Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö koskaan, että sut tunnistetaan täällä?

Vierailija
07.01.2015 |

Mä olen pohtinut usein tota kun kerron todellisia tapahtumia. Käytän tekstissä yleensä jotain, mikä poikkeaa totuudesta. Eli vaikka jos mulla olis mies ja yksi lapsi, niin tarinaassa puhun miehestä ja 2 lapsesta. Ja tällä suojelen niiden yksityisyyttä joista puhun, en omaani. Omat asiansahan saa huudella, mutta toisten asioita ei kai saa (jos ei ole julkisuuden henkilö) vai meneekö se näin.

Tekeekö kukaan muu tätä samaa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee, aika monikin, mä teen aina noin jos kyselen täällä jotain.

Vierailija
22/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että elämäni olisi niin erikoinen tai edes kiinnostava, että minut voisi tunnistaa, vaikka kirjoittaisin totuudenmukaisesti. On ihan jees olla keskiverto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. En muuntele totuutta oikeastaan koskaan. Ei ole mitään hävettävää. On tunnistettu ja tullaan tunnistamaan vastaisuudessakin, tiedän myös itse useamman henkilön, joka täällä käy.

Vierailija
24/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on riittävästi ihmisiä, jottei tunnistaminen ihan helppoa ole.

Epäilyjä voi aina herätä, mutta ne sopivat moneen muuhunkin.

Joskus tietysti on joku harvinainen asia joka voi lisätä tunnistumisen pelkoa huomattavasti. Esimerkiksi osallisuus jossakin tunnetussa tapahtumassa, jossa osallisia oli kuitenkin vähän.

Toistaiseksi ei ole tarvinnut piilottaa tosiasioita :)

Vierailija
25/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaan itseäni myös muuntamalla yksityiskohtia. Sitten kun vahingossa lipsauttaa johonkin vastaukseen eri määrän lapsia tms yhtä tyhmää kuihtuu keskustelu siihen että joku keksii minut provoksi. Trollaan vain tunnistustiedoissa, en siinä asiassa.

Muutan myös kirjoitustapaa. Nyt kirjoitan kirjakieltä, joskus mä & sä tai mie & sie murresanoja. Ennen viestin lähetystä luen viestin ja poistan itselleni tyypilliset tilkesanat kokonaan. Käytän paria sanaa puheessani paljon, joten niiden käytöstä minut tunnistaisi helposti.

Olen tunnistanut muutaman kirjoituksen kirjoittajan täältä. Hymyilen löytäessäni jonkun tutun kirjoittajan täältä, mutta en ikinä kerro henkilölle että hänet on tunnistettu.

Vierailija
26/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:53"]

En usko, että elämäni olisi niin erikoinen tai edes kiinnostava, että minut voisi tunnistaa, vaikka kirjoittaisin totuudenmukaisesti. On ihan jees olla keskiverto.

[/quote]

Varmaan keskivertoja ollaan täällä aikalailla kaikki, mutta kyllä välillä saattaa tuttukin tulla vastaan. Kerran tänne linkitettiin mun hyvän tutun teksti, tuntui aika koomiselta, en kuitenkaan kertonut tätä edes tälle tutulleni.

Vierailija
27/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:53"]

[/quote]

Varmaan keskivertoja ollaan täällä aikalailla kaikki, mutta kyllä välillä saattaa tuttukin tulla vastaan. Kerran tänne linkitettiin mun hyvän tutun teksti, tuntui aika koomiselta, en kuitenkaan kertonut tätä edes tälle tutulleni.

Vierailija
28/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kirjoitusasusta voi tunnistaa.

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:58"]

Suomessa on riittävästi ihmisiä, jottei tunnistaminen ihan helppoa ole. Epäilyjä voi aina herätä, mutta ne sopivat moneen muuhunkin. Joskus tietysti on joku harvinainen asia joka voi lisätä tunnistumisen pelkoa huomattavasti. Esimerkiksi osallisuus jossakin tunnetussa tapahtumassa, jossa osallisia oli kuitenkin vähän. Toistaiseksi ei ole tarvinnut piilottaa tosiasioita :)

[/quote]

Vierailija
29/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nettiminäni ja IRL-minäni erillään toisistaan. En kerro netissä elämästäni tuolla ulkona ja toisaalta, en kerro kavereilleni mitä teen netissä. Elän siis ikään kuin kaksoiselämää.

Vierailija
30/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tänne nyt niin ihmeellisiä kirjoita, että minun mahdollinen tunnistaminen haittaisi. Ja mitä sitten jos joku ystävä tai tuttu tunnistaa? Vieraampia ei kiinnosta ja kavereille olen saattanut asian jo kertoa. En kirjoittele täällä mitään yksityiskohtaisia asioita ja seison kyllä sanojeni takana jos jotakin kirjoitukseni niin kiinnostaa. Olen tunnistanut yhden tuttuni täältä ja se asia on mielestäni vain mukava juttu.

Vierailija
31/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää ja katson vähän mitä tänne kirjoitan.

Vierailija
32/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Varmaan mun teksteistä voisi minut tunnistaa mutta taas toisaalta en kyllä ole kirjoittanut mitään sellaista mitä en haluaisi kenenkään tietävän minusta.

Vierailija
33/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mun tuttu ei ole ikinä kertonut käyvänsä täällä. Enkä minä ole kertonut. Tää on ihan eri todellisuus.

Vierailija
34/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää vaan oikeastaan toivon.. :)

Vierailija
35/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:10"]

En pelkää vaan oikeastaan toivon.. :)

[/quote]

Juurikin näin... :)

Vierailija
36/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välillä kuvittelen tai toivon tunnistavani jonkun kirjoittajan. Monesti vain kun kirjoittaja kertoo lisää yksityiskohtia, ei kirjoittajan kertomat faktat sovikaan enää miettimääni henkilöön. 

Vierailija
37/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Joskus tekisi mieli kirjoittaa viestin loppuun t. Venla

Vierailija
38/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kavereita joten aika sama tunnistaako joku vai ei.

39/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat tunnistavat minut aika varmasti silloin, kun kirjoitan rekisteröidyllä nimimerkilläni. En kirjoita mitään sellaista, mitä en voisi sanoa myös julkisesti omalla nimelläni. Ei siis pelota.

Vierailija
40/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salarakkaalle terveisiä, jos tunnistat mut. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi