Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, epämääräiset kivut kasvoissa

Vierailija
07.01.2015 |

Olen useamman viikon kärsinyt ihmeellisistä kasvokivuista.. Kipu on tylppää, vaihtaa paikkaa, mutta todella häiritsevää ja tuntuu etten jaksa enää tämän kivun kanssa. Olen juossut lääkäreillä ja apua en saa, enkä kohta enää kehtaa mennä. Nytkin minulla on dalacin antibiootti meneillään ja otan 800mg Buranaa 8h välein..aamuyöllä alkoi taas tylppä kipu poskessa ja on edelleen, illalla tylppä kipu oli leuassa, välillä sattuu päästä korvan läheltä.. Tuntuu että sekoan tähän kipuun. Kävin toissapäivänä yksityisellä hml otattamassa koko leuan röntgenin tulehdusta ei näkynyt, kipeällä puolella suussa on hammas jossa reikä ja siihen on kjoitain viikkoja sitten laitettu rauhoittava lääke ja väliaikainen paikka. Missään hampaassa ei ole kipua. 

Mitä tä ihmettä tämä voisi olla?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uusi oire, kipua ei ole, mutta iho on koskettaessa aran tuntuinen leuasta ja poskesta niistä kohtia missä kipua oli ...?

ap

Vierailija
2/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purenta epätasapainossa johtuen esim väliaikaisesta paikasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hortonin itsemurhapääkipua. Googleta lisää.

Vierailija
4/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentakiskot saan ensi viikolla. Purentani on muuten ok, mutta leuka menee suuta avatessa vinoon voimakkaasti. Voiko tulla näin kovat kivut että itkettää?

Vierailija
5/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horton harvoin vaihtelee paikkaa, useimmiten keskittyy silmän lähelle. Jos ei Horton, niin sitten ehkä trigeminus-särky tai sitten todella purenta epäkunnossa.

Vierailija
6/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole silmän lähellä mitään kipua..

ja kipu tosiaan vaihtaa päivästä riippuen paikkaa, mutta on aina tylppää tai jomottavaa.. 

Ap

Vierailija
7/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli epämääräisiä kasvokipuja vuosia, välillä niin kovat kivut että itku tuli. Kovinta kivut leuoissa, joskus myös korvien luona, poskiluussa, "ikenissä"....syy selvisi lopulta vahingossa ja se oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Eli ono sinulla myös jotain näistä: kipuja sormissa(nivelissä), kuiva iho , hiukset, kynnet, ummetusta tai ripulia, hiustenlähtöä, väsymistä, viluntunnetta, masennusta, painonnousua ...nääkin liittyy kilpparin vajaatoimintaan.  

Vierailija
8/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut 2vuotta sitten vajaatoiminta raja-arvoilla.. Olen ihan uupunut, saan voimakkaita vilunväreitä, alakuloa,mummetusta, viime viikolla turposi sormen nivel ja kipeytyi, iho on todella kuiva.. Paino minulla enemmänkin laskee kun ei huvita edes syödä, painan nyt varmaan 56-57kg.

lääkäri ei kokenut tarpeellisena kilpirauhas arvon mittausta kun se on jo 2 vuotta sitten tehty. Minulla on kipuja myös ikenissä ja yksi lääkäri (virolainen) määrösi siihen meneillään olevan antibiootin

Ap

Vierailija
9/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli posken, korvan ja toisen silmän alueella kovaa kipua, oli purentalihasten kramppi. Olin varma että on hampaissa jotain vikaa, mutta hampaiden rtg oli ok. Burana ei auttanut, vasta lihasrelaksantit tepsivät. Kipu kesti kaksi viikkoa. Kiskot pitäisi hommata narskuttelun vuoksi. Toivottavasti pian helpottaa!

Vierailija
10/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoishermokipu.

Vierailija
11/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hammaslääkäri tarkistinpurentalihakset, olisiko krampin huomannut?

kolmoishermokipuun en usko, koska se kuvataan sähköiskumaisena. Minun kipu on tylppää ja tulee ja menee miten sattuu.

ap

Vierailija
12/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista vuosia. Mitään syytä ei löytynyt, lopulta vaiva meni itsestään ohi. Sen jälkeen oli vielä monta vuotta sellaista, että naamaan ei koko ajan sattunut, mutta monessa paikassa kasvoja oli painamiselle selvästi arkoja kohtia. Mutta meni tosiaan lopulta ohi.

