Kaksi kertaa päätetty suhde miehen kanssa, hän "ei myönnä" päätöstä vaan katoaa keskustelusta. Myöhemmin...
Olen kaksi kertaa päättänyt suhteen miehen kanssa, asiallisesti keskustelimme mitä haemme ja kuinka hän ei voi tarjota sitä mitä haen. Siis jotain vakavampaa.
Sitten hän vain katoaa, ei heippoja, ei mitään, olemme kuitenkin tunteneet kauan. Ja viikkoja myöhemmin hän ilmestyy ja pyytää minua taas ulos. Pidän hänestä todella joten tämä on minulle vaikeaa.
Mitä ihmettä, kokemuksia tällaisesta??
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mikset pidä kiinni rajoistasi ja ota vastuuta elämästäsi? Blokkaa mies kaikista yhteydenpitokanavista, kasvata selkäranka, äläkä odottele mieheltä mitään selityksiä tai hyvää käytöstä tai muuttumista.
Blokkaaminen on lapsellista. Keskustelu on se mitä aikuiset tekee.
ap
Joskus keskustelu on ihan turhaa. Joskus et tule koskaan saamaan selitystä, anteeksipyyntöä, jotain lopullista tilanteen clousaamista.
Teot merkitsee. Omat tekosi. Älä ole tuuliviiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pidä kiinni rajoistasi ja ota vastuuta elämästäsi? Blokkaa mies kaikista yhteydenpitokanavista, kasvata selkäranka, äläkä odottele mieheltä mitään selityksiä tai hyvää käytöstä tai muuttumista.
ap
Haluat pitää takaoven auki ja vierittää päätäntävallan miehelle. No, omapa on soppasi. Monet naiset tykkäävät draamasta ja kurjuudesta.
Mitä heippoja haluat vielä kuulla jos olet oman päätöksesi jo tehnyt. Kuulostat lapselta joka sanoo että on pakko kiroilla kun kaveri yllyttää kiroilemaan kiroilemalla itse. Jos joku jonka olen jättänyt palaa kyselemään, vastaan että enempää viestejä ei tarvitse lähettää, hyvää jatkoa. Jos joku lähestyy yhteydenotoin joita en toivo, blokkaan. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mistä ihmeestä sinun pitää vielä puhua tuossa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Keskustelu ei nyt selvästikään auta, joten blokkiin vain. Teet ainoastaan itsellesi hallaa roikkumalla jossain auervaarassa vaikka itse haluat vakavan suhteen.
Sinähän selvästi siis toivot, että hän ottaa sinuun yhteyttä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Haluat pitää takaoven auki ja vierittää päätäntävallan miehelle. No, omapa on soppasi. Monet naiset tykkäävät draamasta ja kurjuudesta.
Mistähän sinä tuon keksit. Kieltäydyin kutsusta.
Ihmettelen tätä käytöstä. Mutta ilmeisesti sellaisille kuin sinä se on ihan normaalia, kuten on blokkaaminen. Kun ei asioista voida keskustella ja sopia, vaan niitä pitää paeta.
Pelkurimaista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mutta tehän keskustelitte jo. Miksi lähdet ulos ja aloitat tapailun uudestaan, jos olet jo todennut, että hän ei voi tarjota sitä, mitä haet? Ja siis syyksi kieltäytyä ulos lähtemisestä riittää se, että et haluat. Vaikka hän nyt voisikin tarjota sen, mitä haet, voit silti päättää, että koska tuo kuvio on epätasapainoinen on-off-suhde, et halua sellaista, ja päätät tai olet päättänyt alkaa katsella muita. On täysin sallittua sanoa, että "kiitos kutsusta, mutta olen päättänyt jatkaa eteenpäin".
Mitä väliä sillä on jos jättämäsi ihminen pyytää sinua ulos. Olet päättänyt ettet halua hänen kanssaan olla. Voit jättää omaan arvoonsa.
Ja blokkaaminen on tehokas tapa estää tampioita lähestymästä kun sanominen ei mene perille. Ei mitään lapsellista siinä. Samalla logiikalla pitäisi antaa numeronsa kaikille jotka haluavat soitella ja jutella. Keskustelemisella ei ole mitään itseisarvoa, touhussa on järkeä jos on keskusteltavaa mutta mitä se tuossa voisi olla.
Käsittämätöntä touhua. Miksi sä lähdet ulos sen kanssa kun mikään ei ole muuttunut? Mieshän hyppyyttää sua mennen tullen etkä itse edes ymmärrä sitä. Eihän tuo ole sitä aikuismaista käytöstä mitä peräänkuulutat. Kun erotaan niin erotaan ja sanotaan hyvät jatkot toiselle ja siinä se.
Kumpikin teistä yrittää käyttää valtaa mutta myös vierittää vastuuta toiselle. Aika soppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihmettelen tätä käytöstä. Mutta ilmeisesti sellaisille kuin sinä se on ihan normaalia, kuten on blokkaaminen. Kun ei asioista voida keskustella ja sopia, vaan niitä pitää paeta.
Pelkurimaista.
ap
Ahaa, sinä siis kieltäydyit - hyvä, teit fiksusti. Mutta miksi ei saisi paeta tuollaista häiritsevää on-off-käytöstä? Jos miehen kanssa on jo aiemmin keskusteltu ja sovittu, ettei nähdä enää, on täysin sallittua ja ok "paeta" tulevia yhteydenottoja blokkaamalla. Ei ihmisellä ole mitään velvollisuutta olla tekemisissä kaikkien niiden kanssa, jotka yrittävät ottaa yhteyttä. Omista rajoista on sallittua pitää kiinni. Lapsellista, että pitää todistella jollekulle, että ei ole pelkuri, vaan "rohkea", kun suostuu kuuntelemaan jonkun on-off-draamailijan maanitteluja.
Löydät varmasti aina tekosyyn pitää porttia auki hänelle, mutta tiedosta että se on oma valintasi eikä mikä aikuisuuden merkki. Aikuisuutta voisi olla se, että tunnustaa toisen ihmisen olevan mitä on. Eihän se tule tällä palstalla keskustelemalla muuttumaan miksikään vaikka hän olisi miten väärässä. Tuossa tilanteessa hoi onneksi itse päättää millaiset väylät ja mahdollisuudet sille toiselle tarjoaa. Se ei ole meidän elämää vaan sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pelkurimaista.
ap
Sinähän olet jo keskustellut ja sopinut erosta. Mistä vielä haluaisit keskustella? Eikö tuossa vaiheessa ole jo keskustelut käyty ja muu on häirintää?
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä touhua. Miksi sä lähdet ulos sen kanssa kun mikään ei ole muuttunut? Mieshän hyppyyttää sua mennen tullen etkä itse edes ymmärrä sitä. Eihän tuo ole sitä aikuismaista käytöstä mitä peräänkuulutat. Kun erotaan niin erotaan ja sanotaan hyvät jatkot toiselle ja siinä se.
En mennyt ulos! Kerroin että hän pyytää.
Onko se jotenkin hauskaa ymmäsrtää tahallaan väärin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aikuisella on myös selkäranka. Todellisuudessa et halua miehestä eroo, älä siis vingu ja vikise.
Miehellä on narsistisia pirteitä, narsistit ei kunnioita toisen rajoja. Sinun täytyy hyväksyä ettei mies kykene keskustelemaan ja mitä enemmän "annat periksi" eli otat hänet vastaan vaikka sinä olet jo lopettanut suhteen , mies ei muutu. Näitä emotionaalisesti epäkypsiä vain on. Seuraavan kerran et enää keskustele vaan toimit. Mulla on samantyyppinen tilanne just meneillään. Mies loukkasi minua , pyysi anteeksi "koska ei halua vihanpitoa keskellämme". Niinpä , olis miehen kannattanut ajatella mitä sanoo. Ja tiedän että hän ottaa jonkun ajan päästä yhteyttä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta yllättyy kun en reagoi mitenkään. Hän kuuluu nyt minun menneisyyteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pelkurimaista.
ap
Sinähän olet jo keskustellut ja sopinut erosta. Mistä vielä haluaisit keskustella? Eikö tuossa vaiheessa ole jo keskustelut käyty ja muu on häirintää?
Niin tosiaan minustakin on törkeää että hän edelleen pyytää minua ulos, vaikka totesi jo että ei halua parisuhteita. Mikä pointti tuollaisessa on.
Onko sinulla jotenkin logiikka rikki?
ap