Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko niille tuotekutsuille oikeasti osallistua ostamatta mitään?

Vierailija
08.01.2015 |

Kaverit kauppaa vaikka su mitä rasvatuubia ja emännöivät kynttiläkutsuja. Olenko ainoa, joka ihan oikeasti ottaa kutsun vastaan vilpittömin mielin, menenpä katsomaan ja tutustumaan tuotteisiin. Jos kerran kutsujen pitäjä toivottaa tervetulleeksi kahville ja jutustelemaan tuotteista niin missä kohtaa se kirjoittamaton sääntö tulee esille, että oikeasti on pakko ostaa jotakin??? Itseäni ei hävettäisi pätkän vertaa olla ostamatta tuotteita joita en tarvitse, mutta jos paikanpäälle puolipakotetaan kahvikupin ääreen niin toki voin mennä yleisörekvisiitaksi jos siitä tulee kutsujen emännälle/ itse myyjälle parempi mieli. Ja toki tuotteitakin ostan jos sattuu tulemaan kohdalle sellainen sopiva ja tarpeellinen tavara.

Nykyisin ihmiset ovat vaan niin helkkarin hvyin kaikesta perillä, netistä voi tilata ihan kaiken ja kaupat pullistelee tuotteita. Tuntuu vanhanaikaiselta nuo kotikutsujen pakkokaupittelu nykymaailmassa, jossa ostokanavia on muutenkin niin miljoonia. Ei kai kukaan oikeasti voi loukkaantua siitä ettei osta vaan pelkästään osallistuu?

Kerokaas mulle jotain hurjia kokemuksia omista kotikutsuistanne taikka niistä joihin osallistuitte? Tuliko draamaa? Jäikö paha maku suushun? Ostitko sosiaalisen paineen uhrina jonkin body lotionin/ kynttilänjalan / vauvan bodyn 50eurolla jota jo tunnin päästä kaduit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut konsulenttina ja tiedän millaiset "paineet" emännälle asetetaan kutsujen "onnistumisesta". 400€ myyntiä vähintään piti kerätä vaikka soittamalla jos kutsuvieraat ei ostaneet. Itsekin ajattelin ennen, että ne on kivoja kahvikutsuja vaan kyllä siellä taustalla oli Vain myynti, myynti ja konsulentin myyntipalkinnot. Onneksi se aika on takana. Enää en myöskään emännöi kotonani yksiäkään kutsuja.

Vierailija
2/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin lapsena usein äitini mukana naapuruston Tupperware - kutsuilla. Kyllä siellä ainakin sosiaalisen paineen takia (?) kaikki osti edes jonkun pienen kupin tai kipon. Kotona äiti sitten harmitteli otostaan ja hautasi sen johonkin keittiönkaappiin / kirppiskasaan muiden muoviastioiden sekaan :D ei oo ajat varmaan paljon tuosta muuttuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan me&I kutsuilla monikaan ostanut

Vierailija
4/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa olla kutsuilla ostamatta mitään, niinpä en enää käy niillä. En muutenkaan tykkää niistä.

Vierailija
5/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut erityisesti kotiäidit pitää näitä kutsuja ja haluavat vähän arkeen juhlaa. Toisaalta jotkut Äidit haluavat yhdellä kertaa enemmän naisia kyläilemään ,ettei tarvitse pyytää erikseen kylään.Tän kyllä ymmärtää varsinkin monilapsisissa perheissä.

Vierailija
6/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:09"]Jotkut erityisesti kotiäidit pitää näitä kutsuja ja haluavat vähän arkeen juhlaa. Toisaalta jotkut Äidit haluavat yhdellä kertaa enemmän naisia kyläilemään ,ettei tarvitse pyytää erikseen kylään.Tän kyllä ymmärtää varsinkin monilapsisissa perheissä.
[/quote]Jatkan... minun mielestäni voi osallistua ilman ostamista.Eihän kaupastakaan ole pakko ostaa!

Vierailija
7/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta kuuluu ostaa jotakin. On tosi noloa mennä tuollaisille kahvikutsuille ja sitten ei osta yhtään mitään. Eikö s eole hyvä, että etukäteen tietäämistä on kyse niin voi jättäytyä pois jos ei halua ostaa.

Vierailija
8/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa noiden kutsujen idea on vain houkutella ja painostaa porukka ostamaan jotain, mutta kun kutsuja on tarpeeksi röyhkeä yrittääkseen painostaa porukan ostamaan, vieraidenkin pitäisi olla tarpeeksi röyhkeitä jättääkseen ostamatta jos ei kiinnosta.

Vierailija
9/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:17"]

Kaipa noiden kutsujen idea on vain houkutella ja painostaa porukka ostamaan jotain, mutta kun kutsuja on tarpeeksi röyhkeä yrittääkseen painostaa porukan ostamaan, vieraidenkin pitäisi olla tarpeeksi röyhkeitä jättääkseen ostamatta jos ei kiinnosta.

[/quote]

Jos kysyn kaverilta, että tuleeko hän mun tupperware kutsuilleni niin kai hän ymmärtää, että odotan hänen ostavan jotakin. Voi suoraan kieltäytyä kutsusta jos ne kipposet ei kiinnosta. Minusta on epäkohteliasta mennä jos ei  aio ostaa.

Vierailija
10/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs konsulentti aikanaan suorastaan aivopesi kaikki kutsuvieraat ostamaan tuotteitaan ja ottamaan kutsut. se alkoi tuntua jo äärimmäisen ahdistavalta! Tilauksia tehdessä huomautteli kovaan ääneen miten vähän kukakin oli tilannut vaikka tarjolla olisi ollut niin paljon kaikkea ihmeellistä. Ei tajuta että kaikilla ei ole rahaa, ei tarvetta tai tilaa ostella niitä tuotteita! Hyvästi party lite jota muuten nykyään myydään joka kirpparilla pilkkahintaan..

Vierailija
11/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä olette siitä et minut kutsuttiin äiti ja tytär iltaan ja kun menin paikalle paljastui että kyseessä olikin tälläiset myyntikutsut. Lapsia ei ollut paikalla kun järjestäjän. Kellekkään muulle ei oltu puhuttu "äiti ja tytär iltamasta". Kyllä tuli huijattu olo!

Vierailija
12/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:17"]

[/quote]

Jos kysyn kaverilta, että tuleeko hän mun tupperware kutsuilleni niin kai hän ymmärtää, että odotan hänen ostavan jotakin. Voi suoraan kieltäytyä kutsusta jos ne kipposet ei kiinnosta. Minusta on epäkohteliasta mennä jos ei  aio ostaa.

[/quote]Joo mutta aina ei voi olla varma että aikooko ostaa jotain. Vai pitäisikö se kutsujen valikoima olla niin hyvin tiedossa että voisi sen tietää?

Vierailija
13/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:27"]

Mitäs mieltä olette siitä et minut kutsuttiin äiti ja tytär iltaan ja kun menin paikalle paljastui että kyseessä olikin tälläiset myyntikutsut. Lapsia ei ollut paikalla kun järjestäjän. Kellekkään muulle ei oltu puhuttu "äiti ja tytär iltamasta". Kyllä tuli huijattu olo!

[/quote]

No sua huijattiin. Kuten sanoitkin. Mutta ainakin mulle on sanottu aina mistä kutsuista on kyse, joten olen voinut päättää menenkö vai en.

Vierailija
14/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kutsun saatuani ilmoittanut etten aoi tulla koska en osta mitään. Silloin on pyydetty tulemaan vain kahville ja seukkaamaan ;)

Vierailija
15/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä mieleen kaverin tupperit, sanoin jo etukäteen että en osta sitten mitään. Kuulemma ei haittaa, voi tulla kahville vaan, tule ihmeessä! Sitten en tosiaan ostanut mitään, konsulentti tuli vielä kutsuilla erikseen kysymään enkö tosiaan osta, ja sanoin että en, tulin hah ilme vaan. Oli kyllä niin hapan ilme... Seuraaville kutsuille mua ei pyydettykään :)

Vierailija
16/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, koska osaansanoa ei.

Ei tuokaan oikein päde, mitä 10 viestin kirjoittaja sanoi, että jos ei mitään osta, ei tartte tullakaan. Olen ymmärtänyt, että joissain firmoissa emännänlahjaan vaikuttaa myös vierasmäärä, eli jokainen on plussaa vaikkei mitään ostakaan. Ainakin minä kävin kynttiläkutsuilla, vaikka sanoin etukäteen, etten kynttilöitä polta. Kaveri pyysi silti "täytteeksi".

Eikä se ylimääräinen vieras ja hänen paikkansa kai ole keneltäkään ostavalta poiskaan, kun eihän vierasryhmiä ole rajattu, vaan mitä enemmän sen parempi. Tila ja tarjoilutkaan ei varmaan ole ongelma, harvoin noille kutsuille mitään riemutunkua on vaan soitellaan kaverit ja sukulaiset läpi ja oikeen kerjätään tulemaan. Ja kai nyt kaverille voi ne kahvit tarjota, vaikkei mitään ostakaan.

Jotenkin inhottavaa, että oletetaan jo kutsuttaessa, että kaveri ostaa, vaikkei tuotteet vakuuttaisi eikä mikään kiinnostaisi kummemmin. Onneksi omat ystäväni on erilaisia. 

Toki jos emännänlahja on joku iki-ihana pakkosaatava kaverilleni, voin harkita ostavani vaikka jotain pientä lahjaksi, että saa keräilykamansa. Tästäkin voisi avata suunsa, eikä kutsun esittäessään vaan olettaa että tilaa jotain ja sitten jälkikäteen mököttää.

Vierailija
17/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vähän hassuja kun edes menette kutsuille joissa on selvä tarkoitus ostaa. : ) Emäntähän yleensä aina sitten saa jotakin lisäextraa mitä enemmän ostetaan, joten minusta ainakin on tyhmää edes mennä jos jo tietää rahatilanteensa olevan niin tiukka, ettei edes kaverisuhteen vuoksi voi ostaa jotakin pientä. Sillä maksaahan ne kahvipulltakin hei jotakin! Sen verran ainakin pitäisi ostaa, että emännän kahvipullat saa maksettua vai mitä? Ainakin häissä on nykyään tämä tapa lahjojen arvon suhteen.

Vierailija
18/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:44"]Olette vähän hassuja kun edes menette kutsuille joissa on selvä tarkoitus ostaa. : ) Emäntähän yleensä aina sitten saa jotakin lisäextraa mitä enemmän ostetaan, joten minusta ainakin on tyhmää edes mennä jos jo tietää rahatilanteensa olevan niin tiukka, ettei edes kaverisuhteen vuoksi voi ostaa jotakin pientä. Sillä maksaahan ne kahvipulltakin hei jotakin! Sen verran ainakin pitäisi ostaa, että emännän kahvipullat saa maksettua vai mitä? Ainakin häissä on nykyään tämä tapa lahjojen arvon suhteen.
[/quote]

Just! Koitapa ostaa jotain kahvipullan hintaista meandi tai perfect home kutsuilta esim. Pipo taitaa olla halvin jonkun 25€ tai joku kynttilä 40€