Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Xenia's Day ja Kannustalo

Vierailija
08.01.2015 |

Eikös Xenian pitänyt rakennuttaa miehensä kanssa Kannustalon överipramea kartano Porvooseen? Mielestäni talosuunnitelmasta oli asiaa ainakin blogin ja Facebookin puolella. Nyt kirjoitukset Kannustalosta ovat kuitenkin kadonneet, liekkö Xenialla tullut budjetti ja realismi vastaan?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:45"]

Mikä överipramea kartano? Meillä myös alkamassa kesällä vastaavankokoisen Kannustalon pystytys eikä ole missään vaiheessa tullut mieleen että tässä ollaan nyt jotain överiprameaa rakentamassa..

[/quote]

tyyliltään. en noista taloista sen enempää tiedä, mutta se julkisivu pylväineen ja parvekkeineen vaikutti pröystäilevältä

Vierailija
2/46 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:45"]

Mikä överipramea kartano? Meillä myös alkamassa kesällä vastaavankokoisen Kannustalon pystytys eikä ole missään vaiheessa tullut mieleen että tässä ollaan nyt jotain överiprameaa rakentamassa..

[/quote]

tyyliltään. en noista taloista sen enempää tiedä, mutta se julkisivu pylväineen ja parvekkeineen vaikutti pröystäilevältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:45"]

[/quote]

[/quote]

Pröystäilyä!! :o kauheaa!! Kannattaisi vaan ostaa homeinen rintamamiestalo ettei kukaan erehdy luulemaan että tässä ollaan pröystäilemässä! Just tää on se asenne mikä suomalaisissa risoo. Kel onni on se onnen kätkeköön.. Mitä jos Xenia vaan yksinkertaisesti tykkää tuosta talosta, annettaisko hänelle oikeus siihen??

Vierailija
4/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kauheaa, ei nyt tarvitse liioitella siellä :) Vai osuiko arkaan paikkaan? En voi sille mitään, mutta tämä nyt vaan on mun mielestä pröystäilevän ja pramean pikkukartanon näköinen: https://farm9.staticflickr.com/8661/16060180651_6403b4ca5a_o.jpg

Totta kai jokainen saa rakennuttaa sellaisen talon kuin tahtoo, eikä siitä tarvitse hernettä vetää nenään, jos tuo jonkun mielestä on pröystäilevä. Mä ihailen funkista ja 50- ja 70-lukujen arkkitehtuuria ja jos minä saisin päättää, niin rakentaisin jonkun Villa Ervin tai Villa von Hertzenin tyylisen omakotitalon. Useimpien mielestä se olisi varmaan ankea laatikko, mutta mitä siitä? Makuja on monia, eikä tarvitse takertua yhteen tai kahteen pikkusanaan, jotka eivät edes ole negatiivisia.

Vierailija
5/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 00:08"]

Ei se ole kauheaa, ei nyt tarvitse liioitella siellä :) Vai osuiko arkaan paikkaan? En voi sille mitään, mutta tämä nyt vaan on mun mielestä pröystäilevän ja pramean pikkukartanon näköinen: https://farm9.staticflickr.com/8661/16060180651_6403b4ca5a_o.jpg

Totta kai jokainen saa rakennuttaa sellaisen talon kuin tahtoo, eikä siitä tarvitse hernettä vetää nenään, jos tuo jonkun mielestä on pröystäilevä. Mä ihailen funkista ja 50- ja 70-lukujen arkkitehtuuria ja jos minä saisin päättää, niin rakentaisin jonkun Villa Ervin tai Villa von Hertzenin tyylisen omakotitalon. Useimpien mielestä se olisi varmaan ankea laatikko, mutta mitä siitä? Makuja on monia, eikä tarvitse takertua yhteen tai kahteen pikkusanaan, jotka eivät edes ole negatiivisia.

[/quote]

Koet kuitenkin oikeudeksesi tulla ruotimaan jonkun muun talovalintaa tänne?

Ai niin juu, koska kyseessä on bloggari niin kaikki on vapaata riistaa...

Vierailija
6/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tuo vahan Dallas! Se on nuo pylvaat varmaan. He ovat valinneet talonsa ja silla siisti. Makuja on monia ja ne on kaikki ok. Oma tyylini on 'mita vanhempi sen parempi' ja mielellani kaytan rahaa vanhan kunnostamiseen. Asun 1885 rakennetussa talossa Lontoossa ja melkein kaikkien huoneiden lattiat on vinoja. Ehka ostaisin talopaketin jos muutaisin Suomeen. 

Vierailija
7/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 00:08"]Ei se ole kauheaa, ei nyt tarvitse liioitella siellä :) Vai osuiko arkaan paikkaan? .
[/quote]
Itseasiassa ei osunut, olen vain rumassa yksiössä asuva opiskelija, mutten silti koe tarvetta lytätä niitä joilla on varaa toteuttaa unelmiaan :)

Vierailija
8/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 00:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 00:08"]Ei se ole kauheaa, ei nyt tarvitse liioitella siellä :) Vai osuiko arkaan paikkaan? . [/quote] Itseasiassa ei osunut, olen vain rumassa yksiössä asuva opiskelija, mutten silti koe tarvetta lytätä niitä joilla on varaa toteuttaa unelmiaan :)

[/quote]

Mistä lähtien sanojen "pramea" tai "pröystäilevä" käyttö on ollut lyttäämistä? En ole aloittaja, mutten nyt oikein ymmärtänyt, mikä tuossa aloituksessa noin pahaa oli, että tarvitsee hermostua? Mä olen seurannut Xeniaa pitkään ja toivon hänelle kaikkea hyvää, olen onnellinen että hän saa haluamansa talon ja se on tyylillisesti hänelle oikein sopiva, mutta on se silti tuossa kuvassa pramean näköinen. En vaan tajunnut että siinä on jotain pahaa..? Onko tuo talo teistä sitten vaatimaton vai miten sitä kuvailisitte?

Vierailija
9/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pröystäilevä -sanalla on kyllä aika negatiivinen merkitys suomen kielessä. http://m.suomisanakirja.fi/pr%C3%B6yst%C3%A4ill%C3%A4

Vierailija
10/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 00:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 00:08"]Ei se ole kauheaa, ei nyt tarvitse liioitella siellä :) Vai osuiko arkaan paikkaan? . [/quote] Itseasiassa ei osunut, olen vain rumassa yksiössä asuva opiskelija, mutten silti koe tarvetta lytätä niitä joilla on varaa toteuttaa unelmiaan :)

[/quote]

Mistä lähtien sanojen "pramea" tai "pröystäilevä" käyttö on ollut lyttäämistä? En ole aloittaja, mutten nyt oikein ymmärtänyt, mikä tuossa aloituksessa noin pahaa oli, että tarvitsee hermostua? Mä olen seurannut Xeniaa pitkään ja toivon hänelle kaikkea hyvää, olen onnellinen että hän saa haluamansa talon ja se on tyylillisesti hänelle oikein sopiva, mutta on se silti tuossa kuvassa pramean näköinen. En vaan tajunnut että siinä on jotain pahaa..? Onko tuo talo teistä sitten vaatimaton vai miten sitä kuvailisitte?

[/quote]

Sinäkö et ollenkaan huomaa aloituksen pahansuopaa sävyä?

"överipramea" ei mielestäni ole kovinkaan positiivinen ilmaus, ja no, "liekkö Xenialla tullut budjetti ja realismi vastaan?" ... onpa tosi kivasti kirjoitettu taas.

Vierailija
11/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ehkä aloituksessa on hieman negatiivisväritteinen sävy, mutta se on vielä aika kaukana lyttäämisestä.

Vierailija
12/46 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei rakentaisi itselleen kaunista, unelmiensa taloa, jos siihen on mahdollisuus? Meinaatko ap. että sinä rakentaisit itsellesi ruman talon, ihan vain siksi etteivät kyyläävät av-mammat naapurissa pääsisi pyörittelemään silmiään ja pitäisi sinua pröystäilevänä? Tuo talo on sitäpaisti aivan tavallinen, nätti talo. vastaavia seisoo jokaisella omakotitaloaluella. 

Vierailija
13/46 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen, nykyaikainen talo. Kateellisetko siellä huutelee? Mielestäni talo on täydellinen!

Vierailija
14/46 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ASIAAN arvon leidit, onko ne Kannustaloa koskeneet kirjoitukset siis poistuneet blogista vai ei? Oli sitten pörystäilevä tai ei ;) 

Vierailija
15/46 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 viikon päästä tulee talopaketti tontille. Eiköhän ole edelleen Kannustalo tulossa.

Vierailija
16/46 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:46"]Mutta nyt ASIAAN arvon leidit, onko ne Kannustaloa koskeneet kirjoitukset siis poistuneet blogista vai ei? Oli sitten pörystäilevä tai ei ;) 
[/quote]

Äkkiä katottuna siellä oli juttu pohjapiirustuksista ja julkisivusta, keittiön piirustuksista ja julkisivun väreistä. En klikannu auki, mutta otsikkojen perusteella taloa koskevat postaukset ovat yhä siellä

Vierailija
17/46 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne valitsi tuollaisen lautatalon eikä oikeaa massiivitaloa esim Kontio tms

Vierailija
18/46 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan on katto saatu laitettua kun tulee ukkonen

Vierailija
19/46 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos tässä jotain yhteistyönpoikasta? Teki muistaakseni kerran postauksen kannustalon valikoimasta kun "pohti" minkä talon valitsevat..?

Vierailija
20/46 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xenian miehen pääomatulot vuonna 2013 jotain 900 000 euroa joten ei ihan heti taida loppua rahat ja budjetti tulla vastaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi