En ymmärrä, miksi ihmeessä työstä maksetaan palkkaa???
Miksi atomeja pitää palkita siitä, että ne liikkuvat fysiikan lakien mukaan? Kvanttimekaniikan periaatteen mukaan, kun kaikki on determististä, niin atomisi tekevät sen työn joka tapauksessa, koska kaikki on ennaltamäärättyä, sillä atomit ei ikinä käyttäydy sattumanvaraisesti. Tästä seuraa se, ettei atomeillasi ole muuta mahdollisuutta kuin olla perusvuorovaikutusten alaisena ja samalla tehdä "työtä". Miksi siis maksetaan, kun työ tehdään kuitenkin?
Kommentit (7)
En minäkään ymmärrä. En tuota työnantajalle muuta kuin tappiota etenkin tähän pimeään aikaan vuodesta, koska keskittymiskykyni on niin heikko valon puutteen takia. Itse asiassa, jotkuthan ovat esittäneet, että työntekijän pitäisi maksaa työnantajalle siitä, että saavat käydä työssä.
Nii ihan tyhmää, kun sossusta kumminkin saa joululahjat ja ruokarahaa, kuka sitä palkalla enää mitään tekee?
Aina voi voittaa lotossa (geneettisessä, tai siinä perinteisessä) ja nostaa jalat pöydälle. Ei tarvi tehdä töitä.
Vaviskaa, Räsänen ja Valtaoja, olette saaneet haastajan.
Tyhmä kysymys. Deterministisesti ei voida muuta kuin maksaa, vaikkei tarvitsisikaan.
Mikro- ja makrotason työllä voi olla jokin ero... Mutta ei mietitä sitä! Ne riistoduunarit atomeineen!
Mun atomit voi jäädä kotiinkin, jos mua huvittais, ni silloin ei tulis mun töitä tehtyä.