Diatermia, lämpöneulaus vai chromolite verisuonten poistoon kasvoilta?
Vaikea päättää mihin menisi. Suonet ovat ihan ohuita ja lyhyitä. Laseriin ei ole varaa.
Kokemuksia?
Kommentit (16)
Minulla on tänään iltapäivällä aika lämpöneulaukseen. Poskissa, nenässä ja leuassa on runsaasti katkenneita verisuonia. Olen käynyt 1997 photoderm tms hoidossa Helsingissä ja se oli tosi rankka kokemus (hoito tuntui kuin olisi paksulla kumilenksulla amupunut kasvoihin ja turvotus/mustelmat kesti yli viikon). En tilannut aikaa enää seuraavaan käyntiin. Kerron myöhemmin kokemuksiani kun olen käynyt hoidossa.
Täällä kans yksi joka kärsii samasta ongelmasta, punaisia ja sinisiä verisuonia toinen poski täynnä. Mulla kyllä aika paljon on auttanut seuraavat konstit: ei sokeria, ei kahvia, ei alkoholia eikä saunaa. Lisäksi siirryin kasvovoiteista lisäaineettomiin kasvoöljyihin, joihin lisään laventeliöljyä. Kevyt kuivaharjaus kerran viikossa. Nyt noin puolessa vuodessa ehkä kolmasosa on hävinnyt, saa nähdä vieläkö jatkossa vähenee. Kiva silti olisi näistä hoidoistakin kuulla!
Kävin torstaina 26.3.2015 lämpöneulauksessa. Hoito itsessään ei kivulias, mutta tuntuisa. Sana "inhottava" kuvannee parhaiten poskiini annettua hoitoa. Turvotusta tuli paikoittain hoidon jälkeen ja hoidetut suonet punoittivat voimakkaasti. Turvotus laski seuraavana päivänä mutta yhä oli vahvaa punoitusta suonissa. Nyt neljä päivää hoidosta suonien punoitus katoamassa ja iho hilseilee kevyesti. Hoito tehonnut ja aiemmin en saanut edes Joe Blascon peite- ja meikkivoiteella kaikkia katkenneita suonia piilotettua. Nyt ne ovat poissa/ poistumassa. Hoito kesti alle 30min ja siinä ajassa hoidettiin molemmat poskeni. Seuraavalla kerralla hoidetaan leuka ja nenäpielet. Kosmetologi "varoitti" että nenänpielet/ sieraimien alaosat kuulema tuntuisimmat alueet. Omasta toiveestani ne jätetään viimeisenä tehtäväksi. Ostin kosmetologilta hoitovoiteen joka tarkoitettu käytettäväksi tämän hoidon jälkeen. Sanoisin että oli kannattava hankinta. Minä sain avun tästä hoidosta katkenneisiin verisuoniin, joita kuulema tulee yleensä uudestaan heille joilla on taipumusta niitä saada. Mutta nyt kun tiedän missä/ miten ne saa pois, en arastele enää ollenkaan käyttää tätä edullista hoitokeinoa/kerta avukseni. Ja jatkossa käytän ko ongelma alueisiin tehokkaampia voiteita tukemaan ihoa ja verisuonia.
Huomasin että kotikaupunkini kosmetologikoulussa annetaan Nlite/ Regenlite Laser hoitoja. Menen ensiviikolla käymään ilmaisessa arvioinnissa paljonko ko hoidolla tulisi maksamaan kasvojeni käsittely. Ajattelin kokeilla ko hoitoakin ainakin kerran.... :)
Kävin eilen Nlite konsulaatiossa ja hinnaksi minulle arvioitiin 100-150e/kerta. Hinta määräytyy hoidettavan alueen laajuuteen/määrään ja kestää noin 30min. Hoidosta siitä voi aiheutua mustelmia jälkeen etenkin jos esim poskissa isoja suonia. Varasin ajan toukokuun alkuun ja käyn kokeilemassa miten tuo hoito eroaa lämpöneulauksesta. Molemmissa ainakin minun maallikon silmään samalta näyttävät hoitopäät.
Ensimmäisen lämpöneulaus kerran "hävittämät" suonet vaalentuneet ja siitä oli todellakin apua. Etenkin toisessa poskessani ollut sinipunainen suoni jota en enää peite- ja meikkivoiteella saanut enää piilotettua on nyt kokonaan näkymättömissä. Lauantaina menen uudestaan lämpöneulattavaksi. Eli kuten hoitokerroista voi päätellä, minulla on todellakin katkenneita suonia leuassa, nenässä ja poskissa... Onneksi apu näyttää löytyvän :)
Täällä toinen joka kaipaisi kokemuksia (myös laserista). Pitkään harkinnut jotakin noista, ei pysty olemaan ilman meikkivoidetta missään.
Kävin lauantai aamuna toisen kerran kosmetologilla lämpöneulauksessa ja huomasimme että minulle ei sovi aamuajan tuolle hoidolle. Miltei joka käsittelystä suoni alkoi vuotamaan, koska suonissani oli "painetta". Kosmetologin mukaan nukkuma-asentoni, mahallaan, vaikuttanee tuohon että iltapäivällä hoito onnistuu minulle paremmin. No, hoito saatiin suoritettua kuitenkin ja ilolla totean toisen poskeni olevan jo miltei kokonaan ilman näkyvää suoniverkostoa. Noin kolmen viikon kuluttua menen sitten kokeilemaan tuon Nlite/ Regenlite Laser hoidon. Olen todella tyytyväinen tässä kohtaa tuohon lämpöneulaushoitoon ja tulen sitä käyttämään jatkossakin.
Onko kenelläkään tullut arpia lämpöneulauksesta? Kävin kaksi päivää sitten ja nyt on rakkuloita hoidetuilla alueilla. Paranevat toki ajan myötä, mutta pelottaa mahdolliset arvet. Hoitovoiteena on Bepanthen emulsiovoide.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tullut arpia lämpöneulauksesta? Kävin kaksi päivää sitten ja nyt on rakkuloita hoidetuilla alueilla. Paranevat toki ajan myötä, mutta pelottaa mahdolliset arvet. Hoitovoiteena on Bepanthen emulsiovoide.
Ei ole jäänyt arpia. Rakkoja tulee, koska suonet poltetaan pois, mutta ne paranevat ja hilseilevät pois noin viikossa.
Up