vielä ihan kuulovammainen ja onneksi tämän tyylin törkeä tekstitys on lopetettu.
Ei kun se pitää suuta törössä ollakseen seksikkään näköinen, niin eihän silloin voi puhua näyttelemisestä nyt puhumattakaan.
Viitala vaikuttaa ihmiseltä jonka kengännumero on isompi kuin äo.