Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laitan 9-vuotiaan maksamaan hävittämänsä kotiavaimen. oikein?

Vierailija
06.01.2015 |

perkeleen avain on jatkuvasti hävöksissä, aina se on kuitenkin löytynyt tuolta huoneestaan tai jostain. nyt ei löydy.

se on sitten 30-35e lapsen kaivettava omista rahoistaan, olkoon se opetus, että ei ne ilmaisia ole hukata. että ärsyttää. tuolla se nyt etsii sitä avainta, sanoin että etsii vaikka yöhön asti. ja samalla siivoaa huoneensa, joka on kuin kaatopaikka jatkuvasti. saa väsyttääaamulla kouluunmeno, ihan sama!!

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:59"]

Oot sairas.

[/quote]

en usko.

ap

Vierailija
82/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 9-vuotiaan pitäisi osata avaimesta huolehtia. Menisikö opetus kuitenkin perille vaikka 10 euron maksulla vai mistä saa noin paljon rahaa kerättyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Eiköhän nää nykyajan pennut oo lypsäny vanhemmiltaan sen verra fyffee, et ois tollanen summa antaa. Tosin, sinun rahojasi ne siltikin on.

Vierailija
84/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmalta kuulostat.

Vierailija
85/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:04"]

Kyllä 9-vuotiaan pitäisi osata avaimesta huolehtia. Menisikö opetus kuitenkin perille vaikka 10 euron maksulla vai mistä saa noin paljon rahaa kerättyä?

[/quote]

lapsella on rahaa säästössä huoneessaan  yli 100e. on säästänyt sitä yhteen isompaan ostokseen. eli siitä riittää kyllä avaimeen, säästötavoitteen saavuttaminen siitä kärsii. ap

Vierailija
86/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän armoo. Nyt ilmoitat vain. Että avainta ei enää tipu, kun ei osaa huolehtia.

Vierailija
87/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:05"]Julmalta kuulostat.
[/quote]Olen samaa mieltä.Lapsi on lapsi.Pysyikö sul itselläs tuossa iässä kaikki tavarat tallessa?

Vierailija
88/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Kyllä 9v:n pitää osata tärkeistä tavaroista huolehtia. Tosin joku 10e vois olla ehkä parempi, riippuu vähän miten varakkaita olette.

Vierailija
89/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:07"]

Vähän armoo. Nyt ilmoitat vain. Että avainta ei enää tipu, kun ei osaa huolehtia.

[/quote]

no mutta en voi kuitenkaan seisottaa lasta ulkona siihen saakka, että pääsen itse töistä kotiin..  kyllä se avain on oltava, että pääsee kotiin. ap

Vierailija
90/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta lapsesi puolesta. Nyt lapsi nukkumaan ja rauhoitu! Vähän suhteellisuutta, LAPSI on yhdeksän.  Etsikää yhdessä ja siivotkaa huonetta ja selitä asiallisesti, että avaimesta pitää pitää hyvää huolta.  Tuntuu kauhealta kun jotkut vanhemmat on niin ankaria lapsilleen,  kyllä me aikuisetkin mokataan välillä.  Lapsesi saattaa muistaa tuollaisen vielä aikuisena eikä välttämättä opettavaisena vaan mielestäno et aseta itseäsi hyvään valoon vanhempana etkä ole turvallinen vanhempi.  Keskustelu ja yhdessä tekeminen auttavat enemmän. Hyvää yötä lapsellesi,sopikaa, halaa hyvää yötä hänelle.  Ajattele mikä onni on kuitenkin, että sinulla on hänet!  ♥

Vierailija
91/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo meille tuo lapses, jos et jaksa katella. Meillä saa mennä nukkumaan ja avainrahatkin löytyy.

Vierailija
92/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitoin. En ymmärrä, että se olisi julmaa. Olemme keskustelleet asiasta lapsen kanssa. En ole koskaan huutanut tai syyttänyt avaimen katoamisesta. Jokaiselle on annettu avain josta huolehditaan. Jos sen hukkaa, niin pitää itse hommata äidin avustuksella uusi. Mikä tässä on julmaa? 

Vierailija
93/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:07"]

[/quote]

no mutta en voi kuitenkaan seisottaa lasta ulkona siihen saakka, että pääsen itse töistä kotiin..  kyllä se avain on oltava, että pääsee kotiin. ap
[/quote]
Ehkä se sit huomaa, et avain ois kiva.

Vierailija
94/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään toistaiseksi niin että avain on pihalla purkissa ja 9v muksu opettelee vielä sitä, että ei laita avainta oveen ja jätä sitä ulkopuolelle laittaen oven lukkoon. Jokainen ihminen kehittyy eri tavalla ja ikä ei kerro sitä missä mennään. Takaoven ulompi ovi ei ole lukossa jotta neiti pääsee ulos jos tulee tarve vaikka tulipalossa jne.

Vierailija
95/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin. Jos 9v:n huone on kuin kaatopaikka, kannattaisi ap:n katsoa peiliin. Sinä olet viime kädessä vastuussa siitä. Ei oma 8v. haluaisi siivota huonettaan mutta se siivotaan ainakin sen kerran viikossa. Jos ei siivota, on siitä seurauksensa (lempilelujen eli legojen meno jäähylle viikoksi oli viimeksi).

Toisekseen, koulutyö ei saa kärsiä. Kenen etua se ajaa että lapsi nyt valvoo ja siivoaa? Ei kenenkään.

Se on vain yksi avain. Jopa tunnollisimmalta lapselta se avain voi kadota (ja kadottaahan aikuisetkin niitä). Kyllä nyt rankaiset lasta aivan kohtuuttomasti.

Vierailija
96/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Kannattaa alkaa myös periä vuokraa ja ruokamaksua, niin tulee rahan arvo vähän selvemmäksi. Ihme, että tuon ikäinen ei ole vielä oppinut, että teillä on rahasta todella tiukkaa.

Vierailija
97/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:12"]Minäkin laitoin. En ymmärrä, että se olisi julmaa. Olemme keskustelleet asiasta lapsen kanssa. En ole koskaan huutanut tai syyttänyt avaimen katoamisesta. Jokaiselle on annettu avain josta huolehditaan. Jos sen hukkaa, niin pitää itse hommata äidin avustuksella uusi. Mikä tässä on julmaa? 
[/quote]Lapsi ei hukannut avainta tahallaan tai ilkeyttään vaan vahingossa.Mä oon jättäny useesti avaimen sisälle epähuomiossa ja painanu oven lukkoon.Ja mä oon yli 40 v! Perkele mun kans!

Vierailija
98/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota lapsen itse säästämistä rahoista!!! Mutta vaikka seuraavan viikkorahan voisi jättää väliin jos avainta ei löydy.

Vierailija
99/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ihan kuin minun äitini. Ja onpa tainnut myös sama tilanne olla meilläkin; minä hukkasin avaimen ja äiti poltti päreensä. Rehellisesti sanottuna en tiedä motivoiko se minua, mutta minä aloin pelkäämään virheiden tekoa ihan käsittämättömästi. Jos joskus vaikka en itse löytänyt sitä avainta vaikka heti niin menin täyteen paniikkiin. Sillä ei ollut suotuisia vaikutuksia tulevaisuuteen, mutta siitä joskus toiste...

Vierailija
100/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#20 jatkaa:

Ja nyt joku avainkaappi/naula/kippo eteiseen, johon avain laitetaan AINA kotiin tullessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän