Mitkä joululahjat olet jo laittanut kiertoon?
Kommentit (106)
Olen aika vaativa kahvin suhteen en pidä brasilialais tyyppisestä ollenkaan enkä läheskään kaikista italialaisista kahveista en ruotsalaisesta en suomalaisesta enkä amerikkalaisestä... Tietyn tyyppinen italialainen espresso on oltava. Ja kuh et tiedä ostat väärin kuitenkin ja minä en sitten sitä juo vaan ostan mistä itse pidän.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:41"]
Olen aika vaativa kahvin suhteen en pidä brasilialais tyyppisestä ollenkaan enkä läheskään kaikista italialaisista kahveista en ruotsalaisesta en suomalaisesta enkä amerikkalaisestä... Tietyn tyyppinen italialainen espresso on oltava. Ja kuh et tiedä ostat väärin kuitenkin ja minä en sitten sitä juo vaan ostan mistä itse pidän.
[/quote]
Ymmärrän sinua varsin hyvin. Itse olen yhtä vaativa lähes kaiken suhteen. En halua yhtään ylimääräistä tavaraa, mistä johtuu, että kaiken on oltava just eikä melkein. En halua yhtään ylimääräistä / vääränlaista tyynyliinaa, pyyhettä, astiaa, tuikkukippoa, kukkaa tai kynttilää sen enempää kuin juustoa, leikkelettä tai sinappiakaan. Ruuan suhtene olen sellainen, että olen mieluummin syömättä kuin syön muuta kuin parasta.
Siksi olen tyytyväinen, kun olen saanut sukulaiset opetettua siihen, että minulle ei tuoda lahjoja.
Olen jo ilmoittanut pienenä että en halua lahjoja, lahjan antaja loukkaa minua paskallaan jota en halua. PISTE
Kiellän ostamasta minulle mitään ja siltikin saan jotain vitun leffalippuja joita en käytä edes. Täysin ajattelematonta idiotismia.
Sain joululahjaksi college-housut, joissa toisessa taskussa oli valtava reikä. Kävin vaihtamassa kyseisen ketjun liikkeessä housut uusiin samanlaisiin.
Hmm...Joululahjarahoilla ostin myös kalkkunaleikkeleitä, pari omenaa,maitoa, raejuustoa ja täysjyväpaahtista tänään.
Onko aikuisten ihmisten pakko ostaa lahjoja toisilleen? Ehkä kaikista läheisimmät voivat keskenään lahjoja vaihtaa, jos siihen kokevat tarvetta. LÄheisimmät ihmiset ehkä tuntisivat toisensa sen verran hyvin, että hutilahjojaprosentti olisi hyvin pieni. En ymmärrä, miksi tällaisina huonoina aikoina, kun on paljon työttömyyttä ym. täytyy väkisin ostaa suvulle kaikkea rihkamaa, jolla kukaan ei tee mitään. Eikö yhdessäolossa ole lahjaa kerrakseen? Siis jos on mukava suku.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:35"]
Olen jo ilmoittanut pienenä että en halua lahjoja, lahjan antaja loukkaa minua paskallaan jota en halua. PISTE
Kiellän ostamasta minulle mitään ja siltikin saan jotain vitun leffalippuja joita en käytä edes. Täysin ajattelematonta idiotismia.
[/quote]
Noin herttaiselle ihmiselle epäilemättä sateleekin lahjoja.
Sain helvetin ruman pöytäliinan lahjaksi. Sillä pyyhin perseeni. Valtavan kokoisesta (kiitti vaan vinkistä, mutta antaja on kyllä 3x isompi kuin minä) esiliinasta teen tiskirättejä.
Kahvikapselitelineen. Ei mahtunut keittiön tasolle ja olisi ollut muutenkin hankala.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:35"]
[/quote]
Noin herttaiselle ihmiselle epäilemättä sateleekin lahjoja.
