Oletko juonut alkoholia ennen imetystä?
Kommentit (10)
Pari lasia viiniä ja siitä sitten jokin tunti imettämään.
Kyllä, baari-illasta satuin tulee kotia just ennen yön toista imetyskertaa, joten eikun hommiin sitten. No en kyllä montaa juonut, mutta enemmän kuin "saunaoluen". Lapsen isä oli vieressä kyllä.
Ja edelleen hysteerisille mammoille tiedoksi: d-vitamiinissakin on enemmän alkoholia kuin rintamaidossa, jonka pitoisuus on sama kuin veressä, eli puhutaan proMILLEista. Eli se määrä alkoholia ei ole vauvalle vaarallista jos sitä ei jatkuvasti ole maidossa. Vaarallista on se, jos humalassa hoitaa vauvaa, pudottaa tämän, tukahduttaa alleen jos nukkuu vieressä, tms. Eli vanhemmuus on selvin päin pysymistä. Vaan Pyhä Äitikin saa juhlia kun lapsella on hoitaja, esim. ihan yhtä lailla vastuullinen isä.
Yhden annoksen (viinilasi/puolikas lonkero..) silloin kun seuraavaan imetykseen oli noin 3 tuntia tai enemmän aikaa.
Joo. Ulkona olen ollut ja baarista neljän aikaan kotiutuessani imettänyt ja kännissä olen ollut.
Olen juonut. Ei siitä mitään haittaa vauvalle ole. Kunhan ei käsittele vauvaa kännissä.
Vähäisiä määriä, ts sen yhden oluen tai siiderin. Tiivis imetysaika on niin lyhyt, ettei ollut tarvetta sen enempää ottaa sillä välillä. Nyt kun ei yöllä rintaa tarvitse, voisi lähteä iltaakin istumaan, kun vaan olisi seuraa sitä varten.
Myös imettäessä, ei sillä ole mitään väliä!
Yhden saunaoluen kyllä. En enempää.