Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te, jotka ette juo alkoholia, kestätte asian ihmettelyä?

Vierailija
30.10.2021 |

Itse en juo, koska vihaan krapulaa, enkä halua esiintyä seuraavana aamuna lasteni edessä krapulaisena. Se ihmettelyn määrä jonka saan osakseni, varsinkin näin pikkujoulujen alla, on käsittämätön. Jos siitä ihmettelystä vielä jotenkin selviää, niin en millään meinaa kestää sitä jatkuvaa juomisesta puhumista ja ihme viinien vertailua työpaikan kahvipöydässä. Ei voi edes ruoanlaitosta keskustella työkavereiden kanssa kun se kääntyy heti siihen, mikä viini sen ruuan kanssa sopii. Perjantaisin kestoaihe on se, mikä viinipullo haetaan alkosta. Jotenkin mielestäni nämä viininlipittäjät vielä jopa pitävät itseään hieman parempina ihmisinä. Keskustellaan tärkeänä miten tykätään niin kalliista viinistä ja siitä rypälelajikkeesta jne.

Miten te muut alkoholittomat jaksatte tätä? Vaihdatteko aihetta vai poistutteko paikalta vai mitä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen raitis. Yritin tosin opiskeluaikanani opetella "taidon" mutta tulin niin kipeäksi että lopetin ennen kuin opin.

Joku työkaverini kysyi osaaottavasti josko olen jo juonut maksani pilalle.

Jäin pois työpaikan pikkujouluista aika usein kun en jaksanut kuunnella irvailua. Työkavereitten juominen ei minua haitannut.

Tosin rupesin kyseleen että kuka oli ekana pöydän alla.

Muuten ympäristöni on suhtautunut raittiuteeni ihan ookoo.

Vierailija
42/50 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt kääntää asian positiiviseksi lupautumalla kuskiksi pikkujouluihin. Mutta kun olen ollut aina kuskina vuodesta toiseen, niin alkaa tulla painostusta ”olis kiva kun sääkin joskus joisit” ”millanen sä oot kännissä” ”voidaan mennä taksillakin kotiin, joisit nyt tän kerran edes” blaa blaa

Ap

Sulla täytyy olla aika tolloja kavereita. Anteeksi kun sanon näin, mutta mikään muu ei oikein selitä tuota.

Omassa kaveripiirissä ei kukaan ihmettele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt kääntää asian positiiviseksi lupautumalla kuskiksi pikkujouluihin. Mutta kun olen ollut aina kuskina vuodesta toiseen, niin alkaa tulla painostusta ”olis kiva kun sääkin joskus joisit” ”millanen sä oot kännissä” ”voidaan mennä taksillakin kotiin, joisit nyt tän kerran edes” blaa blaa

Ap

Sulla täytyy olla aika tolloja kavereita. Anteeksi kun sanon näin, mutta mikään muu ei oikein selitä tuota.

Omassa kaveripiirissä ei kukaan ihmettele.

Onneksi ei kavereita, nyt oli kyse työkavereista ja firman pikkujouluista. Työkavereita ei valitettavasti voi valita.

Ystäväni sen sijaan elävät itsekin terveellisesti ja ymmärtävät valintani olla juomatta.

Ap

Vierailija
44/50 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jeppe juo?🤔

Vierailija
45/50 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Otto juo?🤔

Vierailija
46/50 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä juo alkoholia, vaan nautin sitä. Kukaan ei sano siitä minulle mitään, mutta takanapäin käy melkoinen supina. Siitä minä taas viis veisaan!

Vierailija
47/50 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkään absolutisti, koska alkoholi on kuvottavan pahaa.

Onneksi ole niin vanha, ettei enää tarvitse selitellä.

N 56

Vierailija
48/50 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole juonut eikä sitä kukaan ole koskaan ihmetellyt. Minusta juomattomat tekevät itsestään marttyyrin, kun kuvittelevat joidenkin miettivän jonkun juomattamuutta.

Vierailija
49/50 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole juonut eikä sitä kukaan ole koskaan ihmetellyt. Minusta juomattomat tekevät itsestään marttyyrin, kun kuvittelevat joidenkin miettivän jonkun juomattamuutta.

Ei se ehkä ole kuvittelua, jos toiset sitä ihan ääneen kysyvät ja ääneen pohtivat, mutta ihan miten vaan :D

Vierailija
50/50 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi