Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Räty haluaakin kokonaan lopettaa kht.

Vierailija
06.01.2015 |

Siin on kyl semmonen takinkääntäjä, omaneduntavottelija, että..

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asia tosiaan näin vai vain huhupuhetta ja arvailua? 

Vierailija
2/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikea ratkaisu olisi. Nykyisessä järjestelmässä ei ole mitään järkeä, että täysin työkykyiset naiset makaavat kotona muiden elätettävänä. Kyllä on laiskaa sakkia ja ihmetellään vielä miksi Suomella menee huonosti. Töihin siitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:51"]

Mistä tuon tiedätte? "Kiva" täti tuo Räty. Toivottavasti ei kukaan enää äänestä häntä.

[/quote]

Minä ainakin äänestän! Pisteet heille, jotka on poistamassa tukia! Ne kaikki saisi poistaa. Meillä on ketään hyödyttämätön pienten tukien viikdakko. Miesten palkkoihin tuntuva korotus siksi aikaa kun äidit on kotona hoitamassa lapsiaan!

Vierailija
4/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaako Seppo keihäänheiton???

Vierailija
5/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 00:00"]

siinä näkee millaisia naisia on suomi pullollaan, yks koittaa pynnätä töihin jengiä ja tyypit jaksaa

purnata vastaan :D nro 4hän tossa oikein IHMETTELI että mitä järkeä tässä on :DD

[/quote]

Kerro toki, mikä järki tässä on jos kerran tiedät. Meillä ei ole työvoimapulaa, vaan massatyöttömyys, eikä se helpota sillä että markkinoille pusketaan tuhansittain uusia työttömiä. Meillä on toimiva, hyvin edullinen systeemi hoitaa pienet, vielä erityistä hoivaa tarvitsevat lapset. Systeemi on toimiva ja kustannustehokas ja yhteiskunta hyötyy siitä. Ei ole järkeä lähteä romuttamaan sitä.

Räty ajaa mallia, jossa kallista laitoshoitoa jouduttaisiin hetkessä lisäämään valtavilla summilla.  Laitoshoito maksaa itse itsensä takaisin hyvin harvoin, ja mitä pienemmästä lapsesta on kyse, sen kalliimmaksi se tulee yhteiskunnalle. Räty ajaa mallia, jossa kustannukset nousevat molemmista päistä; paitsi että kunnalle tulee kalliiksi rakentaa lisää päiväkoteja, yhteiskunnalle tulee kalliiksi että äidit ilmoittautuvat työttömiksi. Rädyn mielestä on jotenkin ideaalimalli ilmeisesti, että äidit siirtyvät päiväkoteihin hoitamaan toistensa lapsia. Se maksaa helposti kymmenkertaisesti verrattuna kotihoitoon, eikä se tuota yhteiskunnalle mitään lisäarvoa.

On omituista, että kokoomus haluaa lisätä holhousta ja  paisuttaa julkista sektoria entisestään. En kuvitellut kokoomusta ihan tällaiseksi puolueeksi.

Vierailija
6/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Räty joka suuressa viisaudessaan ajoi Helsinkiin neljän terveysaseman mallia.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1420527380994.html?pos=ok-kmt

Vierailija
7/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:56"]

Aivan oikea ratkaisu olisi. Nykyisessä järjestelmässä ei ole mitään järkeä, että täysin työkykyiset naiset makaavat kotona muiden elätettävänä. Kyllä on laiskaa sakkia ja ihmetellään vielä miksi Suomella menee huonosti. Töihin siitä vaan.

[/quote]

Miksi luulet, että lapsiaan kotona hoitava makaisi? Kyllä se on työtä siinä missä muukin. Äitiys oli laiska kun sinut teki.

Lapsen hoitaminen kunnallisessa hoitopaikassa kustantaa yhteiskunnalle 1200 e kk, kotihoidontuki 342 e. Eli aika vähän siitä suuresta työstä mitä äidit tekevät. Monetkaan äidit eivät lakiuudistukseen jälkeen mene töihin, vaan jää työttömäksi, lähtee opiskelemaan tms muuta ei niin tuottavaa ja lapsi laitetaan hoitoon, joten kustannukset vaan lisääntyvät. Mutta samapa minulle tuo. Räty sahaa omaa ja puolueensa oksaa tuolla.

Vierailija
8/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Rouva Räty ei itse ole ollut ikinä kotihoidontuella kotona lastensa kanssa.

Aika noloo olisi, jos itse on aikanaan "nauttinut" kyseisistä etuuksista. 

Vierailija
9/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:56"]

[/quote]

Miksi luulet, että lapsiaan kotona hoitava makaisi? Kyllä se on työtä siinä missä muukin. Äitiys oli laiska kun sinut teki.

Lapsen hoitaminen kunnallisessa hoitopaikassa kustantaa yhteiskunnalle 1200 e kk, kotihoidontuki 342 e. Eli aika vähän siitä suuresta työstä mitä äidit tekevät. Monetkaan äidit eivät lakiuudistukseen jälkeen mene töihin, vaan jää työttömäksi, lähtee opiskelemaan tms muuta ei niin tuottavaa ja lapsi laitetaan hoitoon, joten kustannukset vaan lisääntyvät. Mutta samapa minulle tuo. Räty sahaa omaa ja puolueensa oksaa tuolla.

[/quote]

Et sitten laskenut sitä kaikkea muuta tukea jota kotonä pönöttävä äiti saa yhteiskunnalta?

Et sitten laskenut veromenetystä joka valtiolle tulee jos äiti työnteon sijaan on kotona?

Et sitten laskenut sitä, että se päivähoitaja on työssä josta maksaa veron sen sijaan että se makaisi kotona ja saisi esim. työttömyyskorvausta ja muita avustuksia?

jne.

Vierailija
10/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jotakin lähdettä tähän juttuun?

Vierailija
11/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi ainakin lisää työpaikkoja päivähoitoalalle!

Vierailija
12/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku ystävällisesti "lopettaa" Rädyn tai jospa Räty lopettaisi itse itsensä? Suomen kansa kiittää.

Vierailija
13/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:46"]

Voisiko joku ystävällisesti "lopettaa" Rädyn tai jospa Räty lopettaisi itse itsensä? Suomen kansa kiittää.

[/quote]

Ehkä olisi helpointa, että sinä ihan itse lopettaisit itsesi?! Millä numerolla voimme äänestää sinua tulevissa eduskuntavaaleissa?!

Vierailija
14/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaanhan se onkin aika tyhmä tuki, jos vähän mietit asiaa. Sillä maksetaan siitä, että äiti on kotona lasta hoitamassa? Miksi siihen pitäisi saada mitään tukea? Toisekseen se pitää teidät kotiäidit pois työmarkkinoilta ja pois urakehityksestä ja tekee teistä vähempiarvoisia tässä työkeskeisessä yhteiskunnassa. Sekö on muka hyvä juttu?

Vierailija
15/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:21"]

Yksi oikeasti työtön äiti kotihoidontuella + kaksi lasta maksaa yhteiskunnalle muutaman satasen kuussa.

Äiti työttömyyskorvauksella ja kaksi lasta hoidossa todennäköisesti pienimmässä maksuluokassa maksaa yhteiskunnalle vähintään sen pari-kolme tonnia kuussa. 

Höpö höpö, en tunne juurikaan työttömiä kotiäitejä. Tykkäävät vaan olla kotona sen sijaan, että olisivat töissä veroja maksamassa.

Missä tässä nyt  niinkö säästetään, ja miten? Mihin se äiti menee töihin tässä työllisyystilanteessa, kun kukaan työnatantaja ei halua työntekijää, jonka molemmat pienet lapset on todennäköisesti puolet kuukaudesta sairaana hoitouran aloittamisen jälkeen?

[/quote]

Vierailija
16/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:41"]

Et sitten laskenut sitä kaikkea muuta tukea jota kotonä pönöttävä äiti saa yhteiskunnalta?

Et sitten laskenut veromenetystä joka valtiolle tulee jos äiti työnteon sijaan on kotona?

Et sitten laskenut sitä, että se päivähoitaja on työssä josta maksaa veron sen sijaan että se makaisi kotona ja saisi esim. työttömyyskorvausta ja muita avustuksia?

jne.

[/quote]

Se kotona pönöttävä ei saa yleensä mitään muuta tukea, jos puolison tulot ovat riittävät. Ja jos perheen tulot ovat niukat, perhe saisi joka tapauksesa asumitukea tms. Se sijainen, joka muuten olisi työttömänä, maksaa verot omasta palkastaan siinä missä muutkin. Yhteiskunnalle on edullisempaa, että työtön on sijaisena töissä, ja kotona oleva äiti saa yhteiskunnan pienimpiin tukiin kuuluvaa tukea, kuin että työtön pistettäisiin kortistoon, äiti pistäisi lapsensa hoitoon ja menisi töihin. Se työttömyysetu+päivähoito, jota yhteiskunta voimakkaasti tukee, maksaa yhteiskunnalle myös. SIKSI tämä hoitovapaa - systeemi juuri on kehitetty, että se on niin edullinen.  Jos esimerkiksi lastenhoitaja menee päiväkotiin töihin ja pistää lapsensa hoitoon, jo pelkkä se hänen lapsiensa hoidosta yhteiskunnalle tuleva kuluerä on suurempi, kuin sen hoitajan nettopalkka. 

Totta kai me voidaan luoda systeemi jossa ihmisten ei anneta tehdä mitään itse vaan kaikesta arkipäivän elämästä tehdään ihan palkkatyötä. Voin minä mielelläni saada palkkaa esimerkiksi siitä että hoidan naapurin tiskit ja kotityöt ja koiranulkoilutukset ja naapuri hoitaa minun. Mutta kuka sen palkan maksaa? Ei valtiolla ole enää varaa lisätä työtä jonka ihminen itse tekisi ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi ja joka ei varsinaisesti tuota mitään.

Vierailija
17/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:46"]

[/quote]

Ehkä olisi helpointa, että sinä ihan itse lopettaisit itsesi?! Millä numerolla voimme äänestää sinua tulevissa eduskuntavaaleissa?!

[/quote]

Jaa. Rädyn logiikkaa: Lopetan itseni ja asetun samalla ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin. Ei ihan sama asia.

Vierailija
18/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:59"]

Mistä tuon tiedätte? "Kiva" täti tuo Räty. Toivottavasti ei kukaan enää äänestä häntä.

[/quote]

Minä ainakin äänestän! Pisteet heille, jotka on poistamassa tukia! Ne kaikki saisi poistaa. Meillä on ketään hyödyttämätön pienten tukien viikdakko. Miesten palkkoihin tuntuva korotus siksi aikaa kun äidit on kotona hoitamassa lapsiaan!

[/quote]

Aivan! Kun sinäkin joutuisit maksamaan internetin käytöstä sen, mitä se oikeasti maksaa, niin loppuis sunkin palstailut just tähän. Et ole tainnut huomata, että meistä jokainen saa runsaasti yhteiskunnan tukia, jos ei suoraan niin välillisesti?

Vierailija
19/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:59"]

[/quote]

[/quote]

Aivan! Kun sinäkin joutuisit maksamaan internetin käytöstä sen, mitä se oikeasti maksaa, niin loppuis sunkin palstailut just tähän. Et ole tainnut huomata, että meistä jokainen saa runsaasti yhteiskunnan tukia, jos ei suoraan niin välillisesti?

[/quote]

Voi lässyn lässyn ja pilkun nussintaa...

Vierailija
20/83 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätyhän hoidatti lapsensa isovanhemmilla