[/quote]
Tollanen junde sen lahjan mulle juuri väkisin ostaa minulla on yli kymmenen vuotta vanhoja joululahja viinoja joista en tykkää..ymmärrätkö idiootti että en halua lahjaa, vastaa että ymmärrät jos ymmärrät voiko se olla vaikeaa juntti? TÄH sinun kielelläsi
Musta viinalahjat on aika juntteja. Tuolla kaapissa pölyttyy vissiin 4 pulloa punaviiniä (neljän vuoden joululahjat anoppilasta) kun ei tule juotua. Itselleen maistuu, mutta meille ei. Sitä eivät ymmärrä.
Minä laitan tussilla lahjaan saajan nimen, jotta ei laita kiertoon. Esim suklaarasiasta muoviin leikkaan pienehkön reijän, josta läpi paketin kanteen kirjoitan: Hyvää joulua "Inga-Kristiina Saviolvi-Maitonaamalle"
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:13"]
Minä laitan tussilla lahjaan saajan nimen, jotta ei laita kiertoon. Esim suklaarasiasta muoviin leikkaan pienehkön reijän, josta läpi paketin kanteen kirjoitan: Hyvää joulua "Inga-Kristiina Saviolvi-Maitonaamalle"
[/quote]
Mutta ei tuo estä heittämästä sitä rasvasokeri-ihralaatikkoa roskiin! Vai tarkistatko kaikki roskikset myös? Ja kaatopaikat?
En laittanut kiertoon mitään paitsi nyt rahat kaupan kautta vaatteiksi :D Sinällään en näe mitään pahaa siinä, että jos jokin lahja ei miellytä tai sattuu sellainen jo olemaan, etteikö voisi kiertoon laittaa. Itse aina sanonkin että, "Jos et tykkää tai tarvi niin anna eteenpäin" ,vaikka yritänjin aina miettiä että ois sellainen tavara jolle löytyisi käyttöä. Eniten kiertoon meiltä on mennyt lasten (etenkin pojan) kavereilta saamia synttärilahjoja koska tullut usein samoja tuotteita. Josku myös karkkeja inhian tummaa suklaata ja marmeladeja). Muutama "tuikku" on mennyt myyntiin tai edelleen lahjaksi, koska kerään vain Iittalan Kivi ja Aalto sarjan tuikkuja...kaikkee kun ei voi kerätä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:02"]
Musta viinalahjat on aika juntteja. Tuolla kaapissa pölyttyy vissiin 4 pulloa punaviiniä (neljän vuoden joululahjat anoppilasta) kun ei tule juotua. Itselleen maistuu, mutta meille ei. Sitä eivät ymmärrä.
[/quote]
Mä aina ihmettelen, kun jotkut kehuskelevat, että kaapit on täynnä lahjaviinoja/viinejä, kun kukaan ei niitä juo. Miksi niitä ei voi lahjoittaa eteenpäin, tai vaikka myydä edullisesti jollekin tutulle, joka tykkää?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 16:02"]
[/quote] No niin on! Mä annoin saamani viinit aina anopille kun hälle ne maistui. Itse olen absolutisti.
Kolme vauvalle tulutta lahjaa meni jo eteenpäin, yksi body oli tullessaan jo liian pieni, toinen samanlainen kuin oli jo, ja kolmas helistin jonkalaisia myös jo on. Lisäksi vietiin kellariin väliaikaisesti säkillinen leluja, ne voi sitten tulla taas kiertoon muutaman kk päästä. Ja tein 100 kohdsn listan tavaroista jotka tästä talosta lähtee kirppikselle/kierrätykseen/roskiin. Sitä krääsä-ähkyn määrää..lapset aiheuttaa ^10 pahempana sen mitä vielä lapsettomana oli.
Sellainen lasinen sisustuskippo jossa kaunolla jotain ihkukirjoituksia mitä missäkin kerroksessa voi säilyttää. Vein sen yritykseni liiketilaan, sopii sinne sisustukseltaan paremmin. En yhtään kodissani tykkää noita tekstejä pitää.
Sain lahjaksi Gina Tricon 100€:n lahjakortin, ja annoin sen eteenpäin siskolleni. En ole Gina Tricon käyttäjä, ja juuri ennen joulua ostin itselleni vaatteita. Sisko on 18-vuotias ja enemmän tuon liikkeen kohderyhmää kuin minä.