Kannattaako teidän mielestänne ottaa koronarokotetta, että pääsee baariin?
Asun itse ruuhka-Suomessa rannikkoalueen suuressa kaupungissa ja tämän on Avi luokitellut leviämisalueeksi, minkä vuoksi täällä ei pysty asioimaan baareissa normaalisti, ellei ole ottanut kahta rokotetta ja saanut koronapassia.
Itsehän en ole ottanut yhtään koronarokotetta ja vaikka nyt menisin ottamaan 1.piikin, niin menisi vähintään 6 viikkoa, että saisin 2.annoksen ja tämän jälkeenkin pitäisi vielä odottaa 2 viikkoa, että saisi koronapassin käyttöön. Kuitenkin on mahdotonta tietää, että mikä tilanne on kahden kuukauden päästä - että kuinka monta rokotekierrosta vaaditaan siihen, että passi näyttää vihreää ja on myös mahdollista, että tartunnat tulevat räjähtämään käsiin ennen joulua rokotekattavuudesta huolimatta, jolloin saatetaan ottaa voimaan ravintolasulut, jotka koskevat rokotettuja siinä missä rokottamattomiakin.
Vaikka halu päästä baareihin pitkän tauon jälkeen itsellä onkin kova, niin silti tuntuu hyvin kyseenalaiselta, että onko se riittävä peruste ottaa tämä vähintääkin epäilyttävä koronarokote. Tuskin on pitkällä tähtäimellä viisasta asettaa oma terveys ja henki kyseenalaiseksi sen takia, että pääsee ennalta määräämättömän ajan asioimaan baareissa. Siitä, että koronapassi näyttää vihreää, ei varmastikaan ole suurta iloa, jos sattuu rokotteen sivuvaikutuksena vaikkapa päätymään ruumisarkkuun, halvaantuu vakavasti tai päätyy pysyvästi impotentiksi.
Mitään muuta syytä minulla ei siis ainakaan toistaiseksi ole ottaa koronarokotteita kuin tuo baareihin pääsy. Tilanne voi kyllä tässä suhteessa muuttua, koska koronapassia hyvin mahdollisesti saatetaan laajentaa myös monille muille yhteiskunnan alueille enkä ihmettelisi, vaikka tulevaisuudessa olisi tiedossa pakkorokotuksetkin.
Kommentit (30)
no ei juomisen takia kannata mutta muuten kyllä jos koronat pelottaa.
Jos ei mitään muuta syytä kaiken tämän uutisoinnin jälkeen keksi, niin sitten kyllä tuo on ihan helvetin hyvä syy.
Ryyppäämään pääseminen tuntuu olevan ainoa toooosi tärkeä asia suomalaisille. Sen mahdollistamiseksi ollaan valmiita ottamaan "rokotteeksi" kutsuttuja litkuja. On tää outo kansa.
Ram-rami kirjoitti:
No mua ei kyllä korona pelota. Ja muutenkin tuntuu kyseenalaiselta noudattaa viranomaisten määräyksiä niin kauan kuin narratiivi muuttuu tyyliin joka viikko ja maalitolppia siirrellään koko ajan. Jos voisi olla varma, että 2 rokotetta riittää ja sen jälkeen passi olisi voimassa 50 vuotta, niin sitten voisi ehkä vähän vakavammin harkita.
AP
En ottaisi. Sairastin jo, eikä ollut paha rasti. Baari ei ole syy ottaa mitään lääkettä. Immuniteetti on, mutta passia en hanki, koska pidän sitä syrjivänä.
Käy bilettämässä toisessa kaupungissa, jossa ei ole rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Ram-rami kirjoitti:
No mua ei kyllä korona pelota. Ja muutenkin tuntuu kyseenalaiselta noudattaa viranomaisten määräyksiä niin kauan kuin narratiivi muuttuu tyyliin joka viikko ja maalitolppia siirrellään koko ajan. Jos voisi olla varma, että 2 rokotetta riittää ja sen jälkeen passi olisi voimassa 50 vuotta, niin sitten voisi ehkä vähän vakavammin harkita.
AP
No älä ota. Mua ei ainakaan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi. Sairastin jo, eikä ollut paha rasti. Baari ei ole syy ottaa mitään lääkettä. Immuniteetti on, mutta passia en hanki, koska pidän sitä syrjivänä.
Käy bilettämässä toisessa kaupungissa, jossa ei ole rajoituksia.
Niin mä varmaan teenkin. Ei sitä tosin kauhean usein jaksa matkustaa toiseen maakuntaan, että pääsee yöelämään, mutta harvakseltaan ihan käypä vaihtoehto tässä tilanteessa.
AP
Olen käyttänyt pääasiassa kaverin koronapassia. Omaa ei tarvita kun henkkareita ei yleensä kysytä.
alkon kautta vaan pari kossua ja s.kaupasta lenkkimakkara. Noilla pärjää viikonlopun kunnes pääsee taas maanantaina töihin ja työpaikkaruokalaan syömään ruokaa niinku äiti teki.
Voi ottaa kaksikin lenkkimakkaraa ja olutta jos siltä tuntuu. Muuta ei tartte jos ei ole äitiä tai naista tekemässä ruokaa.
Kannattaa miettiä mitä myrkkyjä itseensä pistää. Ne on myrkyttäneet jo lähes kaikki aikuiset. Jonkun täytyy jäädä pyörittämään tätä maata.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt pääasiassa kaverin koronapassia. Omaa ei tarvita kun henkkareita ei yleensä kysytä.
Kyllä ne yökerhon jonossa yleensä aina kysyy henkkareita. Ja varmaan tässä tilanteessa myös kaikilta baarissaolijoilta, kun kello on sen 00:00.
AP
Rakennetti oma "baari" talliin, paljon hauskempaa ja halvempaa, en kanna rahojani kiskurihintaisille passin kannattajille koskaan enää.
Niin no ehkä on pienempi paha sairastua koronaan vakavasti, joutua tehohoitoon ja mahdollisesti sinne ruumisarkkuun. Ei kannata ottaa muitakaan rokotteita kun eihän sitä tiedä jos niistä tulisi vaikka 50 vuoden päästä erektio-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tossa on kyllä pieni riski, että tulee avin tarkastajat. Se on sitten rikosasia. Myös kaverille.
Ei sen takia että pääsee baariin. Muista syistä kyllä.