Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua, miten kukaan voi väen vängällä haluta suurperheen!

Vierailija
06.01.2015 |

Itse olen ihan stressissä kahden lapsen kanssa, vaikka mieskin osallistuu paljon. T ällölättäpylly

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:06"]

Ja kumminki nämä ulisijat tulevat 1-3 lapsen perheistä jossa ovat olleet kuopuksina... [/quote]

Emme tule, vaan me ollaan niitä suurperheiden vanhimpia lapsia, joilta sunkaltaiset vanhemmat on itsekkyyttään pilanneet lapsuuden ja nuoruuden.

Te olette myös pilanneet monilta meistä oman perheen saamisen, itse en esim. tule ikinä tekemään lapsia sen työleirin jälkeen mitä lapsuuteni oli.

Mutta mitäpä siitä, vai mitä, pääasia, että vanhemmat saavat tehdä mitä haluavat, lasten elämänlaadulla ei ole mitään merkitystä.

[/quote]

Ja tässä kohtaa pyydän vilpittömästi anteeksi yleistämistäni. Itse tunnen henkilökohtaisesti useamman ulisijan jotka tykkäävät jauhaa paskaa toisten kustannuksella tietämättä siitä itse mitään. Tähän olen kyllästynyt.

Mutta minä en ole ilkeä enkä itsekäs. Lapsia ei ole vain tulla tupsahtanut. Jokainen on haluttu, rakastettu ja tärkeä ja jokaiselle on aikaa. Jokainen saa syliä ja kauniita sanoja ja heitä kannustetaan kasvamaan omanarvon tunteviksi yksilöiksi. Jokaisella heistä on mahdollisuus harrastaa ja luoda omia kaverisuhteita. Minä en ole työleirin johtaja vain sen takia että satun olemaan monilapsisen perheen äiti joka organisoi päivän kulun. Enkä usko että pilaan lasteni elämän sillä, että he siivoavat itse omat huoneensa tai auttavat siskoa pukeutumaan. Pitkälti mennään pyytämällä apua eikä pakottamalla ja lapset auttavat yleensä mielellään. En pakota ottamaan vastuuta jostain sellaisesta mihin lapsi ei kykene tai mikä ei lapselle edes kuulu. Mutta yhteisen kodin eteen kaikki tekee parhaansa. 

Olen minä miettinyt tätä. Olisiko lapsiluku pitänyt jättää siihen kolmeen? Lapsilta sitä kysyin, että onko elämä näin hyvä? Mitä he kaipaisivat ja haluaisivat tehdä? Ulkomaille haluavat kuulemma joskus matkustaa. Ja alkoivat lopuksi kinaamaan siitä josko seuraavaksi tulisi tyttövauva tai kolmas pikkuveli. En usko että heidän elämänsä on mennyt siitä pilalle, että ympärillä on monta turvallista ihmistä, johon he voivat luottaa läpi elämän.

Vierailija
2/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:45"]Jostain syystä 2-3 lapsen vanhemmat ovat kaikista stressaantuneimpia. Isommassa perheessä dynamiikka muuttuu ja elämä on helpompaa esim. siksi että lapsilla on enemmän ihmisiä ympärillään, joiden kanssa seurustella ja touhuta. [/quote] Ööh, ei aina. Riippuu tosi paljon ikäjakaumasta eli siitä onko yhtäaikaa kaikki pieniä alle kouluikäisiä tai pikku koululaisia vai onko perheessä isoja tyttöjä joita käytetään lasten- ja taloudenhoidossa apuna. Ei suurperhe ole mikään automaattinen onnela. Kyllä nyt on paljon puhetta esim uupuvista lestadiolaisäideistä ja -isistä.

[/quote]

Isoja TYTTÖJÄ, joita käytetään lastenhoitajina.. ja poikia ei, mutta tytöt automaationa uhraavat osan lapsuuttaan sisarusten hoitamiseen? voi voi, eipä mikään muutu ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:48"]Miten voi olla stressaamatta, kun on niin paljon tekemistä muiden hyväksi ja vähän omaa aikaa? Ap
[/quote]

Lapset (pienessäkin perheessä) pitäisi kasvattaa niin että osaavat tehdä asioita itse ja ottaa toiset huomioon.
Kuulostaa surulliselta jos vanhemman tehtävä on passata lapset pilalle.

Vierailija
4/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan vauva aikaa, olen ihan koukussa vauvoihin. Nyt on 2 lasta alle kahden vuoden ikää ja toivon saavan nauttia vielä monen vauvaiän:)

Vierailija
5/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava

Vierailija
6/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä 2-3 lapsen vanhemmat ovat kaikista stressaantuneimpia. Isommassa perheessä dynamiikka muuttuu ja elämä on helpompaa esim. siksi että lapsilla on enemmän ihmisiä ympärillään, joiden kanssa seurustella ja touhuta.

Vierailija
7/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, niin helpottaa. T. Suurperheen haluava kahden äiti.

Vierailija
8/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla stressaamatta, kun on niin paljon tekemistä muiden hyväksi ja vähän omaa aikaa? Ap

Vierailija
9/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:45"]Jostain syystä 2-3 lapsen vanhemmat ovat kaikista stressaantuneimpia. Isommassa perheessä dynamiikka muuttuu ja elämä on helpompaa esim. siksi että lapsilla on enemmän ihmisiä ympärillään, joiden kanssa seurustella ja touhuta.
[/quote]
Ööh, ei aina. Riippuu tosi paljon ikäjakaumasta eli siitä onko yhtäaikaa kaikki pieniä alle kouluikäisiä tai pikku koululaisia vai onko perheessä isoja tyttöjä joita käytetään lasten- ja taloudenhoidossa apuna. Ei suurperhe ole mikään automaattinen onnela. Kyllä nyt on paljon puhetta esim uupuvista lestadiolaisäideistä ja -isistä.

Vierailija
10/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:47"]Älä stressaa, niin helpottaa. T. Suurperheen haluava kahden äiti.
[/quote]
Jee onpa hyvä neuvo. Toivottavasti se kakaralauma opettaa vähän empatiakykyä sinullekin.

Vierailija
11/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis kaksi lasta. Ap

Vierailija
12/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan  minä suurperheen äiti, lapsia vain seitsemän. En minäkään vielä kaksikymppisenä tiennyt, että lapsia tulisi olemaan seitsemän, haaveilin kolmesta. Mutta elämä yllättää ja kaikilla on vielä samat vanhemmat. Töissä olen ollut koko ajan ja nyt sitten omassa yrityksessä. Lapset on hoidettu töitten ohessa, kukaan ei ole koskaan ollut hoidossa ja kelpo ihmisiähän noista on kasvanut. Nyt vanhin 24 ja nuorin 8 vuotias. Tällä hetkellä olen nuorimmaisten yksinhuoltaja, mutta en kadu lasten hankintaa. Arvoni toki on pistetty uusiksi moneen kertaan, mutta nykyään ei paljon heilauta pikku tyrskeet. Onneksi kaikki suhteellisen terveitä, mitä nyt pari keskosta ja epilepsiaa.. kaikki hoidettavissa olevia.

Vierailija
13/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala yleensä auttaa ja tukee näitä suurperheitä...

Vierailija
14/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kroppa suurperheen äideillä yleensä on? ? Ap

Vierailija
15/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:57"]

Jumala yleensä auttaa ja tukee näitä suurperheitä...

[/quote]Ei auta konkreettisesti. Äiti siellä kovilla on ja työt tekee. Mutta onhan se hyvä jos edes sielullista apua saa..

Vierailija
16/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:58"]Millainen kroppa suurperheen äideillä yleensä on? ? Ap
[/quote]
Hoikka. Siis ainakin lestadiolaisilla ja muilla joita tunnen. Mulla on viisi ja olen tämmöinen keskikokoinen 38. Olen ollut 34 kun lapset oli pieniä,

Vierailija
17/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen äidit on kyllä järjestään hyväkuntoisia, mitä tullut nähtyä. Kai riittää niin menoa ja melskettä, ettei ehdi istua mässäämässä?

Vierailija
18/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:06"]Suurperheen äidit on kyllä järjestään hyväkuntoisia, mitä tullut nähtyä. Kai riittää niin menoa ja melskettä, ettei ehdi istua mässäämässä?
[/quote] moniko käy salilla ja omaa kiinteän perseen? Ap

Vierailija
19/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:45"]

Jostain syystä 2-3 lapsen vanhemmat ovat kaikista stressaantuneimpia. Isommassa perheessä dynamiikka muuttuu ja elämä on helpompaa esim. siksi että lapsilla on enemmän ihmisiä ympärillään, joiden kanssa seurustella ja touhuta.

[/quote]

Niin, elämä helpompaa, koska ne vanhemmat ei tee mitään.

Kotityöt ja nuorempien lasten hoitaminen on suurperheissä jätetty vanhemmille lapsille, joten onhan se helppoa varmasti.

Vanhemmilla lapsilla ei sitten olekaan lapsuutta, eikä nuoruutta, kun toimivat lastenhoitajina ja kodinkoneina vanhemmilleen.

Vierailija
20/29 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:06"]Suurperheen äidit on kyllä järjestään hyväkuntoisia, mitä tullut nähtyä. Kai riittää niin menoa ja melskettä, ettei ehdi istua mässäämässä?
[/quote] moniko käy salilla ja omaa kiinteän perseen? Ap
[/quote]
Enpä ole ihmisten perseiden kiinteyttä kokeillut. Uskon että jos suurperheellinen voi käydä töissä, kuten moni käy, voi käydä myös salilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme