Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla ei ole selkeää vakaumusta koronarokotteesta suuntaan tai toiseen?

Vierailija
30.10.2021 |

Ilta-Sanomien jutussa oli haastateltu henkilöä, jolla ei ole ollut koronarokotteesta selkeää vakaumusta suuntaan tai toiseen, ja hänen kaltaisiaan on varmasti enemmänkin?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008370235.htm

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän epäröivä sen rokotteen suhteen. Tuntuu että rokotteen teho on heikko, ja niitä pitäisi ottaa useita pienillä väleillä. Ja mitä useampia otetaan, sitä todennäköisemmin tulee tuntuvampia haittavaikutuksia.

Vakavan koronan riski on aika pieni, itse olen enemmän huolissani long covidista, ja siihen rokotteet ei edes auta niin hyvin. Toistaiseksi olen jäänyt seuraamaan tilannetta. Olen noin 30-v nainen, bmi 21 ja perusterve.

Vierailija
2/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vakaumusta tästä asiasta, en koe tarvitsevani sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siis on joku uskonto? En ole liittymässä mihinkään uskontoon.

Vierailija
4/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään vakaumusta asiaan. Otin rokotteen, mutta ihan yks hailee mitä muut tekee.

Vierailija
5/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tuntuu tosiaan olevan hyvin jyrkkä vakaumus, joko puolesta tai vastaan. Ja tämän oman vakaumuksensa puolesta he kampanjoivat netissä aamusta iltaan, jotta saisivat vakaumuksettomat käännytettyä mukaan omaan lahkoonsa.

Vierailija
6/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo hirveä painostus ja syyllistäminen rokotteen ottamiseen on outoa. Ja just kun 80 % rokotekattavuus on melkein saavutettu, sanotaan ettei se riitä, eikä vaikutakaan mihinkään. Ja ensin koronapassi tulee käyttöön niillä alueilla missä on rajoituksia, nyt sitä yritetään saada käyttöön silloinkin kun ei ole rajoituksia?

Sikainfluenssan aikaan rokotettiin 52 % suomalaisista, alle 15-vuotiaista rokotettiin 75 %, ja narkolepsia todettiin 235 lapsella ja nuorella, ja rokotukset lopetettiin. Jos katsoo fimean sivuilta koronarokotusten osalta vakavien haittailmoitusten määrää, niin oon miettinyt että mikä tässä riittäisi siihen että rokotukset lopetettaisiin?

Vierailija
7/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se siis on joku uskonto? En ole liittymässä mihinkään uskontoon.

Piikkiuskovaiset ovat hyvin hartaita uskossaan.

Vierailija
8/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkin sivua ei löydy. Ei yllätä.

Vierailija
9/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vakaumusta, mutta valitsin rokotteet. Rokotteista mahdollisesti tulevat haitat ovat joka tapauksessa lievemmät kuin vakavan koronan sairastamisesta.

Vierailija
10/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon muotoisissa linkeissähän on muuten aina L-kirjain viimeisenä eli ne loppuu kirjaimiin html, joten jospa tuostakin on vain kadonnut se yksi kirjain jonnekin?

Kokeilepa siis toimisiko tämä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008370235.html

Vierailija
11/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se oli testi kuinka monta kommenttia tulee ennen kuin joku huomaa virheen. Kaikki kun eivät todellakaan klikkaile juttuja auki ennen kuin kommentoivat.

Vierailija
12/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vakaumusta. Otin rokotteen vain siksi, että mulle aloitettiin keväällä sytostaattihoito nivelreumaan. Ilman sitä olisin odotellut rauhassa vielä muutaman vuoden ja arvioinut sen jälkeen, otanko rokotteen vai en. 

Vierailija
13/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla mitään vakaumusta ole suuntaan eikä toiseen. Tähän mennessä en ole vielä ottanut, mutta ehkä jonakin päivänä otan.

Minua ei ole vielä onnistuttu vakuuttamaan rokotteen tehosta, koska se annetaan jo koronan sairastaneille ja rokotetut voivat itse sairastua ja levittää tautia oireettomina.

Vierailija
14/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo hirveä painostus ja syyllistäminen rokotteen ottamiseen on outoa. Ja just kun 80 % rokotekattavuus on melkein saavutettu, sanotaan ettei se riitä, eikä vaikutakaan mihinkään. Ja ensin koronapassi tulee käyttöön niillä alueilla missä on rajoituksia, nyt sitä yritetään saada käyttöön silloinkin kun ei ole rajoituksia?

Sikainfluenssan aikaan rokotettiin 52 % suomalaisista, alle 15-vuotiaista rokotettiin 75 %, ja narkolepsia todettiin 235 lapsella ja nuorella, ja rokotukset lopetettiin. Jos katsoo fimean sivuilta koronarokotusten osalta vakavien haittailmoitusten määrää, niin oon miettinyt että mikä tässä riittäisi siihen että rokotukset lopetettaisiin?

Sama ihmettelen. Lisäksi oudoksuttaa, että virus on nyt yhtäkkiä aivan kamalan vaarallinen kaikille rokottamattomille vaikka ennen rokotuksia tämä virus ei ollut mukamas vaarallinen oikeastaan kenellekään vaikka kenelläkään ollut rokotuksia..

Jompi kumpi ei pidä paikkaansa vaan meille on joko syötetty tai syötetään parasta aikaa pajunköyttä.

Vierailija
15/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole, mutta koronapassille selkeä ja kuuluva EI. Se vain aiheuttaa rokottamattomien rinnakkaisyhteiskunnan, he kyllä taatusti kokoontuvat keskenään kotibileisiin yms. Yrityksille tulee myös tappiota, jos neljäsosan ihmisistä ei anneta käyttää heidän palveluitaan. Muutenkin korona leviää työpaikoilla varmasti kaikista eniten, ja töihin pääsy jos kielletään niin se on jo vähän isompi juttu sitten.

Vierailija
16/16 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ymmärtää että haittailmoitukset eivät tarkoita mitään muuta kuin sitä että jokin haitta tai reaktio on ilmennyt henkilöllä koronarokotuksen jälkeen ja henkilö on halunnut siitä ilmoituksen tehdä. Yhteyttä rokotteeseen ei ole todettu eikä useimpien kohdalla tulla toteamaankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä