Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitteko Ranskaan ?

Siellä on usein lämmintä
30.10.2021 |

Kuinka moni palstan kirjoittajista tahtoisi muuttaa Ranskaan ?

Ranskassa on kauniita alueita, joissa pieniä taloja ja huoneistoja myydään muutamilla kymmenillä tuhansilla euroilla.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Ranskassa vuosia ja voisin muuttaa uudestaankin, mutten mihinkään käpykylään.

Mikä vika romanttisissa käpykylissä on ?

Ovat haisevia tunkioita, taloille ei ole tehty mitään sitten Napoleonin aikojen.

Olen huomannut, netin kautta, että joissakin Ranskalaisissa maalaiskylissä vanhat talot ovat sellaisia hatarasti rakennettuja, että hyttyset ja kärpäset, sekä monet muut pienet eläimet, löytävät lukuisia väyliä sisälle tullakseen, miten ihmiset selviävät tuosta pulmasta ?

Vierailija
22/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei oikein hyväksy ulkomaisia. Vaikka osaisi hyvää ranskaa, niin piruuttaan keksivät vaikeampia sanakäänteitä nöyryyttääkseen ulkomaalaista. Aika sisäänlämpiävää sakkia.

Suomessahan huohotetaan innostuksesta, jos ulkomaalainen edes joitakin sanoa osaa. Ja meidänkin kieli on huippuvaikea, jota harva muualla syntynyt ja toisen kielen ensin oppinut osaa ääntää oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expatti kirjoitti:

Muuttaisin mielelläni ulkomaille, jos saisin mieleiseni työpaikan. Vaikka sitten Ranskaan. Tosin haluaisin asua isossa kaupungissa. Ongelma Ranskan suhteen on tietysti se, etten osaa ranskaa. Minulla on huono kielipää ja laiska luonne. Englantiakin opin vasta kun muutin Lontooseen. Toisekseen useamman käyntini perusteella ranskalaiset ovat ikäviä ihmisiä, jos ei osaa ranskaa.

Tuo on hyvä tapa oppia kieliä. :)

Ranskassa asuu paljon muualta tulleita, jotka eivät taida olla niin ilkeitä niille, jotka eivät puhu Ranskaa.

Vierailija
24/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voulez-Vous Coucher Ce Avec Moi ?

Vierailija
25/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei oikein hyväksy ulkomaisia. Vaikka osaisi hyvää ranskaa, niin piruuttaan keksivät vaikeampia sanakäänteitä nöyryyttääkseen ulkomaalaista. Aika sisäänlämpiävää sakkia.

Suomessahan huohotetaan innostuksesta, jos ulkomaalainen edes joitakin sanoa osaa. Ja meidänkin kieli on huippuvaikea, jota harva muualla syntynyt ja toisen kielen ensin oppinut osaa ääntää oikein.

Tuo kuulostaa siltä, että heillä olisi huono itsetunto ulkomaalaisia kohtaan. Hieman outoa. :)

Vierailija
26/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voulez-Vous Coucher Ce Avec Moi ?

Le reste de la tombe, le meilleur reste.

Vierailija
27/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan kaunista mutta toisaalta moni talo on suoraan keskiajalta, kaukana modernista. Pitäisi myös osata ranskan kieli, tosi hankala onpi tuo kieli. Kohta siellä pitää olla myös muslimi jos aikoo selvitä hengissä. Lisäksi siellä asuu musta leski, en haluaisi kohdata ko kaveria siivotessani nurkkia. Olen käynyt paikoissa kuten Calais, Bologne sur Mer, Verdun, Strasbourg ja viimeisimpänä pienen pieni Epinal jossa lantatunkio kirkon vieressä, ei onnistuis meillä.

Olen asunut Epinalissa vajaan vuoden. Ja töiden ja harrastusten puolesta kierrellyt ympäriinsä Rankassa. Voisin asua vuoristoisella paikkakunnalla. Harrastun vuoksi. Pikkupaikkakunnalla ainakin olen itse saanut asiat toimimaan. Toki puhun auttavasti ranskaa. Täysin ummikkona voisi olla vaikeampas.

Vierailija
28/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset eivät ota avosylin vastaan muualta tulleita. Pitäisi asua seudulla, jossa asuu muualta tulleita, jolloin saattaisi saada kavereita. Ranskalaisista tuskin saisi. Jos kestää sitä ynseyttä masentumatta, hataria taloja ja talvisin sumuisen sateista ilmastoa, niin sitten voi muuttaa. Parempi olisi syntyä seuraavassa elämässä vauraaseen ranskalaiseen perheeseen kuin yrittää ranskalaistua nyt.

Vierailija
29/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuta minnekään lämpötilan takia. Ranskassa asun nyt jo, eikä täällä edes ole aina lämmintä.

Pidätkö Ranskasta ? Onko siellä jotkut asiat paremmin kuin Suomessa ?

Pidän tietysti, miksi muuten asuisin täällä. Monikin asia on paremmin.

Itse toisinaan katselen Ranskaa netin kautta, hyvin paljon kauniita paikkoja, vanhoja kivestä rakennettuja taloja ja linnoja, kaunista vuoristoa, jossa olisi kiva kävellä.

Onko siellä mitään sellaista, jota pitäisi varoa, jos liikkuu luonnossa, harvaanasutuilla alueilla ?

Suomessa ainakin on varoitettu villisioista, ettei niiden lähelle pidä mennä. Niitä on Ranskassa enemmän kuin täällä, mutta kohtaako niitä useinkaan ?

Mustaleski, tappaa talossa ja puutarhassa.

Eikä tuo ole lähinnä Eteläisen Ranskan pulma ?

