Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pettyi pahasti vauvan sukupuoleen :(

Vierailija
07.01.2015 |

Tai oikeastaan poika.. Olemme molemmat 19v ja raskaus vahinko mutta toivottu kun huomasimme.

Poikaystävä on kaikenaikaa puhunut pojasta ja olen yrittänyt puhua että voi olla tyttökin. Sano että ei se haittaa mutta toivoo poikaa.

Nyt rakenneultrasta tultua kysyin mieheltä joka oli aivan hiljaa että petyitkö niin nyökkäsi vaan surullisesti. Seuraavaksi sanoi että voi helvetti ei olisi pitänyt tulla koko ultraan ja saapa ainakin kamelin (Egyptissä tyttöjä myydään kameleista kuulemma??) Aloin itkemään ja mies vaan sanoi ettei kyllä ole enää motivaatiota vauvanhoitoon.

Itkin tunnin ajomatkan kotiin. Kotona mies sitten lohdutteli ja pyyteli anteeksi että sanoi tosi törkeästi ja pettyi vaan kovasti eikä sukipuolelle mitään voi ja ettei muka haittaa että tyttö tulee.

Minäkin olisin toivonut poikaa. Mutta ennenkaikkea tervettä sikiötä ja turvallista synnytystä :(

Nyt on niin paha mieli että vaan itkettää ja tiedän että miehellä ei ole motivaatiota hoitaa tyttövauvaa.

Ajatteli että saa autonkorjaajapojan mutta nyt tuleekin "vaan" tyttö :(

Itselläkin meni ilo raskaudesta ja vaan itkettää koska mies niin pettynyt

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:40"]

Hiljaisesti toivoin poikaa mutta ajattelin että tyttöhän sieltä tulee. Ei mulla olisi varaa ollut toivoa kun tervettä lasta koska olin riskissä iässä. Istukkanäyte näytti että poika tulee ja olin ikionnellinen. Tähän liittyy joku juttu minkä takia tyttö ei olisi ollut hyvä asia. En ala tässä kertomaan koska joku ottaa herneen nenään. 

[/quote]  tosi pätevä syy miksi en suorastaan halunnut tyttöä ja syy on se koska lapsen isä eri uskontoa kun minä ja ajattelin että tulee aikamoisia ristiriitoja tyttölapselle. 

[/quote]

Mahtaa se vaimonkin asema olla sitten ihana <3

[/quote]  erottu on , en sopinut muottiin

Vierailija
22/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:05"]

Tai oikeastaan poika.. Olemme molemmat 19v ja raskaus vahinko mutta toivottu kun huomasimme. Poikaystävä on kaikenaikaa puhunut pojasta ja olen yrittänyt puhua että voi olla tyttökin. Sano että ei se haittaa mutta toivoo poikaa. Nyt rakenneultrasta tultua kysyin mieheltä joka oli aivan hiljaa että petyitkö niin nyökkäsi vaan surullisesti. Seuraavaksi sanoi että voi helvetti ei olisi pitänyt tulla koko ultraan ja saapa ainakin kamelin (Egyptissä tyttöjä myydään kameleista kuulemma??) Aloin itkemään ja mies vaan sanoi ettei kyllä ole enää motivaatiota vauvanhoitoon. Itkin tunnin ajomatkan kotiin. Kotona mies sitten lohdutteli ja pyyteli anteeksi että sanoi tosi törkeästi ja pettyi vaan kovasti eikä sukipuolelle mitään voi ja ettei muka haittaa että tyttö tulee. Minäkin olisin toivonut poikaa. Mutta ennenkaikkea tervettä sikiötä ja turvallista synnytystä :( Nyt on niin paha mieli että vaan itkettää ja tiedän että miehellä ei ole motivaatiota hoitaa tyttövauvaa. Ajatteli että saa autonkorjaajapojan mutta nyt tuleekin "vaan" tyttö :( Itselläkin meni ilo raskaudesta ja vaan itkettää koska mies niin pettynyt

[/quote]

Ymmärrän kyllä, että olisitte toivoneet poikaa, mutta ihan hyviä niistä tytöistäkin tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 23:02"]

Voihan se olla että on tunnereaktiossa sanottua ja kaduttaa ja ei oikeasti tarkoita jne.jne. Silti, minulla todella arveluttaisi kasvattaa tyttöä isän kanssa joka oli noin pettynyt kun ei saanut poikaa, etenkin kun tämä maailma on muutenkin tytöille aina vain hullumpi ja ahdistavampi paikka kasvaa tasapainoiseksi naiseksi. En tiedä voisinko luottaa siihen ettei mies anna asenteensa näkyä myöhemminkin ja vaikuta negatiivisesti lapseeni. Kunnioitukseni miestä kohtaan olisi todella alhaalla ja se vaikuttaisi väistämättä myös parisuhteeseemme. Joten itse suurimmalla todennäköisyydellä päätyisin ratkaisuun jossa minä ja tyttöni pärjätään paremmin kahdestaan. Ap tekee toki oman ratkaisunsa.

[/quote]

En usko, että siinä käy noin. Minä olet tytärtä toivonut äiti ja pojilleni olen super ylisuojeleva ja jotenkin tupla rakastunutkin kun olen toivonut heistä jotain mitä eivät ole. Se on jotenkin vaan lisännyt rakkautta. Ei toisin päin. 

Vierailija
24/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:17"]Huomasin vielä että miehen silmät punaiset että niin pettynyt oli tähän tyttöön :( Oli tosin nukkunut yöllä vain yhden tunnin niin oli todella väsynyt niin ehkä siitäkin johtui suhtautuminen

Ap
[/quote]

Lohdun sana sulle ap: mun mies pettyi myös ekan vauvan sukupuoleen ultrassa. Mutta kun tyttö syntyi, isukki kiertyi pikkusormen ympärille heti salissa.

Kaikkea hyvää <3

Vierailija
25/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ies antoi sun rauhassa itkeä tunnin autossa, ja vasta kotona alkoi pahoitella? Niin varmaan. Tämä tarina olkoon inspiraationa kaikille: Sen verran kannattaa olla omatunnonarvoa, ettei muiden sanomiset suista raiteiltaan.

Vierailija
26/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tälläkin on teille nuorille jokin tarkoitus. Opetus. Noin nuorena ajattelee vielä vähän lapsellisesti. Lapsen saannissa on kysymys paljon suuremmista asioista, kuin vain onko se tyttö vai poika. Nyt se on kasvun paikka molemmille.

Vierailija
27/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voisi olla huonomminkin. 

Kysy mieheltä ottaisiko mieluummin vammaisen pojan kun terveen tytön?

Jotenkin toivoisi että mies saisi mitä haluaisi, pojan joka olisi kuin notrde damen kellonsoittaja.

Vierailija
28/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytäpä tämä keskusteluketju sille pojalle, saa vähän mietittävää.

Vierailija
29/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isä "uhkaili" meille tyttölapsille myyvänsä meidät joko mustalaisille tai muutamalla kamelilla jollekin sheikille, ellei käyttäydytä kunnolla. :DDD Niitä isän juttuja on naurettu vielä aikuisiälläkin siskojen kesken. Kyllä mäkin hieman petyin kun kuulin odottavani poikaa, mutta heti kun ton pikkusen sain syliin niin sukupuolella ei ole ollut mitään merkitystä. Vain sillä on väliä, että kaikki on turvassa ja terveinä. Eiköhän sielläkin ajatukseen tyttövauvasta totuta kunhan rauhoitutte. Siitä pirpanasta tulee vielä isänsä silmäterä, usko pois!

Vierailija
30/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko tosissanne? Mies tuskin vielä edes kunnolla tajuaa, että sieltä on tosiaankin ihan oikeasti tulossa vauva! Usein se konkretisoituu miehille vasta synnytyksen jälkeen kun näkevät sen pienen ihmisen. Joten hänellä on vasta häilyvä kuva mielessään mitä se lapsi oikeasti on ja tarkoittaa. Se on niin paljon muutakin kuin isän "autonkorjaamiskaveri" tai äidin "shoppailukaveri" Kyllä se mieskin kerkeää asiaan tottua ja tulee rakastamaan tuota pientä tyttöä, ihan sama vaikka niitä palleja ei hältä löydykään :) Anna aikaa, kyllä se siitä.

Vierailija
31/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstan mammarovio taas polttaa vääräuskoisia täällä urakalla...Jos tää ei oo provo nii sanonpa minäkin jotain. Kuule ap. Tosi kurja juttu, että poikaystäväsi meni noin sanomaan. Sitä ei valitettavasti saa peruttua eikä unohdettua. En kuitenkaan menisi heti mesoamaan, huutelemaan ja haukkumaan että "jätä se sika" tai haukkumaan teidän tulevaa vanhemmuutta ikänne puolesta. Vauvan syntymä voi sulattaa isän ja äidin sydämen totaalisesti, ties vaikka miehestä tulee maailman paras isä ja sinusta paras äiti. Itse kukin sanoo välillä asioita, mitä ei todellakaan tarkoita ja valitettavasti jotkut ihmiset kypsyvät sen verran myöhään, että alle 20-vuotias on vielä ihan lapsi itsekin. Vanhemmuus kuitenkin kasvattaa. Keskustelkaa asioista ja sitoutukaa kasvatukseen lapsenne vuoksi. Tärkeintä on tietenkin, että lapsi on terve ja voi hyvin. Kaikki muu tulee vasta sen jälkeen. Tsemppiä.

Vierailija
32/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymysten kanssa täytyy oppia vaan elämään. Ei se mahassa oleva tyttövauva ole osaansa valinnut. Te sen olette yhdessä sinne alulle pannut. Voi olla, että se tyttölapsi tulee olemaan yhtä pettynyt vanhempiinsa kuin te olette häneen. Asian kanssa on nyt vaan elettävä. Pahoittelut tytöstä ja onnea seuraavaan yritykseen, josko se kultapoju vihdoin tulisi ton pettymystytön jälkeen.

Vierailija
33/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo! Ei kukaan 19v kutsu poikaystäväänsä mieheksi! :D

Vierailija
34/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämäkin joku Gambia-ketju??

Vierailija
35/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapsellista ja surullista.

Vierailija
36/117 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, mä haluun pojan, POJAN.....äääh.....-itkupotkuraivari- Mä en ala mitään, kun se on tyttö.

Vierailija
37/117 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
38/117 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa se mies kiukuttelee että tyttö tulee, miehestä johtuu saako tytön vai pojan. 

Vierailija
39/117 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä ei oikein tykännyt kun sai kuulla, että saa lapsen. Sellainen reaktio tuntuisi mielestäni jotenkin helpommalta hyväksyä, kuin hirveä pettymys sukupuolesta. Tosin kun isäni tottui ajatukseen lapsesta, hän halusi kuulemma enemmän tyttöä, mutta olisi ollut tyytyväinen poikaankin.

Toisaalta tuon poikaystävän pettymyksen sukupuolestakin voisin ymmärtää paremmin, jos reaktio olisi lievä. Kameleita vastaan myyminen kuulostaa kuitenkin aika kauhealta omasta lapsesta puhuttaessa. Kai sitä pitäisi vain katsoa, alkaako se mieli selvästi muuttua ja sitten päättää jääkö suhteeseen.

Vierailija
40/117 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on autonkorjaajatyttöjäkin.

teidän pitää mennä psykologille kummankin.

teillä on pieni ihminen siinä. Ja te olette nyt  omanapaisia.

entisaikaan poikalapsi oli toivo...toi aikuisena leivän vanhemmilleen.

musta tuntuu, että teillä molemmilla on omissa sivuissa tuota vanhaa ajattelua. Olisi hyvä kertoa tuo asia molempien vanhemmille. Ja tuo pettymyksen tunne mikä kummallakin on ja se suru.

jos kerrotte, niin saatte isovanhempien mielipiteet.

ja oli ne mitä oli, ymmärrä että sinulla ja teillä on siinä maailman paras lapsi. Maailman hienoin.

nykymaailmassa naisella on kaikki mahdollisuudet siinä kuin miehelläkin. Kasvattakaa tyttärestänne nainen, joka tuntee arvonsa. Jos tyttö saa vanhempien pyyteettömän rakkauden...eikä jotain valikoitua sukupuoleen liittyvää rakkautta, niin hänestä kasvaa itseensä luottava aikuinen. Tyttö ja poika tarvitsevat rakkautta paljon. Näyttäkää mallia, että ihminen voi tehdä asioita...eikä se ole sukupuolesta kiinni...ainakaan Suomessa.

jos te osoitatte tytölle, ettei tyttö ole mitään, niin hä jopa uskoo sen.

jos te olette ylpeitä jaarvistatte, nii hän uskoo sen.

uskotko sunä, että sinä naisena et ole arvokas vaan olisit parempi miehenä?

ryhdistäydy. Sure aikasi. Olet nyt herkässä tilassa.

sitten kun olet kelannut asian...puhu itsesi kanssa ja puhu miehesi kanssa vakavasti.

millaisen elämän haluatte tyttärellenne?

sinä olet nainen,,,kasvata tytöstä hieno...usko häneen. Usko itseesi. Ole ylpeä naiseudestasi.

ja sano miehellesikin, että avaa silmät ja hoitaa lapsensa kunnon miehen tavoin. Ja uskaltakaa olla ylpeitä vanhempia. Hyvä on käydä tunteet läpi.

miten hienoa olisi tyttärelle, jos isä opettaisi sen autonkorjaamisen. Se olisi hienoa.

koska kyllä jotkut edelleen ajattelee niinkuin miehesi, mutta se on varmaan harvinaisempaa.

ole ylpeä tyttärestäsi ja osoita se. Hieno tyttö! Te molemmat olette.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi