Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

laitan 9-vuotiaan maksamaan hävittämänsä kotiavaimen. oikein?

Vierailija
06.01.2015 |

perkeleen avain on jatkuvasti hävöksissä, aina se on kuitenkin löytynyt tuolta huoneestaan tai jostain. nyt ei löydy.

se on sitten 30-35e lapsen kaivettava omista rahoistaan, olkoon se opetus, että ei ne ilmaisia ole hukata. että ärsyttää. tuolla se nyt etsii sitä avainta, sanoin että etsii vaikka yöhön asti. ja samalla siivoaa huoneensa, joka on kuin kaatopaikka jatkuvasti. saa väsyttääaamulla kouluunmeno, ihan sama!!

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:18"]

#20 jatkaa: Ja nyt joku avainkaappi/naula/kippo eteiseen, johon avain laitetaan AINA kotiin tullessa.

[/quote]

näin olen ohjeistanut toimimaan. tulos: avain taas hukassa. ap

Vierailija
102/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettet anna hänen käydä nukkumaan ja pakotat etsimään. Se on voinut jossain tilanteessa tippua tms. Sama voisi käydä itsellesi tai aikuiselle. Entä jos pomosi käskisi sinun etsiä työavainta vaikka yöllä ulkona kunnes se löytyy. No joo. En kannata tyyliäsi, ja itsellänikinnon silti aika tiukka kasvatus, mutta myös suhteellisuutta, toivon.. 9-v. ei voi mielestäni olla yksin vastuussa huoneensa siisteydestä myöskään.  Ja kyllä, 4-vuotaamme joutuu kyllä siivoamaan jälkensä ja leikkinsä ja opetettu viikkaamaan päiväkodissa,  kotona välillä viikkaa jne.  Mutta jos huoneesta ei löydy mitään kun avaimet on hukassa niin en laittaisi yksin lapsen syyksi sotkuista huonetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä mutsi. Et rakasta etkä ajattele lapsesi tunteita ollenkaan. Mutta kyllä hän tämän ja sinun muunkin paskan käytöksesi muistaa sitten aikuisena, kun pitäisi miettiä, kuka sinut vanhana hoitaa. 

t. Erään ikäkauteen ja ennenkaikkea omaan kasvattamiseensa suhteutettuna ylipaljon lapseltaan vaatineen äidin aikuinen lapsi

Vierailija
104/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästin nukkumaan. sanoin, että jatkaa huomenna avaimen etsimistä samalla kun siivoaa huoneensa loppuun. siis illalla, koulun ja töiden jälkeen.

ap

Vierailija
105/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:10"]

Tuo meille tuo lapses, jos et jaksa katella. Meillä saa mennä nukkumaan ja avainrahatkin löytyy.

[/quote]

Ihana.

Mun miehen asenne on tämä ja annan hänen määritellä meillä miten ongelmat hoidetaan kiitos omien angstieni. Ja olen ihan varma, että meidän lapset tulevat olemaan onnellisempia ja tasapainoisemia omassa elämässään kuin minä omassani.

25

Vierailija
106/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniköhän hyvillä mielin nukkumaan? Tai myötätuntoisesti ajatellen äitinsä pahoittunutta mieltä?

Vierailija
107/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
108/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joka kirjoitin nron 12 ja 24 tarkoiton 12 tekstissäni juuri tuollaista 21 kuvaamaa tilannetta. Mun äiti ollut vähän samanlainen eikä sellainen raivoaminen auta mitään, pelkoa luo. Ei lapsen kuulu pelätä vamhempiaan

Arvostus tulee eri tavalla.

Vierailija
109/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi opetella pari rutiinia. Toinen on se että avainta pidetään aina samassa paikassa ja toinen se että huone siivotaan vähintään kerran viikossa.

Vierailija
110/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei, mä oon just tollanen raivostuja :(

Vierailija
111/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän sen jokatapauksessa maksat tavalla tai toisella.

rangaistus tuota on kohtuuton, viisas äiti keksii korvattavaa.

Vierailija
112/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:39"]

voi ei, mä oon just tollanen raivostuja :(

[/quote]

ootki kuvottava sitte!

Vierailija
113/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se pelännyt minua, mutta oli loppua kohti aika hiljaisen nöyrä, ei tiuskinut niinkuin tapana nykyään on.

siivouksen alkuun kun vilkaisinkin eteisestä sinne ovellepäin, sieltä tiuskittiin heti rumasti, että "MITÄÄÄH??!"   meillä ainakin tuo ikä on tuonut ihan selviä muutoksia käyttäytymiseen.

eli enpä sanoisi että pelkäsi minua, ainakaan liikaa. toki on sanonut joskus pelkäävänsä minua kun olen vihainen. onko se nyt sitten huono asia, jos silloin tällöin muistaa, missä se kaappi seisoo ja kuka määrää.?

ap

Vierailija
114/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:33"]

Minä joka kirjoitin nron 12 ja 24 tarkoiton 12 tekstissäni juuri tuollaista 21 kuvaamaa tilannetta. Mun äiti ollut vähän samanlainen eikä sellainen raivoaminen auta mitään, pelkoa luo. Ei lapsen kuulu pelätä vamhempiaan

Arvostus tulee eri tavalla.

[/quote]

Mitähän pelkoa tuollanen luo lapseen? Ap ei ole väkivaltainen. Ne kellä on ollut paska lapsuus, muistelee vähän erilaisia kauhutarinoita kuin tuollasta että hukkasin avaimen kerran viikossa ja menetin sitten kerran viikkorahani siitä hyvästä.

Vierailija
115/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:16"]

No ensinnäkin. Jos 9v:n huone on kuin kaatopaikka, kannattaisi ap:n katsoa peiliin. Sinä olet viime kädessä vastuussa siitä. Ei oma 8v. haluaisi siivota huonettaan mutta se siivotaan ainakin sen kerran viikossa. Jos ei siivota, on siitä seurauksensa (lempilelujen eli legojen meno jäähylle viikoksi oli viimeksi).

Toisekseen, koulutyö ei saa kärsiä. Kenen etua se ajaa että lapsi nyt valvoo ja siivoaa? Ei kenenkään.

Se on vain yksi avain. Jopa tunnollisimmalta lapselta se avain voi kadota (ja kadottaahan aikuisetkin niitä). Kyllä nyt rankaiset lasta aivan kohtuuttomasti.

[/quote]

Paitsi että huomenna on koulua ja se avain varmaan tarvis olla löydettynä ennen kouluun lähtemistä.

Vierailija
116/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pelottava äiti. urat jotain omia sadistisia aggressioitasi kasvattamisen nimissä. 9-vuotias on LAPSI ja hän OPETTELEE elämässä pärjäämistä. Epäonnistumisista ei saa rankaista, vaan onnistumisista kehua. Ihan jo koiratkin kasvatetaan sillä lailla. Jos pitää pelätä epäonnistumisia sen pelossa että saa rangastuksia ja äiti on pelottava, lapsellesi tulee pelokas, huonoitsetuntoinen, mitä lie. Ainakaan hänellä ei ole aikuisen turvaa kasvamisessaan. Oma äitini oli tuollainen, ja siitä aiheutui paljon harmia. Suurin osa hänen "kasvatuksestaan" oli hänen omien vinksahtaneiden traumojensa ja aggressioidensa purkua, eivät millään lailla meidän lasten tarpeista käsin. En luota häneen tänäkään päivänä yhtään.

Vierailija
117/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:58"]

perkeleen avain on jatkuvasti hävöksissä, aina se on kuitenkin löytynyt tuolta huoneestaan tai jostain. nyt ei löydy.

se on sitten 30-35e lapsen kaivettava omista rahoistaan, olkoon se opetus, että ei ne ilmaisia ole hukata. että ärsyttää. tuolla se nyt etsii sitä avainta, sanoin että etsii vaikka yöhön asti. ja samalla siivoaa huoneensa, joka on kuin kaatopaikka jatkuvasti. saa väsyttääaamulla kouluunmeno, ihan sama!!

[/quote]

Toivottavasti joku raiskaa perseesi.

[/quote]

luuletko että se avin sieltä löytyy? tuskin...ap

Vierailija
118/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:40"]

ei se pelännyt minua, mutta oli loppua kohti aika hiljaisen nöyrä, ei tiuskinut niinkuin tapana nykyään on.

siivouksen alkuun kun vilkaisinkin eteisestä sinne ovellepäin, sieltä tiuskittiin heti rumasti, että "MITÄÄÄH??!"   meillä ainakin tuo ikä on tuonut ihan selviä muutoksia käyttäytymiseen.

eli enpä sanoisi että pelkäsi minua, ainakaan liikaa. toki on sanonut joskus pelkäävänsä minua kun olen vihainen. onko se nyt sitten huono asia, jos silloin tällöin muistaa, missä se kaappi seisoo ja kuka määrää.?

ap

[/quote]

Haluatko että se kunnioittaa sinua vai pelkää. Et voi saada kumpaakin.

Vierailija
119/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaalta voi kyllä jo olettaa että avain pysyy tallessa. Ja tottakai on eri asia, jos avain hukkuu kerran tai pari, niinhän aikuisiltakin, mutta toistuvasti kun hukkuu, silloin pelkkä väsynyt "muista avain"-jankutus ei tehoa.

Aikuinenkin suhtautuu välinpitämättömästi asioihin minkä arvoa ei ymmärrä, mutta ei kukaan ole traumatisoituneena terapiaan hakenut sen takia että sai mittavat parkkisakot, vaan sen jälkeen ollut huolellisempi siinä, mihin parkkeeraa kärrynsä.

Vierailija
120/123 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:40"]

ap

[/quote]

Kyllä. On erittäin huono asia pelätä äitiään. Äidin pitäisi olla tuki ja turva. Vain idiotti kasvattaa lastaan pelolla. Eikä siitä seuraa mitään hyvää. Ihana vanhempi ja puolisokin kasvaa pojasta joka pelkää omaa äitiään ja hänen vihaansa.