Toivon ettei viihdy vuoristoissa ja kylmemmillä seuduilla. : )

Vierailija
30/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en pidä ranskalaisesta c'est la vie -asenteesta asioiden hoidossa enkä työelämässä edelleen vallitsevasta jyrkästä hierarkia-ajattelusta näin pohjoismaiseen tasa-arvoon ja jämäkkyyteen tykästyneenä. Puhumattakaan sitten kieliongelmista, vaikka auttavasti ranskaa puhuisikin.

Vierailija
31/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa siltä, että heillä olisi huono itsetunto ulkomaalaisia kohtaan. Hieman outoa. :)

Huono itsetunto ranskalaisilla?:) Ranskalaiset ovat itsetietoisia ja arrogantteja kuten kaikissa maissa joilla on suurvaltamenneisyys tai -nykyisyys.

Vierailija
32/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Expatti kirjoitti:

Muuttaisin mielelläni ulkomaille, jos saisin mieleiseni työpaikan. Vaikka sitten Ranskaan. Tosin haluaisin asua isossa kaupungissa. Ongelma Ranskan suhteen on tietysti se, etten osaa ranskaa. Minulla on huono kielipää ja laiska luonne. Englantiakin opin vasta kun muutin Lontooseen. Toisekseen useamman käyntini perusteella ranskalaiset ovat ikäviä ihmisiä, jos ei osaa ranskaa.

Luin jostakin sellaista, että Ranskan maaseudulla asuvat ihmiset suhtautuvat Pariisilaisiin kielteisesti, se tuntui melko oudolta. Englantia puhuvia ihmisiä ei välttämättä kaikissa paikoissa arvosteta, pitäisi puhua ainakin jokunen sana ranskaa.

”Jumala loi ihanan maan nimeltä Ranska. Ja jotta muiden maiden maiden asukkaat eivät tulisi kateellisiksi, loi Hän pariisilaiset.”

Ohiksena tuli tää sanonta mieleen.

Vierailija
33/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan kaunista mutta toisaalta moni talo on suoraan keskiajalta, kaukana modernista. Pitäisi myös osata ranskan kieli, tosi hankala onpi tuo kieli. Kohta siellä pitää olla myös muslimi jos aikoo selvitä hengissä. Lisäksi siellä asuu musta leski, en haluaisi kohdata ko kaveria siivotessani nurkkia. Olen käynyt paikoissa kuten Calais, Bologne sur Mer, Verdun, Strasbourg ja viimeisimpänä pienen pieni Epinal jossa lantatunkio kirkon vieressä, ei onnistuis meillä.

Olen asunut Epinalissa vajaan vuoden. Ja töiden ja harrastusten puolesta kierrellyt ympäriinsä Rankassa. Voisin asua vuoristoisella paikkakunnalla. Harrastun vuoksi. Pikkupaikkakunnalla ainakin olen itse saanut asiat toimimaan. Toki puhun auttavasti ranskaa. Täysin ummikkona voisi olla vaikeampas.

eri. Asut kauniissa paikassa. :)

Epinal näyttää kyllä riittävän suurelta paikalta, jossa on ehkä kaikki mitä ihminen voi tarvia.

Huomasin, että siellä on myös kauniita linnoja, oletko niitä käynyt katselemassa ?

Vierailija
34/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En opiskellut Ranskaa koulussa mutta sittemmin olen opiskellut perusteita ja huomannut että englantia osaavalle tuo lienee yksi helpompia opittavia kieliä, opettelee muutaman sata sanaa ja pystyy esim lukemaan jotakuinkin ymmärrettävästi esimerkiksi uutisia. Ääntämyksen tietysti voi oppia vain puhumalla mutta niinhän se on kaikissa kielissä.

Ja joo voisin muuttaa Ranskaan.

Vierailija
35/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en missään nimessä niin kauan kuin siellä on noin sairas meno niiden k.passiensa kanssa! Tosin samaa agendaa pukkaa tännekin ja ranskalaiset sentään vastustavat. Ehkä täältä pitää lähteä maanpakoon Ruotsiin tai Norjaan. Muuten lähtisin mieluiten jonnekin, missä on lämmintä.

Vierailija
36/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisittaret on niin chíc et élégante.

Vierailija
37/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tuntuu olevan niin erikoinen luonteenlaatu, että vaikeaa olisi sopeutua sinne. Lisäksi liikaa etnisiä ja muhamettilaisia, ei kiitos.

Vierailija
38/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Expatti kirjoitti:

Luin jostakin sellaista, että Ranskan maaseudulla asuvat ihmiset suhtautuvat Pariisilaisiin kielteisesti, se tuntui melko oudolta. Englantia puhuvia ihmisiä ei välttämättä kaikissa paikoissa arvosteta, pitäisi puhua ainakin jokunen sana ranskaa.

Miksi outoa? Tuohan on tuttu ilmiö monessa muussakin maassa, että pääkaupunkilaisia pidetään typerinä ja ylimielisinä maaseudulla. Suomessakin.

Vierailija
39/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kurjimpia asioita Ranskassa ovat:

- ranskikset ynseitä ja koppavia.

- käsittämättön byrokratia

- Mustaleski hämähäkit.

- Vaikea kieli oppia.

- Ranskalaisten suhtautuminen muualta tulleisiin, jotka eivät puhu ranskankieltä.

- Ne ei oikein hyväksy ulkomaisia.

- hataria taloja

- maalaiskylien talot ovat haisevia tunkioita, taloille ei ole tehty mitään sitten Napoleonin aikojen.

- talvisin sumuisen sateista ilmastoa,

- liikaa etnisiä ja muhamettilaisia

Vierailija
40/98 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hulluus koronapassin kanssa, Macron

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi