Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuokrauksesta

Vierailija
08.01.2015 |

Mitä tässä nyt pitäs tehdä???
Siis kävin katsomassa asuntoa (mukana oli myös muu perheen jäsen, joka voi todistaa tapahtumien kulun. ) niin sanoin vuokraisännälle että en vielä sano mitään, vaan tarvitsen harkita aikaa.

myöhemmin ilmoitin vuokra isännälle tekstiviestitse, että otan asunnon mutta selvitän takuuvuokra asiaa.

no aikani selviteltyäni tajusin ettei meillä riittäisi rahat hädin tuskin edes elämiseen. Ilmoitin vuokraisännälle että en ota asuntoa koska tilanne on huono myös tukien kkannalta.

Emme ole suullisesti sopineet vuokrauksesta, emmekä allekirjoittaneet vuokrasopimusta. Nyt kuitenkin vuokraisäntä vaatii minulta kahden kuukauden vuokraa. Perusteena että tämä sopimus jonka tekstiviestillä ilmoitin.

Tunnen oloni huijatuksi, sillä en todellakaan tiennyt että jos ilmoitan viestillä varaavani asunnon, että sitoudun myös ottamaan asunnon.

En viitsi tässä eritellä syitä miksemme asuntoon voi muuttaa, mutta niitä on monia.

vuokraisäntä uhkasi minua myös ulosotolla jos en vuokria maksaisi.

Olen nNeuvoton. Meillä on maksettavaa nykyisen asunnon kuluissakin niin miten maksaisin vielä toisesta asunnosta?

Tämä on niin käsittämätön juttu että en varmasti nuku viikkoon tämän myötä. Tietääkö kukaan miten nämä jutut menee ????

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän pointin mutta takuuvuokraa ei ole maksettu eikä sopimuksia allekirjoitettu. Olen ymmärtänyt että olen vuokravelvollinen kunnes vuokrasoppari on tehty ja takuuvuokrat hoidettu. Täytyy ottaa yhteys tuohon oikeusaputoimistoon ja kysyä neuvoa vielä sieltä.

Vierailija
2/7 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestissä kerroin myös että selvitän takuuvuokra asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmoittanut vuokraavasi asunnon, joten olet tehnyt sopimuksen, vaikka ei ole allekirjoituksia. Joten korvaat vuokraisännälle sen, että hän on varannut teille kämpän eli ollut ilman vuokratuloja.

Mikä tuossa on niin hankala ymmärtää?

Vierailija
4/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se olisi toisinpäin, vuokraisäntä olisi sanonut, että hän harkitsee vielä ja laittaisi sitten tekstarin, että OK, kämppä on sinun. Kun tulisi aika muuttaa ja kirjoittaa sopimus, vuokraisäntä sanoisi, että hei - en mä oikeasti sitä tarkoittanut. Olisitko sitä mieltä, että epäreilua.

Vierailija
5/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä voi tuollai "varailla", joko ottaa tai ei ota. Sanoit, että otat asunnon. Oma moka.

Vierailija
6/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä väärin toimit kun sanoit ottavasi asunnon mutta et ottanutkaan. MUTTA yleensä vakuuden asettaminen on rajana, eli VAIKKA olisi tehty vuokrasopimus, niin se mitätöityy ellei vuokralainen anna vakuutta sovittuun aikaan mennessä, eikä siitä tulee mitään sen kummepia kuluja.

Mainitsitko tekstiviestissä mitään siitä vakuuden selvittelystä?

Aika heikoilla vuokranantaja tuossa on jos yrittää karhuta vuokria ilman sopimusta perseaukiselta vuokrakanditaatilta. Mitään maksujahan ei voi periä ilman sopimusta ja tuolainen asunnon varaustekstiviesti ei oikein ole vielä mikään sopimus.

Vierailija
7/7 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit rauhoittua. Hän ei pysty perimään sinulta mitään.

Ilmoitat vuokranantajalle, että et ota asuntoa etkä näin ollen maksa asunnosta mitään. Sopimusta ei ole kirjoitettu eikä hän pysty oikeusteitse hakemaan sinulta mitään (ulosottokaan ei onnistu) ilman varsinaista vuokrasopimusta.

Ota halutessasi yhteys ilmaiseen oikeusaputoimistoon, josta saat neuvoja lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi