Hesari kritisoi Karppi-sarjan uusia jaksoja: Pihla Viitalan puheesta ei saa vieläkään aina selvää!
Tekstitys on sitä varten, jos ei kuule kunnolla!
Kommentit (83)
Se on aina ollut ihme söpöttäjä. Ihan kuin pidättelisi pieruja suun kautta.
Laurin puheesta saa selvää eli äänihenkilö on kyllä pätevä?
jepjep,ihan kuin saunapölkky koittas osallistua.
Ei jatkoon nämä suomalaiset "dekkarit",surkeita kyhäelmiä.
Just sen takia sarja on parempi, kun ei ole sitä suomalaisten näyttelijöiden yliselkeää artikulointia mitä opetetaan ilmeisesti teatterikorkeakoulussa.
Ihan tyypillistä suomi-sarjoilla ja -elokuville. Puhe on hiljaisella äänentasolla olevaa muminaa josta puolesta ei saa mitään selvää vaikka äänet olisivat täysillä. Monesti olen kelannut takaisin että saisin selvää mitä näyttelijä sanoi, mutta ei se onnistu usein edes niin vaikka moneen kertaan yrittää. Musiikki ja äänitehosteet taas ovat niin kovalla että kun volume on niille sopivalla niin pitäisi lukea huulilta. Kannatan että niihin pitäisi laittaa tekstitykset, eikä ainoastaan kuulovammaisia vaan kaikkia varten.
Onneksi on ollut pakkoruotsi että voi lukea välillä tekstiä kun Viitalasta ei saa tolkkua.
Mä sain ihan hyvin. Sarjassa Tilkasen eka repliikki oli ainut mikä oli mun mielestä epäselvä.
mutta ehkä oon vaan parempi ihminen :D
Nykyään tuntuu olevan trendi, että mutistaan. Aikoinaan aloin katsoa Sorjosta, mutta ensimmäinen kausi jäi kesken ja viimeiseksi, tuon mutisemisen takia. Pamela Tola on myös mutisija. Kyllä suomenkielisestä puheesta pitää saada selvää ilman tekstitystä. Ja kyllä, kuulo on ihan tutkitusti kunnossa.
Ei saa selvää, mutta saako aina oikeassakin elämässä? Realistista.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain ihan hyvin. Sarjassa Tilkasen eka repliikki oli ainut mikä oli mun mielestä epäselvä.
mutta ehkä oon vaan parempi ihminen :D
Tai siis ei sarjassa, oon samaa mieltä, että kahdessa eka kaudessa oli vähän epäselvyyttä.
tarkoitin siis nyt kolmoskautta.
Ehkä kuullaan jotain eri tavalla?
Ehkä se vika onkin siellä telkkarin toisella puolella
Vierailija kirjoitti:
Se on aina ollut ihme söpöttäjä. Ihan kuin pidättelisi pieruja suun kautta.
Suomen Marlon Brando?
Minusta sarja vois olla parempi, jos Viitalan tilalla olisi näyttelijä, joka todella osaisi näytellä, tämä Viitala on melkoisen epäaito.
Anna Paavilainen on myös tällainen mumisija. Mikä ihme tässä on.. Sohvaperunatkin osaa puhua selkeästi vaikka ovat amatöörejä.
Sen englanti kuulostaa ihan muppetilta. Ei mitään selvää.
En tiedå onko se palkkimainen ylähuuli syynä vai mikä mutta tekstitys pitää olla että kykenee seuraamaan.
En oo katsonut, mut kysyn että onko siinä sama kuin kaikissa muissakin Suomi-sarjoissa, että puhe hiljaisella, musiikit helkkarin kovalla? Niitä musiikkikohtia varten joutuu pitämään äänet aika pienellä, ja sitten ei kaikkien roolihahmojen puheesta saa selvää.
Toki totta sekin, että omankin havainnon mukaan jotkut näyttelijät artikuloivat hävettävän huonosti.
Vierailija kirjoitti:
En oo katsonut, mut kysyn että onko siinä sama kuin kaikissa muissakin Suomi-sarjoissa, että puhe hiljaisella, musiikit helkkarin kovalla? Niitä musiikkikohtia varten joutuu pitämään äänet aika pienellä, ja sitten ei kaikkien roolihahmojen puheesta saa selvää.
Just puhuttiin eilen ihan samasta asiasta ystäväni kanssa .
Ainahan maailmaan puhetta mahtuu.