Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä joululahjat olet jo laittanut kiertoon?

Vierailija
07.01.2015 |

Itsellä suklaarasia meni eteenpäin.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta mooses lahjat saa laittaa kiertoon. Siitä asti kun lahjat on alettu ostaa kaupasta, ne on voinut kierrättää. Vain itsetehdyt lahjat ovat henkilökohtaisia, niitä tulee vaalia, ne on tehty just sinulle. Väittääkö joku, että lahjaksi saatu joku hooetämmän tusinatuote valkoinen t-paita on todella henkiökohtainen lahja, tai marimekon mariskooli tai muumimuki.

Krääsätaivas kiittää.

Vierailija
62/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
64/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti eteenpäin, mutta vietämme joulua yleensä lapsuudenkodissani. Joka joulu saan lahjaksi pari konvehtirasiaa. Avaan ne ja laitan olkkarin pöydälle tarjolle. En itse välitä kauheasti konvehdeista ja olen lievästi allerginen suklaalle...

Vierailija
65/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tussilla nimen laittaminen ainakin estää lahjan kierrätyksen, vaikka ei roskiin laittamista estäkään. (Ihmisen on muuten vaikeampi laittaa roskiin kuin kiertoon)

Vierailija
66/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioita toisen valintaa olla haluamatta lahjoja, kaikkien ei ole pakko olla mukana toiminnassa jonka kokee vastenmieliseksi.

Vierailija
67/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaat ja marmelaadit ja lakupussin annoin eteenpäin, saamoin yhden homejuuston. Homejuustoja saimme 4 kpl. Emme kamalasti tykkää homejuustoista ja minä aloin vuoden aluksi laihduttaa.

Muutamia tavaralahjoja laitoin lahjalaatikkooni. Sieltä annan niitä eteenpäin sopivan tilanteen tullen.

Kun olen saanut lahjan, se on sen jälkeen minun ja saan tehdä sillä, mitä haluan.

Vierailija
68/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirja meni vaihtoon. Se on kyllä tosi hyvä kirja, ei sillä, mutta kun sain kaksi samanlaista :)

Vierailija
69/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan ostajalla on ollut vaivaa miettiä sopivaa lahjaa. Todella töykeää laittaa kylmästi kiertoon.

Vierailija
70/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna en mitään. Sain vain kaksi lahjaa: villasukat ja käsirasvaa

Vierailija
71/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:35"]Olen jo ilmoittanut pienenä että en halua lahjoja, lahjan antaja loukkaa minua paskallaan jota en halua. PISTE

Kiellän ostamasta minulle mitään ja siltikin saan jotain vitun leffalippuja joita en käytä edes. Täysin ajattelematonta idiotismia.
[/quote]

Ei vittu oot härö.

Vierailija
72/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:04"]

Annoin jo yhden takaisin antajalle. Hän nimittäin sanoi, että aikoo itselleenkin hommata samanlaisen, ja minä sanoin, että en juuri nyt tarvitse niin kipeästi, joten jos hän haluaa sellaisen, niin saa tuon. Ei vaikuttanut loukkaantuneelta.

[/quote]

Viestin kirjoittaja kysyy: Miksi tälle näin paljon alapeukkuja? Mikä teitä tässä kuviossa ärsyttää? Meille lahjominen ei ole niin vakava ja pyhä asia, etteikö siitä voisi neuvotella. Voisin aivan hyvin palauttaa vaikkapa anopille jonkin lahjan saatesanoin: "En pidä siitä." Todennäköisin reaktio anopilta olisi: "Jaa. Eikö se sopinutkaan? No mulla on kuitti tallessa, vaihdetaanko vai palautetaanko?" Ei mitään hampaiden kiristelyä, niskojen nakkelemista tai kostoa tulevina jouluina. Asiat asioina vain.

Mikä tässä lahja-asiassa on niin pyhää, ettei siihen sovi kajota? Joku asiallinen perustelu olisi kiva ihan sille, miksi jonkun muun lahjanantokulttuuri haittaa teitä?

Vierailija
73/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme isotädiltä jotain järkyttäviä Taika-astioita. Kuviot ovat suoraan helvetistä. En ymmärrä, miten ne voivat olla jonkun mielstä hienoja, vai onko se vaan se Iittala, mikä on niin hemmetin hieno juttu? No, vein kirppikselle, kai ne joku ostaa. Toinen outous oli jotkut pussilakanapaketit, oli ne kai laatukamaa, mutta minun makuuni hirveän rumat. Nekin vein kirpparille. Rahat rulevat paremmin tarpeeseen oikeastaan laitoin kyllä liian halvat hinnat päästäkseni eroon niistä, kaveri sanoi että enemmänkin saisi. 

Vierailija
74/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kenenkään mieliksi jouluani sillä pilaa, että väkisin mättäisin lahjasuklaat naamaani. Ylimääräisestä kun koettaa päästä eroon, niin ei oikein ole kiva lahja mikään suklaalaatikko.

Vierailija
75/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tänä vuonna onneksi saanut paljoa lahjoja ja nekin mitä tuli, oli ok. Kaikista mieluisinta on tietysti saada rahaa ja ostaa sillä mitä haluaa. Vaihtoehtoisesti ruokaa. Saimme pitkälti lahjakortteja ja ruokaa. Joten ei tarvinnut laittaa kiertoon.
Aina välillä tulee jotain, minkä annan eteenpäin syntymäpäivälahjaksi tai joululahjaksi jollekulle toiselle. Saakin olla tarkka että muistaa keltä se alunperin oli :D

Vierailija
76/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just heitin anopilta saadun maljakon lasinkeräykseen. Kotini ei ole mikään kaatopaikka, jonne voi kipata kaiken mahdollisen krääsän. Haluan, että täällä on siisti ja nättiä, eikä hyllyt täynnä ylimääräistä rihkamaa.

Vierailija
77/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:17"]

Just heitin anopilta saadun maljakon lasinkeräykseen. Kotini ei ole mikään kaatopaikka, jonne voi kipata kaiken mahdollisen krääsän. Haluan, että täällä on siisti ja nättiä, eikä hyllyt täynnä ylimääräistä rihkamaa.

[/quote]

Tuttu tunne. Tänä vuonna anoppi lähetti postissa ja kertoi rehellisesti paketin sisältävän sitä ja tuota kaapeistaan... :) 

Vierailija
78/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taika-astiat ovat laadukkaita ja mietitty kallis ostos. Olet todella itsekäs typerys, kun kehtaat niitä lahjoina haukkua. (luuletko,että liiketoimintaa harjoittava iittala ottaisi tahallaan rumia valikoimiinsa)
Laadukkaat pussilakanatkin laitoit kiertoon.
En ymmärrä sinua lainkaan.

Vierailija
79/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euron arvosen suttu-ämmän laitoin joulun jälkeen pihalle.

kai tuota voi kierroksi kutsua

Vierailija
80/106 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:02"]

Musta viinalahjat on aika juntteja. Tuolla kaapissa pölyttyy vissiin 4 pulloa punaviiniä (neljän vuoden joululahjat anoppilasta) kun ei tule juotua. Itselleen maistuu, mutta meille ei. Sitä eivät ymmärrä. 

[/quote]

Viina on yleensä paras lahja. Sitä voit antaa eteenpäin. Oletko muistanut postiljoonia tänä vuonna? Meidän ainaskin ilahtuu vinkusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi