Harrastaako kukaan muu AV-mamma idättämistä näin talvisin?
Mä oon idättänyt lähinnä mung-papuja, alfa alfaa ostin ja kokeilin kerran, mutta laitoin liian pieneen purkkiin ja siitä tuli _sotku_. Pitäis kokeilla taas uudestaan.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:05"]
Joskus. Mulla on sellainen ihan idättämiseen tarkoitettu kätevä purkkikin, mutta liian vähällä käytöllä. Hyvä kun muistutit, taidankin laittaa alfa alfat likoamaan :).
[/quote]
Hyvä että sait uutta pontta hommaan tästä avauksesta :) Mä oon idättänyt ihan tavallisessa lasipurkissa ja käyttänyt harsonpalasta siinä, mutta pitäisi olla vissiin keinokuituinen kangas...
Ap
Minä lueskelin eilen Eilistä paistoa blogia ja siellä näin kuvia idätyksestä. Mistä ostatte nuo idätystarpeenne?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:12"]
Minä lueskelin eilen Eilistä paistoa blogia ja siellä näin kuvia idätyksestä. Mistä ostatte nuo idätystarpeenne?
[/quote]
Mä ostan noita mung-papuja ihan ruokakaupasta, niitä samoja käytän ruuanlaitossa muutenkin. Alfa alfa taitaa olla jostain luontaistuotekaupasta. Purkki on tavallinen lasipurkki, mutta luontaistuotekaupoista saa varmaan noita valmiita idätyspurkkeja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:12"]
[/quote]
Mä ostan noita mung-papuja ihan ruokakaupasta, niitä samoja käytän ruuanlaitossa muutenkin. Alfa alfa taitaa olla jostain luontaistuotekaupasta. Purkki on tavallinen lasipurkki, mutta luontaistuotekaupoista saa varmaan noita valmiita idätyspurkkeja.
Ap
[/quote] Kiitos :) täytyypä kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:12"] Minä lueskelin eilen Eilistä paistoa blogia ja siellä näin kuvia idätyksestä. Mistä ostatte nuo idätystarpeenne? [/quote] Mä ostan noita mung-papuja ihan ruokakaupasta, niitä samoja käytän ruuanlaitossa muutenkin. Alfa alfa taitaa olla jostain luontaistuotekaupasta. Purkki on tavallinen lasipurkki, mutta luontaistuotekaupoista saa varmaan noita valmiita idätyspurkkeja. Ap [/quote] Kiitos :) täytyypä kokeilla.
[/quote]
Kannattaa! Sillä saa tuoretta vihreää keskellä talvea. Mä oon vähän neuroottinen noiden itujen suhteen, idätän aika vähän kerrallaan, ja syön kahdessa päivässä pois.
Ap
Mä en oo täällä Rovaniemellä löytänyt alfalfa-siemeniä mistään. Mung-papuja idätin viimeks viikonloppuna ja kohta on viimeset syöty. Puoltoistavuotiaalle lapsellekin annoin ekan kerran maistettavaksi ja tämähän kehitti niihin himon :)
Ja lasipurkissa idätän, käyttämättömistä sukkahousuista leikattu palanen kantena.
Ai niin, onko kukaan idättänyt herneitä? Siis ei kikherneitä vaan ihan tavallisia? Joskus oon herneenituja (-versoja?) maistanut ja ne oli taivaallisia. Itse oon kahdesti yrittänyt niitä idättää ja ekalla kerralla tulivat täyteen toukkia ja toisella kerralla homehtuivat.
Silloin tällöin tulee idätettyä, useamminkin voisi. Ihan hauskaa ja palkitsevaa puuhaa. Kannattaa ehdottomasti idättää itse jos iduista tykkää, hintaero kaupan valmiisiin ituihin on todella suuri.
Joskus. Mulla on sellainen ihan idättämiseen tarkoitettu kätevä purkkikin, mutta liian vähällä käytöllä. Hyvä kun muistutit, taidankin laittaa alfa alfat likoamaan :).