Ilkeääkö kuntosalille mennä vain juomaan kahvia ja lukemaan lehtiä
Käyn toki treenaamassakin. Mutta sali on työmatkan varrella ja joskus ei-treenipäivinä tekisi mieli vain poiketa kahville ja vilkaisemaan päivän lehdet. Kahvi on jäsenille ilmainen. En vaan ole kehdannut, kun pitäisi siinä infoon vilauttaa jäsenkorttia ja sanoa, että en tule nyt mihinkään jumppaan tai mene salille, vaan juon vain kahvit.
Lue tarkkaan vielä eka lause, ennenkuin alat paasata, itse käyn 3-4 kertaa viikossa jumpissa tai salilla.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:30"]
Onko kuntosaleilla usein sauna?
[/quote]
Aika monessa on, kaikissa ei.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:25"]Nimen omaan luin kunnolla, siinähän sinä itsekin ihmettelet ja sitä täällä kyselet, että ilkeääkö.... Jollakin tasolla tiedostat asian, mutta kun se ahneus on mikä on. Vaikka käyt siellä 3-4 krt. viikossa, ne päivät jolloin et käy eivät ole tarkoitettuja kahvitteluun, saunaan tai muuhunkaan.
Tuskin siitä kukaan edes huomattaa, vaikka poikkeaisit joka aamu töihin mennessäsi aamukahvilla ja taas kotiin mennessä kahvilla, olethan maksanut salimaksut.
Jokainen tavallaan, normiälykkyydellä ja fiksuudella käsittää tuollaisen ilman sen kummempaa. Lehtiä saa lukea kirjastoissa, huoltsikoilla, kahvia myydään eri paikoissa, saunojakin on muualla ja tavallisesti ihmiset toimivat niin, että käyttävät muita palveluja silloin kun eivät ole siellä salilla treenaamassa.
Voi kun saisi ottaa vielä lapset mukaan kahvittelemaan ja saunaan, eikö?
[/quote] kyllä se on sillä lailla, että jos maksat koko kuukaudesta, niin silloin saat kyllä käydä vaikka sitte vaan ryyppäämässä ne kahvit. Ei sinne salille muita pääse mukaan niitä kahveja ryystämään, jollei niillä muillakin sitten ole asiakkuutta kyseiselle salille.
Treenaa tai ei; jos on kroppaa kehtaa, jos ei ole kroppaa niin parempi kahveilla muualla.
Minä en ikinä kerkeä niitä lehtiä lukea enkä kahvia juoda, että sinänsä hauska idea :D jumppaa ja salille mennessä tulee lämmiteltyä ja se, että samalla selailee jotain lehteä, näyttää minusta vähän hassulta :D
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:25"]
Nimen omaan luin kunnolla, siinähän sinä itsekin ihmettelet ja sitä täällä kyselet, että ilkeääkö.... Jollakin tasolla tiedostat asian, mutta kun se ahneus on mikä on. Vaikka käyt siellä 3-4 krt. viikossa, ne päivät jolloin et käy eivät ole tarkoitettuja kahvitteluun, saunaan tai muuhunkaan.
Tuskin siitä kukaan edes huomattaa, vaikka poikkeaisit joka aamu töihin mennessäsi aamukahvilla ja taas kotiin mennessä kahvilla, olethan maksanut salimaksut.
Jokainen tavallaan, normiälykkyydellä ja fiksuudella käsittää tuollaisen ilman sen kummempaa. Lehtiä saa lukea kirjastoissa, huoltsikoilla, kahvia myydään eri paikoissa, saunojakin on muualla ja tavallisesti ihmiset toimivat niin, että käyttävät muita palveluja silloin kun eivät ole siellä salilla treenaamassa.
[/quote]
Siis mitä ihmettä tässä nyt vauhkotaan? Se kahvikuppi maksaa salille sen 10 snt. Verrattuna siihen, paljonko ihminen kuntosalijäsenyydestä kuukaudessa maksaa, se ei ole yhtään mitään. Eihän se laitteiden käyttö tuota sille yrittäjälle yhtään mitään, vaan päin vastoin ne kuluvat käytössä. Kaikkein kannattavinta juuri olisi se, että ihmiset maksaisivat hurjia summia siitä että istuvat lukemassa lehtiä ja juomassa kahvia mutta kukaan ei käyttäisi laitteita, jotka eivät kuluisi ja tarvitsisi huoltoa. :) Ja vaikka käyttäisivät saunaa ja suihkuakin, niin yrittäjä jäisi silti plussan puolelle, jos ihminen ei käytä itse laitteita, verrattuna tilanteeseen jossa asiakas käyttää nämä palvelut treenien jälkeen.
Oma kuntosalini on kauppakeskuksessa, ja käyn siellä joskus kesken shoppailureissun vessassa ja juomassa kahvia. Paljon kivempi käydä siellä kuin törkyisissä yleisissä vessoissa. Sali on kallis, joten en tunne yhtään huonoa omaatuntoa. Olen taatusti maksanut ne vessareissun kulut moneen kertaa yrittäjälle.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:38"]
Oma kuntosalini on kauppakeskuksessa, ja käyn siellä joskus kesken shoppailureissun vessassa ja juomassa kahvia. Paljon kivempi käydä siellä kuin törkyisissä yleisissä vessoissa. Sali on kallis, joten en tunne yhtään huonoa omaatuntoa. Olen taatusti maksanut ne vessareissun kulut moneen kertaa yrittäjälle.
[/quote]
Juu. Ja toisinaan treenin jälkeen ostan sen patukankin, joten en varmaan ihan tappiota tuota. Tuo sauna oli kyllä poikkeustilanne, kun taloynntiössä tuli joku häikkä niin että tuli vain kylmää vettä ja salin sauna oli lähin mihin silloin pääsi, ennen työpäivää. Itse asiassa mä kysyinkin silloin, että saako käydä pelkästään saunassa eikä se kuulostanut mikään este olevan. Toisella kerralla taas kävi juuri se klassinen, että mulla oli ennen töihin menoa tarkoitus käydä pikatreeni ja mukana saunakamppeet, mutta treenihousut jäivät kotiin eikä ollut aikaa hakea, niin kävin sitten vain saunassa. Jakkupuku päällä ei viitsinyt treenata. ap.
Aika kahtia menee mielipiteet, mutta keksin itse ratkaisun: Kysyn omistajalta. Hän on aika usein tiskillä itsekin ja tunnistan hänet kyllä. ap.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:25"]Nimen omaan luin kunnolla, siinähän sinä itsekin ihmettelet ja sitä täällä kyselet, että ilkeääkö.... Jollakin tasolla tiedostat asian, mutta kun se ahneus on mikä on. Vaikka käyt siellä 3-4 krt. viikossa, ne päivät jolloin et käy eivät ole tarkoitettuja kahvitteluun, saunaan tai muuhunkaan. Tuskin siitä kukaan edes huomattaa, vaikka poikkeaisit joka aamu töihin mennessäsi aamukahvilla ja taas kotiin mennessä kahvilla, olethan maksanut salimaksut. Jokainen tavallaan, normiälykkyydellä ja fiksuudella käsittää tuollaisen ilman sen kummempaa. Lehtiä saa lukea kirjastoissa, huoltsikoilla, kahvia myydään eri paikoissa, saunojakin on muualla ja tavallisesti ihmiset toimivat niin, että käyttävät muita palveluja silloin kun eivät ole siellä salilla treenaamassa. Voi kun saisi ottaa vielä lapset mukaan kahvittelemaan ja saunaan, eikö? [/quote] kyllä se on sillä lailla, että jos maksat koko kuukaudesta, niin silloin saat kyllä käydä vaikka sitte vaan ryyppäämässä ne kahvit. Ei sinne salille muita pääse mukaan niitä kahveja ryystämään, jollei niillä muillakin sitten ole asiakkuutta kyseiselle salille.
[/quote]
Se nyt kuitenkin on kuntosali eikä kahvila. Ne kahvit on tarkoitettu treenajille lisäpalveluksi. Kahvi ei ole kuntosalin pääartikkeli eikä varsinainen palvelu. Se on vain lisäetu. Harvemmin sitä kaupanpäällisiä käydään erikseen hakemassa, ne tulee vaan sen pääartikkelin mukana. Tässä tapauksessa se pääartikkeli on se treenaaminen. Jos kahvia haluaa niin menee kahvilaan. Vähän sama juttu kun jotkut nappaa kahvilasta aina ylimääräisen 2 palan sokeripakkauksen. Ja pistää sen taskuun kotiinviemiksiksi. Pitäähän sitä saada täysi hyöty siitä kahvikupillisesta.
Kuten tuo aiempi sanoi niin tuskin kukaan siitä mitään sanoo, mutta kyllä se huomataan ja vähitellen ap on kuntosalin työntekijöiden ja muiden kävijöiden silmissä se ahne treenari joka ei jätä ilmaista kahvikuppia ja lehtiä juomatta ja lukematta vaan tulee ne vartavasten hakemaan ettei vaan jää ilman. Ap saa siis ahneen maineen. Mutta jos kestää sen niin siitä vaan :)
Kyse ei olekaan siitä, mikä on yrittäjälle edullisinta vaan se mitä sen yrittäjän yrityskuva on! Kahvilat ovat kahvittelua varten ja kuntosalit kuntoilua varten jonka oheen on tarjottu jotain muutakin.
Mutta niin kuin kaikessa, minä minä ja minun haluni.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:25"]Nimen omaan luin kunnolla, siinähän sinä itsekin ihmettelet ja sitä täällä kyselet, että ilkeääkö.... Jollakin tasolla tiedostat asian, mutta kun se ahneus on mikä on. Vaikka käyt siellä 3-4 krt. viikossa, ne päivät jolloin et käy eivät ole tarkoitettuja kahvitteluun, saunaan tai muuhunkaan. Tuskin siitä kukaan edes huomattaa, vaikka poikkeaisit joka aamu töihin mennessäsi aamukahvilla ja taas kotiin mennessä kahvilla, olethan maksanut salimaksut. Jokainen tavallaan, normiälykkyydellä ja fiksuudella käsittää tuollaisen ilman sen kummempaa. Lehtiä saa lukea kirjastoissa, huoltsikoilla, kahvia myydään eri paikoissa, saunojakin on muualla ja tavallisesti ihmiset toimivat niin, että käyttävät muita palveluja silloin kun eivät ole siellä salilla treenaamassa. Voi kun saisi ottaa vielä lapset mukaan kahvittelemaan ja saunaan, eikö? [/quote] kyllä se on sillä lailla, että jos maksat koko kuukaudesta, niin silloin saat kyllä käydä vaikka sitte vaan ryyppäämässä ne kahvit. Ei sinne salille muita pääse mukaan niitä kahveja ryystämään, jollei niillä muillakin sitten ole asiakkuutta kyseiselle salille.
[/quote]
Se nyt kuitenkin on kuntosali eikä kahvila. Ne kahvit on tarkoitettu treenajille lisäpalveluksi. Kahvi ei ole kuntosalin pääartikkeli eikä varsinainen palvelu. Se on vain lisäetu. Harvemmin sitä kaupanpäällisiä käydään erikseen hakemassa, ne tulee vaan sen pääartikkelin mukana. Tässä tapauksessa se pääartikkeli on se treenaaminen. Jos kahvia haluaa niin menee kahvilaan. Vähän sama juttu kun jotkut nappaa kahvilasta aina ylimääräisen 2 palan sokeripakkauksen. Ja pistää sen taskuun kotiinviemiksiksi. Pitäähän sitä saada täysi hyöty siitä kahvikupillisesta.
Kuten tuo aiempi sanoi niin tuskin kukaan siitä mitään sanoo, mutta kyllä se huomataan ja vähitellen ap on kuntosalin työntekijöiden ja muiden kävijöiden silmissä se ahne treenari joka ei jätä ilmaista kahvikuppia ja lehtiä juomatta ja lukematta vaan tulee ne vartavasten hakemaan ettei vaan jää ilman. Ap saa siis ahneen maineen. Mutta jos kestää sen niin siitä vaan :)
[/quote]
No en minä siellä nyt ihan joka päivä ole, jos monta kertaa viikossa käyn kuitenkin treenaamassa, ja ensimmäisessä viestissä on kyllä selvästi sana joskus. Mutta luultavasti en kehtaa kuitenkaan. Mutta kehtaako mennä treenivaatteissa vähän kekkuloimaan ja käydä polkaisemassa pari polkaisua crossarilla, jutella laitteissa istun kavereilleen ja sitten mennä kahville?
Kahvia, lehtiä, sauna, hierova tuoli... Minun kuntosalillani ei ole mitään noista. On vain isot tilat, uudet laitteet, pukuhuone ja suihku. Ei edes infotiskiä.
Taidan silti jäädä plussan puolelle, sillä kuukausikortti maksaa vain 27 euroa. Kahvia saisi ryystää aika paljon, että siitä kannattaisi maksaa toinen mokoma lisää.
Ohis, mutta jos kuntosalilla on ns. alan lehtiä (miinkuin yleensä on, esim. Fit-lehti ymv.) minusta on ihan perusteltua lukea niitä lehtiä (ja hörpätä samalla vaikka kuppi kahvia) koska alan lehdistä saa paljon hyödyllistä tietoa. On vinkkejä treeneihin, ruokareseptejä, esitellään uutuuksia oli sitten lajeja/ruokia/vaatteita/välineitä, ja artikkeleista saa usein motivaatiota omaa treeniin.
En siis pitäisi sitä lehtien selailua salilla pahana asiana, vaan päinvastoin (jos kyseessä ei ole Seiska tmv. lehti josta ei saa ns. mitään ilos siihen treenaamiseen.) Jos puhutaan kokonaisvaltaisesta treenaamisesta, niin siihen liittyy aika paljon juttuja, esim.ravinto ja siinä mielessä uudet jututkin, että joskus saattaa vanha kyllästyttää, kiva kokeilla jotain uutta, ja joskus voi saada vinkkejä joilla piristää omaa liikkumista, vaikka se olisi joku aika turhakin juttu, esim. erikoinen pyöräilykypärä tmv. johon voi inspiraation saada sitä lehteä selailemalla.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 02:55"]
Ja ketäköhän tämäkin asia voisi haitata ja millä tavalla?
[/quote] Ja kukakohan kirjoitti Seitsemän veljestä -romaanin? Ja ketkäköhän äänestivät Niinistöä presidentiksi? Ja kukakohan on tehnyt pitkän työuran hoitoalalla?
Juu en kehtaisi :D Maksa itse kahvisi ja lehtesi.
Jos kuntosalilla on päivän lehdet ja kahviakin tarjolla, tarkoittaa se vain yhtä asiaa: sitä vartenhan sinne salille mennään! Mun salilla ei ole kumpaakaan, enkä ole osannut kaivata :)
Olen töissä kuntosalilla (ja myös osaomistaja). Ei minua häiritsisi jos vakiasiakas tulee vain kahville salille silloin tällöin, onhan useistakin paljon treenaavista tullut tuttuja ja hyviäkin kavereita kun niitä lähes päivittäin näkee ja tulevat välillä moikkaamaan ja kahvit juomaan vaikkei treenipäivä olekaan. Mutta jos huomaisin että tämän tästä tullaan pelkästään kahville niin en siitä varmaan mitään asiakkaalle sanoisi, siinähän sumppinsa juo, mutta kyllä siitä kieltämättä tulee vähän sellainen "otan irti kaiken mitä saan kun olen tästä kerran maksanut"-olo eli lähinnä se on vähän huvittavaa. Kyllä ne respan hlökunta huomaa ja tietää asiakkaiden salikäyttäytymisestä hyvinkin paljon. Sen ymmärrän oikein hyvin jos esim.hierovaa tuolia tulee käyttämään vaikkei ole treenipäivä, hierontahan on rentouttavaa ja lihaksia palauttavaa ja sopii siis hyvin juuri niihin treenin välipäiviin.
Nimen omaan luin kunnolla, siinähän sinä itsekin ihmettelet ja sitä täällä kyselet, että ilkeääkö.... Jollakin tasolla tiedostat asian, mutta kun se ahneus on mikä on. Vaikka käyt siellä 3-4 krt. viikossa, ne päivät jolloin et käy eivät ole tarkoitettuja kahvitteluun, saunaan tai muuhunkaan.