Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko velkajärjestelyyn päästä toisen kerran, jos edellisestä on pitkä aika ja tilanne on toivoton?

Vierailija
30.10.2021 |

En saanut yhdistelylainaa, joten velat kasaantuivat niin suuriksi, etten pystynyt millään maksamaan enää. Maksan noin 800 euroa joka kk ulosottoon palkoistani, olen maksanut jo pian kaksi vuotta. Velka ei tunnu lyhentyvän silti ollenkaan. Ahdistaa ihan hirveästi kun taitaa mennä korkoihin ja ulosottomaksuihin kaikki. Summa vaan kasvaa. Saldo nyt yli 71000.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis jo kerran päässyt velkajärjestelyyn? Oletko velkaantunut uudelleen vai mitä?

Vierailija
2/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Oletko ollut kerran jo? Pääsitkö nollille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla lähtötiedoilla, ei.

Vierailija
4/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toista kertaa yksityishenkilön velkajärjestelyssä .Pitää olla painavat syyt ja kävin lakimiehen kanssa käräjäoikeudessa selittämässä asiani tuomarille. Sain myöntävän päätöksen. Minun velkajärjestelyn kesto on 5 vuotta.

Vierailija
5/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se kyllä jännä, jos olisi olemassa joku hakukone, johon voisi syöttää peräkkäin sanat voiko velkajärjestelyyn päästä toisen kerran ja se antaisi tulokseksi esim.

https://www.kontioperinta.fi/velkajarjestely

Harmi ettei sellaista ole keksitty vaan tätäkin asiaa pitää kysyä keskustelupalstalta lauantai-iltana...

MITÄ ihmisten tiedonhakutaidoille on tapahtunut???

Vierailija
6/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toista kertaa yksityishenkilön velkajärjestelyssä .Pitää olla painavat syyt ja kävin lakimiehen kanssa käräjäoikeudessa selittämässä asiani tuomarille. Sain myöntävän päätöksen. Minun velkajärjestelyn kesto on 5 vuotta.

Millaisia ne painavat syyt saavat olla? Onko niistä lista jostakin? Mulla meni työpaikka alta, ihmissuhteet katkesivat, oli masennusta jona aikana minua käytettiin tavallaan hyväkseen ja pyydettiin ottamaan lainoja, joita nämä hyväksikäyttäjät eivät maksaneetkaan takaisin. Miten lähteä hakemaan? Voinko laittaa esim. sähköpostia velkaneuvontaan ja kysyä vai pitääkö sinne varata aika? Hävettää kovasti. Mutta tuo 5 vuotta olisi ihan ok ja maksaisin kyllä mieluusti edelleen, jos tietäisi että tämä joskus loppuu, eikä maksa turhasta 800 e kuussa. ap.

Vierailija
7/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei nyt jutussa täsmää. 71 000 euron velan pääoman pitäisi lyhyentyä ulosotossa 800 euron kuukausimakdulla yli 300 eurolla joka kuukausi.

Vierailija
8/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nollamaksuohjelmalla pienten tulojen vuoksi viisi vuotta yli 5 vuotta sitten. Nyt tienaan enemmän, mutta silti ulosotot eivät riitä kattamaan velkojani, koska summa ei pienene tai pienenee liian vähän. Vai miten sen pitäisi mennä, jos maksaa 800e kuussa, vuodessa noin 9600 tai 10 000. Ei ole kyllä kahdessa vuodessa lyhentynyt vaan kasvanut. ap.

Vierailija
9/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ei nyt jutussa täsmää. 71 000 euron velan pääoman pitäisi lyhyentyä ulosotossa 800 euron kuukausimakdulla yli 300 eurolla joka kuukausi.

Jo jos lyhenisikin 300 e kuussa niin ei niitä ikinä saa pois! 236 kk menisi eli 19 vuotta ja lisät

Vierailija
10/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa! Et oppinut eka kerrasta?

Vierailija
11/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuun maksetaan vain korkoja ja kuluja ja on oikeasti todella epätoivoinen olo seurata sitä, kuinka velka ei lyhene ollenkaan. Ja onhan 300 euroa joka tapauksessa olematon summa 71 000 eurosta.

Vierailija
12/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nollamaksuohjelmalla pienten tulojen vuoksi viisi vuotta yli 5 vuotta sitten. Nyt tienaan enemmän, mutta silti ulosotot eivät riitä kattamaan velkojani, koska summa ei pienene tai pienenee liian vähän. Vai miten sen pitäisi mennä, jos maksaa 800e kuussa, vuodessa noin 9600 tai 10 000. Ei ole kyllä kahdessa vuodessa lyhentynyt vaan kasvanut. ap.

Tuo (summan kasvaminen) ei vain yksinkertaisesti voi pitää paikkaansa noilla summilla muuten kuin siinä tapauksessa, että ulosottoon on tänä aikana tullut uusia velkoja. 71 000 euron velasta menee ulosotossa korkoa 4970 euroa vuodessa. Aluksi menee lisäksi taulukkomaksuja, mutta ne ovat korkoja pienempiä eikä niitä pitäisi mennä nyt enää, kun olet maksanut ulosottoon jo kaksi vuotta. Noilla summilla siis velkasi pitäisi nyt pienentyä lähes 5000 eurolla vuodessa. Ja korkojen osuus pienenee sitä mukaa kuin velka lyhenee.

Vierailija
13/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen velkajärjestely johtui vanhoista yritystoiminnan konkurssista. En tahallani ajautunut tähän tilanteeseen. ap.

Vierailija
14/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo (summan kasvaminen) ei vain yksinkertaisesti voi pitää paikkaansa noilla summilla muuten kuin siinä tapauksessa, että ulosottoon on tänä aikana tullut uusia velkoja. 71 000 euron velasta menee ulosotossa korkoa 4970 euroa vuodessa. Aluksi menee lisäksi taulukkomaksuja, mutta ne ovat korkoja pienempiä eikä niitä pitäisi mennä nyt enää, kun olet maksanut ulosottoon jo kaksi vuotta. Noilla summilla siis velkasi pitäisi nyt pienentyä lähes 5000 eurolla vuodessa. Ja korkojen osuus pienenee sitä mukaa kuin velka lyhenee.

Joka tapauksessa meneehän noiden maksuun niin kauan, että voisiko sinne velkajärjestelyyn hakea toisen kerran? Se oli se kysymys, eikä mitkään laskelmat?

Vierailija
15/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen velkajärjestely johtui vanhoista yritystoiminnan konkurssista. En tahallani ajautunut tähän tilanteeseen. ap.

Eihän kukaan tahallaan ajaudu näihin tilanteisiin. Mistä ne sitten johtuvatkaan?

Vierailija
16/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo jos lyhenisikin 300 e kuussa niin ei niitä ikinä saa pois! 236 kk menisi eli 19 vuotta ja lisät

Lyhennyksiin menevä summa kasvaa joka kuukausi, kun korot velan pienentyessä laskevat.

Vierailija
17/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan velkajärjestelylain tullessa voimaan, painotettiin, että se myönnetään vain kerran kansalaiselle.

Ilmeisesti tähän on tullut muutos?

Vierailija
18/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ne painavat syyt saavat olla? Onko niistä lista jostakin? Mulla meni työpaikka alta, ihmissuhteet katkesivat, oli masennusta jona aikana minua käytettiin tavallaan hyväkseen ja pyydettiin ottamaan lainoja, joita nämä hyväksikäyttäjät eivät maksaneetkaan takaisin. Miten lähteä hakemaan? Voinko laittaa esim. sähköpostia velkaneuvontaan ja kysyä vai pitääkö sinne varata aika? Hävettää kovasti. Mutta tuo 5 vuotta olisi ihan ok ja maksaisin kyllä mieluusti edelleen, jos tietäisi että tämä joskus loppuu, eikä maksa turhasta 800 e kuussa. ap.

Tyhmyydestä sakotetaan. Tuskinpa noilla tiedoilla pääset uudestaan.

Vierailija
19/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osoitat että otit lainat toiselle ihmiselle vai miten ne tuolla muotoilit niin luulisi että voisi olla mahdollisuus.

Vierailija
20/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi yrittää. On niin tapauskohtaista ettei vastausta ole kenelläkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi