Muuttaisitteko Ranskaan ?
Kuinka moni palstan kirjoittajista tahtoisi muuttaa Ranskaan ?
Ranskassa on kauniita alueita, joissa pieniä taloja ja huoneistoja myydään muutamilla kymmenillä tuhansilla euroilla.
Kommentit (98)
En. En todellakaan ole tiedätte-kyllä-mikä (5:n pisteen vihje: alkaa r-kirjaimella ja loppuu i:hin, 7 kirjainta), mutta ranskalaiset ovat todella rasittavia ja byrokratia kaupan päälle... Mieluummin Saksaan, osaan kieltäkin 😀
Nostelkaan tätäkin, kun Espanjaan muutosta puhutaan.
Ranskassa on ainakin vaikeaa saada vuokra-asuntoa.
Voisin harkit, Espanjaa en.
Vaihtoehtoina Ranska tai Italia.
Haluan asua Italiassa tässä elämässä. On rajoitettu sairauden takia. Mutta toivossa on hyvä elää.
Ei ikinä enää Ranskaan, ei edes visiittiin. Kieli niin kammottavan rumaa ja ihmiset tympeitä.
Mä nykyään ymmärrän ton ranskalaisten suhtautumisen omaan kieleen tyyliin...jos tulet minun maahan asumaan sinä opettelet ranskan tai sitten itket ja opit!. Suomessa on ihan päinvastoin täällä hölmölässä ei uskalleta vaatii yhtään mitään mitä tulee suomenkielen osaamiseen. Englannilla pärjää vuosikymmeniä ulkkari täällä ja suomi poika on itse innoissaan kun pääsee itse enkkua treenaamaan tai tehdäön tämä ns karhunpalvelus että jos ulkkarilta ei suomi lähde niin käännetään keskustelu enkkuun ja se mikä tappaa ulkkarin motivaation
Väliaikaisesti voisin muuttaa, mutta tuskin pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Hmm..
Sex on the beach?
Sex sur la plage est interdit.
En muuttaisi, Ranska on mielestäni kulttuurina liian jäykkä. Italia sopii itselleni paremmin.
Ranskassa on ihania vanhoja kyliä ja kauniita taloja myynnissä mutta kielen ja ihmisten vuoksi asun mieluummin Italiassa
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa on ihania vanhoja kyliä ja kauniita taloja myynnissä mutta kielen ja ihmisten vuoksi asun mieluummin Italiassa
Ihmisten?
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Italian signora?
En. Islamisaatio on edennyt siihen pisteeseen että valtiolla ei ole enää varaa ydintoimintoihinsa, kadut täynnä arabiankielisiä jne. Yksikään hallitus ei enää pysy pystyssä, Ranska on ajautunut ns. epäonnistuneeksi valtioksi Sudanin tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Mä nykyään ymmärrän ton ranskalaisten suhtautumisen omaan kieleen tyyliin...jos tulet minun maahan asumaan sinä opettelet ranskan tai sitten itket ja opit!. Suomessa on ihan päinvastoin täällä hölmölässä ei uskalleta vaatii yhtään mitään mitä tulee suomenkielen osaamiseen. Englannilla pärjää vuosikymmeniä ulkkari täällä ja suomi poika on itse innoissaan kun pääsee itse enkkua treenaamaan tai tehdäön tämä ns karhunpalvelus että jos ulkkarilta ei suomi lähde niin käännetään keskustelu enkkuun ja se mikä tappaa ulkkarin motivaation
Mutta Ranskassa saa oleskella jos puhuu arabiaa.
Voisin viettää siellä ainakin osan vuodesta kun olen jäänyt eläkkeelle.
Ranska vaikuttaa niin lumoavalle. Pelkkää romantiikkaa kaikki tyynni. Jopa lahoavat maalaistalot ja tunkiot.