Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko hyvä laihdutuspäivä? Mun päivän ateriat

Vierailija
07.01.2015 |

Aamulla iso kuppi (reilu 3dl) kahvia, mukana 30g kermaa. Lisäksi veteen ja makeuttamattomaan mantelimaitoon keitetty gluteeniton kaurapuuro (1dl hiutaleita) ja 4-5rkl sokeroimatonta omenasosetta. Yksi keitetty kananmuna.

Lounaalla salaattia, jossa jäävuorisalaattia, tomaatti, tuorekurkkua, jauhelihapihvi (itse tehty, sis. pelkkää jauhelihaa, raakapaino 90g). Rkl oliiviöljyä salaatissa.

Päivällinen itsetehtyä kukkakaali-porkkanasosekeittoa (iso kattilallinen, jossa n. 1,5dl kermaa ja 1/3 aurajuustosta (ja siis lisäksi vettä, kukkakaali ja porkkanoita sekä musteita)). Keittoa tuli sellainen viiden litran kattila melkein täyteen. Tuota keittoa siis 2dl, joukkoon raejuustoa muutama rkl. Lisäksi viipale ruislimpppua (100%ruista), päällä vähän Floraa, kaksi siivua arkijuustoa ja keitetty muna.

Lisäksi päivän mittaan runsaasti vettä, 2-3l.

Jotain välipalaa oisin kaivannut päivällä, mutta ei ollut kotona mitään mitä oisin voinut ottaa töihin mukaan. Miltä muuten tän päivän syömiset kuulosti? Pyrin syömään mahdollisimman puhtaasti, ei siis light-tuotteita, ei makeutusaineita, ei sokeria, ei lisäaineita. Aamukahvissa käytän kermaa, koska a)sitä menee vähemmän kuin maitoa menisi ja b) aamupalalle pitää saada jostain rasvaa, kahvin mukana se menee kaikkein kivuttomimmin.

Mun BMI on 40.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan toiselaista. Sun lista näyttää siltä, että mä olin jo kylläinen aika alussa :) Itse olen tänään syönyt:

Aamulla: 3 mukillista kahvia mustana. Kaurapuuroa ja mehukeitto.

Päivällä meni pannullinen kahvia.

Välipala: 2 riisikakkua sellaisenaan.

Päivällinen: 200g papuja höyrytettyinä, pieni pussi nuudeleita, kauhallinen karjalanpaistia. Oliiviöljyä.

Iltapala: Rasvatonta maitorahkaa ja mehukeittoa.

Ja vielä juon kahvia muutaman mukillisen, Lounas jäi välistä. Aamiainen venähti myöhäiseksi. Kylläinen olo.

Vierailija
2/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis pysyvät elämäntapamuutokset mulla tavoitteena.

Haluan syödä mahd. puhtaasti, siis perusruokia. Ei eineksiä, ei kevyttuotteita, ei prosessoituja tuotteita. Ei sokeria, ei vehnää. Lähinnä gluteenittomia viljoja (vatsaoireita muista) ja satunnaisesti puhdasta ruista. Maitotaloustuotteista kahviin on pakko saada pieni määrä jotain vaaleaa, kerman olen todennut siihen parhaaksi syistä jotka aiemmin sanoin. Kahvia en juo muulloin päivän aikana.

Kasviksia/juureksia tulee syötyä runsaasti, vähintään se 500g päivä, usein enemmänkin. Lisäksi päivittäin tai edes useamman kerran viikossa jotain hedelmää/marjoja. Proteiinia yritän saada joka aterialle, rasvoina oliiviöljyä, voi, kookosöljy. Vettä se 2-4 litraa päivä. Perunaa/riisiä en syö joka aterialla, mutta välillä kyllä (pienet annokset). Pastaa en syö. Maitotaloustuotteista satunnaisesti hapanmaitotuotteita, juustoja, kerma. Usein menee kuitenkin päiviä niin, että aamukahvin kerma on ainoa maitotaloustuote (liiallinen käyttö ei sovi mun vatsalle plus astmaoireet pahenee, siksi rajoitan).

Suunnilleen tuollaiseksi olen pyrkimässä ruokavaliotani muokata. Eikö se ole ihan hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun syömiset: aamulla kaksi keitettyä pientä munaa, mandariini, maitokahvi
Lounaalla ei mitään
Töistä tullessa 300g keitettyä juuressekoitusta, 150 g broilerisuikaleita tulisilla mausteilla, jälkiruoaksi pieni maustettu rahka jossa paljon luumusosetta ja klementiini

En tiedä paljonko kaloreita mutta tykkään syödä kerralla mahan täyteen illalla. En napostele.

Vierailija
4/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa teoriassa ihan hyvältä. Tule päivittämään tietosi vaikka kuukauden päästä, niin nähdään myös, kuinka käytännössä toimii! Tsemppiä urakkaasi!

Vierailija
5/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä :)

Oishaan tää helpompaa, jos sais valmiit ruokalistat ja -määrät nenän alle, mutta kun ei saa, niin on koitettava pärjätä itse.

Kasviksia en ajatellut juuri rajoittaa, mutta annoskoot pyrin pitämään järkevinä. Lihaa oman kämmenen kokoinen pala jne. En syö itseäni ähkyyn saakka, vaan melkein täyteen. Jos ruokailun jälkeen tuntuu vielä nälkä, juon vettä lasin tai kaksi ja katson onko nälkä todellinen. Useinkaan se ei ole (teen tätä siis jo nyt).

Olen vihdoin käsittänyt sen, että dieetit eivät tuo onnea, vaan pysyvä muutos on ainoa ratkaisu.

Vierailija
6/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa virallinen ruokavaliosuositus ja noudata sitä loppuikäsi. Ei tuollaisissa hokkuspokkusdieeteissä ole päätä eikä häntää. Et sinä tuota jaksa loppuikääsi noudattaa ja sitäpaitsi tuo kuulostaa tosi epäterveellistä. Et tarvitse kermaa mihinkään muuhun kuin ehkä herkkuhetkeen muutaman kerran vuodessa. Päivällisenkin jälkeen kannattaa syödä jotain (iltapala)

Vierailija
7/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä laihduta vaan ajattele, että noudatat samaa ruokavaliota jatkossa aina. Mieluummin yksi pysyvä muutos ruokavalioon kuin koko ruokavalio päälaelleen, etkä jaksa noudattaa sitä muutamaa kuukautta kauempaa.

Vierailija
8/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:05"]

Tässä mun. (En laihduta):

Aamulla kuppi kahvia mustana ja neljän viljan puuroa pensasmustikoilla ja pellavansiemenillä. Vähän riisimaitoa päälle.

Lounaaksi lampaanlihaa, riisiä ja naan-leipää nepalilaisessa ravintolassa.

Ja totaa... on vieläkin masu ihan täynnä. Ehkä juon pari kuppia teetä hunajalla ennen nukkumaanmenoa.

49/168. Aina olen ollut alipainoinen. Koskaan ei ole tarvinnut laihduttaa tai vahtia syömisiä, paitsi joskus teininä laihdutin anoreksian takia. Jokainen päivä on erilainen. Että tämmöstä tänään. Syön mitä huvittaa, kun tulee nälkä. En pahemmin harrasta liikuntaa, paitsi kävelyä hyötyliikuntana.

[/quote]

Kuulostaa erittäin sairaalta. Syöt aivan liian vähän. Ilmeisesti anoreksia ei ole vieläkään hellittänyt otettaan.

Vierailija
9/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu jotain floraa, tiedätkö mitä paskaa se sisältää?

Vierailija
10/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu 2soijajugurttia (yht 180kcal)
Pvä suklaapatukka 154kcal
Ilta 3leipää maustamattomalla tuorejuustolla

Vierailija
11/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni, paitsi oon syönyt ihan liian vähän enkä keksi enää mitä söisin ja maha on täynnä :) aika omituista multa, oon normaalisti kova syömään.

Vierailija
13/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun. (En laihduta):

Aamulla kuppi kahvia mustana ja neljän viljan puuroa pensasmustikoilla ja pellavansiemenillä. Vähän riisimaitoa päälle.

Lounaaksi lampaanlihaa, riisiä ja naan-leipää nepalilaisessa ravintolassa.

Ja totaa... on vieläkin masu ihan täynnä. Ehkä juon pari kuppia teetä hunajalla ennen nukkumaanmenoa.

49/168. Aina olen ollut alipainoinen. Koskaan ei ole tarvinnut laihduttaa tai vahtia syömisiä, paitsi joskus teininä laihdutin anoreksian takia. Jokainen päivä on erilainen. Että tämmöstä tänään. Syön mitä huvittaa, kun tulee nälkä. En pahemmin harrasta liikuntaa, paitsi kävelyä hyötyliikuntana.

Vierailija
14/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huvikseen laskea tuon kerman kalorit. Suosittelen alkuun tarkkaa kalorien laskemista mm. punnitsemalla ruokia ja syöttämällä esim. Kiloklubin. Näin saat realistisen kuvan syömisestä.

Vierailija
15/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Kiloklubiin, hitsin autocorrect

Vierailija
16/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä punnitsenkin/mittaan ruuat, esim juuri tuon kerman jne. Jauhelihaa en punninnut, mutta mulla oli 750g paketti jauhelihaa, jonka jaoin 8 yhtä suureen palaan joten tuo 90g on suunnilleen aika oikea paino per pala. Kypsänä toki painoi sitten vielä vähemmän.

Ja yhdessä keittoannoksessahan tuota kermaa ja aurajuustoa on ihan minimaalinen annos. Kuten sanoin, koko kattilallisessa (n. 4l) oli yhteensä 1,5dl kermaa ja 1/3 auraa. Ei siitä paljoa kahteen desiin jää. :)

t.ap

t. ap

Vierailija
17/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ruokia, pyritkö karppaamaan? Onko dieetti väliaikainen vaipyrikö pysyviin elämäntapamuutoksiin? Kovaa rasvaa paljon, saatko mistää pehmeitä rasvoja? Niitä pitäisi kuitenkin saada enemmän kuin kovia.

Vierailija
18/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä. Voit vielä lisätä vähän kasviksia vielä niin tulee se 500g varmasti täyteen, mut hyvältä kuulosti.

Vierailija
19/19 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oliiviöljy ole pehmeää rasvaa? Mitään rypsiöljyjä en suuhuni laita. Miksi ruuat oli outoja? Perussalaattia, jauhelihapihviä, kasvissosekeittoa, ruisleipää, kaurapuuroa. En pyri suoranaisesti karppaamaan, mutta vehnä ja sokeri on kyllä pannassa. Pastaakaan en syö, koska se saa mut ahmimaan. Perunaa/riisiä satunnaisesti, en kuitenkaan päivittäin.

Kasviksia kyllä pyrin syömään sen 500g päivässä, taitaa niitä tulla enemmänkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan