uskallanko ostaa unelmieni talon?
Olisi nyt myynnissä erittäin halvalla. Minulla on säästöjä, mutta olen opiskelija ja raskaana. Miehellä vakityöpaikka, mutta it-alalla.
Talo on unelmani, mutta käytännössä kuitenkin liian iso ja vaatii paljon remonttia.
Seuraisitteko unelmaanne vai etsisittekö järkevän talon, joka ei kuitenkaan samanlailla sytytä?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:53"]Ostimme viisivuotta sitten melkein samankokoisen talon ja tässä sulle muutamia erilaisia vinkkejä, mitä pitää muistaa, kun ostaa vanhaa taloa.
-sijainti
-kulkuyhteydet
-tontin rasitteet tarkastettava, jos on.
- kuntotarkastus AMMATTILAISELLA .
Seuraavaaviin kiinnittäkää huomiota:
- putket milloin tehty, onko uusittu
-sähköt milloin tehty?
-miten on pidetty nuohouksista huolta
- katsokaa sokkeli, onko halkeamia
-haju, maakellarin tai imelä haju ei ole hyvä merkki, kosteutta
-märkätilat, onko vesieristykset
-katto, onko vuotokohtia
-Jos öljylämmitys, missä kunnossa ja milloin säiliö esim. Uusittu
Lämmityksestä vielä, maalämpö ei ole mahdollinen kaikkiin kohteisiin, riippuu maaperästä.
Öljylämmityksen kustannukset tuon kokoiseen taloon nousevat helposti muutamiin tuhansiin euroihin vuodessa.
Toivottavasti tästä jotain vinkkiä!
[/quote]
Kiitos vinkeistä! Kokoan tässä parhaillaan omaa check-listiä, että muistaa seuraavassa näytössä kysyä kaiken tarpeellisen. :)
[/quote]
Ollos hyvä:)!
Päinvastoin kuin monet muut thän ketjuun kirjoittaneet, mä en lyttää sun haavetta, koska tiedän omakohtaisesti, että voi hyvinkin onnistua! Me laitettiin talo asuttavaan kuntoon siten, että laitettiin katto, hiottiin ja lakattiin vanha parketti, märkätilojen laatoitus ja seinien maalaus+tapetointi, keittiö. Saatiin siis asuttavaan kuntoon ja loput tehdään pikkuhiljaa. Tsemppiä sun haaveille!
[/quote]
Kiitos! Ihana kuulla näitä kokemuksia! Selvästi riittänyt teilläkin hommaa, mutta varmasti lopputulos on sen arvoinen. :)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:22"]Minkä ikäinen talo, tehdyt remontit?
[/quote]
Tällä hetkellä ei pitäis olla tulossa mitään isompaa remppaa. :) paitsi se maalämpö, jos se vaan onnistuu.
2