Oli kyllä surullinen näky eilen Tampereen keskustassa. Nuori mies nuokkui päivällä portailla …
Olisko huumeissa ollut ja pian nähtiin todella sekaisin ollut nuori nainen jota poliisit rauhoitteli.
Eikö apua ole saatavissa?
Kommentit (96)
On sitä apua saatavilla mutta eivät ota sitä vastaan kun tarjotaan. Ne huumeet on sellaisia, että ihan selvästi näkee että käyttäjän ollessa aineissa kuvittelevat olevansa maailman huipulla. Jos eivät ole vielä itse valmiita tai halukkaita pääsemään irti aineista niin ei tule onnistumaan pakottamalla. Eli joko kuolevat niihin aineisiin tai sitten heräävät tilanteeseen ajoissa ja lähtevät itse hakemaan apua. Toiveena tietenkin on, että mahdollisimman moni haluaisi sitä apua mutta valitettavasti näin ei läheskään aina ole ja se on läheisille yhtä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista on se, miten sokea tuokin nainen on todellisuudelle.
Netistä löytyi viesti, jossa haukkui ohjelman tuotannon ja lääkärin (Dr. Now), joka ei kuulemma auttanut häntä ollenkaan ja kuinka hän löysi itse toisen kirurgin, joka leikkasi hänet ja hän on onnistunut laihtumaan, mutta nyt tätä ohjelmaa katsoessani näyttää kyllä siltä, että Dr. Now näitä asioita hoiteli siellä koko ajan ettei Samantha söisi itseään hengiltä.
Voi, kun heräisi ja nöyrtyisi vähän, niin ehkä voisi alkaa antaa itselleen anteeksi huonot valintansa ja aloittaa paremman elämän. Turha se on muita ihmisiä syyttää omista valinnoista.
Haha väärä ketju 🥲😅
Vierailija kirjoitti:
Miksi subutex/vast. "Lääkkeet" on edes ilmaiseksi jaossa? Iso ryhmä kömpii joka päivä koloistaan hakemaan "lääkettä" että pystyy elämään. Nuoria opetetaan vaivat että pääsee subu "hoitoon".
Siksi, että virallinen linjaus on, että huumeista on mahdoton päästä eroon. Joten ainoa mitä tehdään on, että pyritään minimoimaan haitat yhteiskunnalle sillä, että narkkien ei tarvitse hankkia rahaa rikoksilla huumeisiin ja ostaa huumeita laittomasti kun yhteiskunta antaa heille huumeet ilmaiseksi.
Selvästi huumeissa oleminen julkisella paikalla pitäisi kieltää. Rangaistuksena olisi rankkurin autoon joutuminen ja matka jonnekin kaupungin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyi viesti, jossa haukkui ohjelman tuotannon ja lääkärin (Dr. Now), joka ei kuulemma auttanut häntä ollenkaan ja kuinka hän löysi itse toisen kirurgin, joka leikkasi hänet ja hän on onnistunut laihtumaan, mutta nyt tätä ohjelmaa katsoessani näyttää kyllä siltä, että Dr. Now näitä asioita hoiteli siellä koko ajan ettei Samantha söisi itseään hengiltä.
Voi, kun heräisi ja nöyrtyisi vähän, niin ehkä voisi alkaa antaa itselleen anteeksi huonot valintansa ja aloittaa paremman elämän. Turha se on muita ihmisiä syyttää omista valinnoista.
Haha väärä ketju 🥲😅
Tavallaan. Toisaalta nuo superläskit ovat yleensä vielä huonommassa kunnossa on narkit, ja ihan samalla tavalla itse ovat itsensä siihen tilaan ajaneet. Ja joku niillekin kantaa ruokaa ja apua pyytävät ihmisiltä, joille se on bisnestä. Jos itse vaan söisivät vähemmän ja liikkuisivat enemmän, ei Dr Nowta enää tarvittaisi muuhun kuin löysän nahan siistimiseen jälkeenpäin.
Tampereen katukuvassa törmää kieltämättä aika usein myös hyvin ylipainoisiin ihmisiin. Tekisi mieli käydä halaamassa ja viedä ne lenkille, mutta tietäähän sen, että eihän ne lähtisi. Ja jos lähtisivätkin, niin menisivät lenkin jälkeen suoraan kaljalle ja siiville.
Olen itse kakskymppisenä ekana päässyt irti amfetamiinikoukusta, jonka jälkeen painon noustua sairastuin vakavaan anoreksiaan, josta niin ikään selvisin. Suututtaa ja ärsyttää juuri tuo tässäkin keskustelussa ilmenevä kanta siitä, että eihän sitä mt- ja huumeongelmasta voi itse päästä irti vaan yhteiskunnan täytyy juosta hätiin. Pskapuhetta, ja se joka muuta väittää ei tunne tarpeeksi huume- ja mt-ongelmien luonnetta. Sillä jumalan siunaamalla hetkellä on noista ongelmista vapaammin itse on siinä pisteessä, että nyt ihan tosissaan riittää ja en hakkaa tämän saman sonnan kanssa päätäni seinään enää yhtäkään sekuntia.
Olen sittemmin tehnyt vapaaehtoishommia sekä narkkien että anorektikoiden parissa. Kummassakin porukassa toistuu sama kaava; ainoa asia millä on merkitystä on oma tahto parantua. Millään muulla ei oikeasti ole ratkaisevaa tai edes suurta merkitystä. Narkit narkkaa niin pitkään kunnes eivät enää voi, joko kuoleman tai oman tahdon takia. Anorektikot jatkaa pelleilyään samalla tavoin kunnes sen estää kuolema tai oma pää.
Suututtaa älyttömästi nämä kaikenmaailman sosiaalitantat ja muut joiden tieto huumeongelmasta tulee suoraa kursseilta, kirjoista ja esimiesten suusta. Siinä ilman mitään omaa kokemusta toistelevat papukaijana että ei, et sä kyllä itse pysty ongelmastasi pääsemään, sä olet heikko ja loukussa. Vain Yhteiskunta pystyy vapauttamaan sinut. Asia kun on todellisuudessa ihan päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kakskymppisenä ekana päässyt irti amfetamiinikoukusta, jonka jälkeen painon noustua sairastuin vakavaan anoreksiaan, josta niin ikään selvisin. Suututtaa ja ärsyttää juuri tuo tässäkin keskustelussa ilmenevä kanta siitä, että eihän sitä mt- ja huumeongelmasta voi itse päästä irti vaan yhteiskunnan täytyy juosta hätiin. Pskapuhetta, ja se joka muuta väittää ei tunne tarpeeksi huume- ja mt-ongelmien luonnetta. Sillä jumalan siunaamalla hetkellä on noista ongelmista vapaammin itse on siinä pisteessä, että nyt ihan tosissaan riittää ja en hakkaa tämän saman sonnan kanssa päätäni seinään enää yhtäkään sekuntia.
Olen sittemmin tehnyt vapaaehtoishommia sekä narkkien että anorektikoiden parissa. Kummassakin porukassa toistuu sama kaava; ainoa asia millä on merkitystä on oma tahto parantua. Millään muulla ei oikeasti ole ratkaisevaa tai edes suurta merkitystä. Narkit narkkaa niin pitkään kunnes eivät enää voi, joko kuoleman tai oman tahdon takia. Anorektikot jatkaa pelleilyään samalla tavoin kunnes sen estää kuolema tai oma pää.
Suututtaa älyttömästi nämä kaikenmaailman sosiaalitantat ja muut joiden tieto huumeongelmasta tulee suoraa kursseilta, kirjoista ja esimiesten suusta. Siinä ilman mitään omaa kokemusta toistelevat papukaijana että ei, et sä kyllä itse pysty ongelmastasi pääsemään, sä olet heikko ja loukussa. Vain Yhteiskunta pystyy vapauttamaan sinut. Asia kun on todellisuudessa ihan päin vastoin.
Nykyään yksittäisten riippuvuuksista kärsivien ihmisten tilannetta vaikeuttaa monesti se, että on auttajien intressissä ylläpitää ongelmia. Parasta apua olisi tiukka ja säälimätön palopuhe, jossa kaikki vastuu yksilön ongelmista tuupataan kokonaisuudessaan kyseisen yksilön vastuulle. Dr Now ei myöskään ikinä ilmaise mitään sympatiaa läskejä kohtaan, koska hän haluaa auttaa heitä. Ja vain potilaat itse voivat lopulta auttaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Totuushan on, että valtaosa heistä ei halua luopua aineista. Joten aika lailla itsevalittu elämäntapa.
Toisaalta yhteiskunta harvoin edes yrittää saada ketään kuiville huumeista. Siihenhän tehtiin joskus 2000-luvun alulla muutos, että lääkärien mielestä on mahdoton edes saada ketään irti huumeista. Sen sijaan yhteiskunta tarjoaa korvaushuumeet ilmaiseksi vähentääkseen rikollisuutta.
Ja tälläkään ei ole mitään merkitystä, kun osa narkkaa sen korvaushoidon päällekin. Ideahan olisi, että saadaan se annos ja siten sillä pärjätään seuraavaan jakoon niin että vieroitusoireita ei tule ja ei ole tarvetta lähteä sekoilemaan. Mutta silti osa vetää korvaushoidon lisäksi aineita, ihan vain että saisi olla enemmän sekaisin. Ihan turhaa koko homma. Menisivät vaikka junan alle, sori siitä mutta se on totuus.
Ihailkaa vaan niitä prätkäjengiläisiä ja kuunnelkaa niiden narsistisia äänikirjoja. Tämä paskaporukka roudaa niitä aineita Suomeen sen minkä ehtii ja mahdollistaa markkinat. Siitä kärsimme me kaikki.
Huumeiden myynnistä pitäisi saada elinkautinen. Eiköhän loppuisi myynti.
Eikö Sanna ollut Tampereen valtuuston puheenjohtaja ja nyt sitten Ilmari? Voisiko päättävissä asemassa olevat tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Eikö Sanna ollut Tampereen valtuuston puheenjohtaja ja nyt sitten Ilmari? Voisiko päättävissä asemassa olevat tehdä mitään?
No, nehän ne juuri ohjailee verorahavirtoja ja ratikkaan on vaan päätetty panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, nehän ne juuri ohjailee verorahavirtoja ja ratikkaan on vaan päätetty panostaa.
Varmasti narkit istuu ratikassa päivisin. Siellä on lämmintä ja samanhenkistä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Mutta kurjistetaan ihmisten elämää vielä entisestään niin ehkä asiat paranee.
Totta.
Kaikki kallistuu ja ihmiseltä odotetaan vain onnistumisia. Kovat on arvot.
Päihteitä ja alkoholia ihminen ottaa vapaaehtoisesti. Niitä ei kukaan tarvitse. Miksi niitä käytetään. Moni nuori luulee, että niitä voi kokeilla vähän. Ei, ei ja ei. Niitä ei tarvita