Vierailija
13/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:26"]

Minulla hammaslääkäri tarkistinpurentalihakset, olisiko krampin huomannut?

kolmoishermokipuun en usko, koska se kuvataan sähköiskumaisena. Minun kipu on tylppää ja tulee ja menee miten sattuu.

ap

[/quote]

Epätyypillinen kasvokipu ? Minulla alki epätyypillisen kasvokivun oirein, hiljalleen muuttui sellaiseksi kuin sähköä olisi johdettu hitaammin virtapiikein kasvoihin. Kipu on helvetillistä, muuttui pahemmaksi ajan mittaan. Diagnoosit vaihdelleet epätyypillisen kasvokivun ja kolmoishermosäryn välillä. Joillakin on kumpaakin muotoa samaan aikaan. Suosittelen yksityisellä neurologilla käyntiä, tarvitset oikeanlaisen lääkityksen, joka sekään ei välttämättä heti auta. Oletko huomannut esim. pakkaskelillä ulkoilulla tai kuuman tai kylmän syömisellä vaikutusta oloosi?

Voimia sinulle. Tiedän jotain siitä mitä käyt nyt lävitse. Toivon sydämestäni, että kipu asettuu jollain tapaa.

Vierailija
14/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:04"]Ei minulla ole silmän lähellä mitään kipua..

ja kipu tosiaan vaihtaa päivästä riippuen paikkaa, mutta on aina tylppää tai jomottavaa.. 

Ap
[/quote]

Kolmisarjasärky. Et saa sitä pois koskaan

Vierailija
15/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kolmoishermosärky saattaa loppuakin. Ja pitää pitkiä remissioita (oireeton jakso). Vaikea sen kulkua on ennustaa, siinä sen kirous ja siunaus. Mutta apua kannattaa rohkeasti hakea, vaikka jossain osoitteessa sitä ei löytyisikään. Ei sellaista kipua kestä rajattomiin. Minuuttikin on toisinaan liikaa.

Vierailija
16/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on samanlaisia helvetilisiä kipukohtauksia ja johtuvat yöllisestä hampaiden yhteen puremisesta. Ei siis narskuttamisesta. Minulla pureminen johtuu stressistä, ja se on tiedostamatonta. Purentakisko ei ole auttanut, ei pysy suussa tai kipuja tulee siitä huolimatta. Purentalihakset kramppaavat ja muutenkin kivut ovat kovia kasvojen alueella, hampaissa, korvassa, ikenissä ja jopa ylä- ja alahampaiden välissä, siis tyhjässä tilassa (säteilykipua). Lääkäri veikkasi että kipu johtuu osittain myös purennan takia puristuksissa olevasta kolmoishermosta.

Lihasrelaksantit auttavat akuuttiin kipuun buranan ja panadolin ohella, muutoin pyrin välttämään tai purkamaan stressiä ja syömään suht pehmeitä ruokia. Esim. hapankorput tai raaka porkkana voivat laukaista kipukohtauksen.

Vierailija
17/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös purennasta tai leukanivelistä johtuvaa kipuilua. Suosittelen vahvaa pitkävaikutteista B vitamiinia, helpottaa jos kyseessä hermosta johtuvaa kipuilua. Kannattaa kokeilla myös Voice massage hierojaa.

Vierailija
18/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa minulla on leukanivelessä kun leuka deviloi suun avatessa. Kaikki tämä kipu on vain toispuoleista ja alkoi joitakin viikkoja sitten. Tätä ennen minulla ei ole koskaan ollut epämääräisiä kasvo, kaula tms kipuja. Hammaskipuja on joskus ollut, mutta silloin särky on ollut paikallistettavissa ja hammas yleensä purennalle arka.

Sain noita sirdaludeja joltain lääkäriltä, en ole vielä kokeillut. Alkaa tuntumaan, että tarvitsen ainakin todella voimakkaita kipulääkkeitä, jotka vaikuttaa ympäri vuorakauden. Olen nyt monta viikkoa viettänyt 90% päivästä lepäillessä, sitä ennen olin toimelias ja tykkäsin touhuja ja tykkäisin edelleen, mutta kipu vie voimat ja kun kipu on hetkellisesti poissa odotan seuraavaa alkavaa kipuilua.

ap

Vierailija
19/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös tuota kolmoishermosärkyä. Otan osaa, vittumainen vaiva!

Vierailija
20/28 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako se näin yhtäkkisesti? Olen nyt rampannut päivystyksessä monella lääkärillä, yleislääketieteen erikoislääkärillä yksityisellä, hammaslääkäreillä ja kukaan ei ole heittänyt edes ilmaan ajatusta kolmoishermosärystä.

ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi