Miten sellaisen tosi pyöreän pepun saa?
Kommentit (69)
Entä jos polvet ei oikein kestä kyykkäämistä? Nimimerkki polvilumpion kondromalasia
Jep jep. Minä olen yrittänyt 14-vuotiaasta asti päästä siitä eroon ja sitten toiset valittavat kun eivät saa sitä :) hassu maailma.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:39"]
Mulla on kyykätty pyöreä peppu. Kyykkään kahvakuulan kanssa ja monenlaista kyykkyä. Toki reidetkin on lihaksikkaat, mutta mahtuu S-koon housuihin :)
[/quote]
Teetkö pelkästään kahvakuulakykkyjä? Minkä painoisella kuulalla? Mulla jostain syystä ottaa alaselkään tuo kahvakuulakin joissakin asennoissa.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:43"]
Entä jos polvet ei oikein kestä kyykkäämistä? Nimimerkki polvilumpion kondromalasia
[/quote]
7,5 kilon nilkkapainot ja persetreeni niillä, huonot polvet kestää jalkaprässiä kyykkäystä paremmin. Portaidennousuliikket jne.
Joo, pelkkää kahvakuulakyykkyä, tällä hetkellä 12 kilon kuulalla, tarkoitus ostaa isompi. Jos ottaa alaselkään, et pidä pakettia tarpeeksi tiukkana, vatsa tiukaksi ja napa kohti selkärankaa!
.
Kyykkään siis 1) peruskyykkyä varpaat ja polvet eteenpäin, peukalot kuulan keskustaan, kuulan kahva siis alas ja pohja ylös, kuula rinnalla. 2) sumokyykky, kahvasta kiinni ja samalla kuula ylös rinnalle, kun nousee ylös 3) askelkyykkyjä eteen ja taakse, kuula joko kuten 1. kyykyssä koko ajan rinnalla tai sitten etummaisen jalan alta sisäkautta.
.
Sekava selostus...
Askelkyykky on varmaan tuskaisin liike ikinä! Mitkä teräsreidet pitää olla ihmisellä, että pystyy askelkyykkyjä tuskasta irvistelemättä ja tasapainossa pysyen tekemään. Mä en kykene....
Haluaisin treenata peppua, mutta nimenomaan niin, ettei reidet kehity paksummiksi siinä samalla. Lantionnostot ja jalan heilautukset taaksepäin taitaa tehota lähinnä peppuun eikä etureisiin kuten kaikki kyykkyliikkeet. Kyykyt sopii niille, joilla on ennestäänriukujalat ja haluaa niihin paksuutta samalla kuin peppuun pyöreyttä. Päärynävartaloisten ei kannata.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:55"]Ja onko mahdollista saavuttaa kotona? Olen kyykkäillyt käsipainojen kanssa kotona tähän asti... Painoihin saa enintään 15 kiloa per paino.
[/quote]
Aika pitkälle pääset kun teet kotiliikkeiden kuningasta: Yhden jalan kyykkyä :)
Jos mä en ihan puhu höpöjä niin väittäisin, että askelkyykky, sumokyykky ja lantionnostot variaatioineen ovat erittäin tehokkaita pakaraliikkeitä. Pakaraliikkeitä kyllä on ihan kauhea määrä. Googleta jotain pakara "jumppia".
Toki pakaran muotoon ja siihen kuinka paljon se on muokattavissa vaikuttaa geenit.
Mitään ruokavaliota tähän en ala luettelemaan, mutta lihas tarvitsee riittävää rasituksen ja levon lisäksi sitä proteiinia, mutta myös palautuakseen ja jaksaakseen hyviä hiilihydraatteja.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:25"]Jos mä en ihan puhu höpöjä niin väittäisin, että askelkyykky, sumokyykky ja lantionnostot variaatioineen ovat erittäin tehokkaita pakaraliikkeitä. Pakaraliikkeitä kyllä on ihan kauhea määrä. Googleta jotain pakara "jumppia".
Toki pakaran muotoon ja siihen kuinka paljon se on muokattavissa vaikuttaa geenit.
Mitään ruokavaliota tähän en ala luettelemaan, mutta lihas tarvitsee riittävää rasituksen ja levon lisäksi sitä proteiinia, mutta myös palautuakseen ja jaksaakseen hyviä hiilihydraatteja.
[/quo
Lisään tähän vielä edellä mainitut portaidennousu liike ym. korokkeelle nousut.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:13"]
Ahhhhaha miten kiihkeästi monet haluavat perseen, jollaisen itse olen sattunut saamaan luonnolta lahjaksi. :D On mua nyt ees jossain arpajaisissa kohtalo suosinut. (Pakko oli päästä sanomaan. Ohis, jatkakaa.)
[/quote]
Vähän samat ajatukset täällä siltä osin, että on mukavaa kun kerrankin pyöreät peput on muodissa ja sellaisia tavoitellaan, itsellä kun on sellainen latino-ruumiinrakenne ollut jo yläasteelta. Aina sai olla kateellinen kun ei peppu ollut ihan yhtä pieni kuin kavereilla vaikka samanpainoisia oltiin, kiva että itsellä on kerrankin jotain mitä muut tavoittelee, aiemmin kun itse olisi halunnut jättitissit tai tikkujalat... Saan kiittää vanhempia hyvistä geeneistä sillä niillä aika hyvä lihaserottuvuus vaikka toinen ei harrasta urheilua enää ja toinen juoksee ja jumppailee, jostain syystä mullekin lihakset tulee hieman herkemmin kuin monille joiden kanssa yhdessä treenattu, jotain hyvää munkin ruumiinrakenteessa/geeneissä. :D
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 01:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:31"]Geenit sen loppupeleissä määrittelee oletko tasapaksu, omena vai päärynä. [/quote] Ei. Keskitysleirillä kaikki olivat luurankoja. Eli geenit määrittelevät sen, mihin kehonosaan rasvaa kertyy helpoiten mutta siihen on yksinkertaista vaikuttaa ruokavaliolla ja urheilulla
[/quote]
No ei kauheasti ole mahdollista kun miettii esim. rintojakin. Siis toki lihasta voi saada vaikka yläkroppaan jos treenaa pelkästään yläkroppaa ja voi keskittää lihasten hankintaa tietyille alueille, mutta rasvanpoltto paikallisesti ei ole mahdollista.
Jos haluaa jonkun ihan hillittömän kokoisen megaperän niin siihen saa sitten hinkuttaa isoilla painoilla salilla vuosia ja syödä laarikaupalla rahkaa ja mehukeittoa.Reidet kasvaa väkisinkin mukana.Itse hinkutin pari vuotta, saihan tuo perä jonkun verran kokoa mutta varsinainen pyöreys ja kiinteys on kyllä löytynyt vasta viimeisen puolen vuoden aikana, muutos on ihan selkeä ja näkyy housujenkin alta kivasti. Puoleen vuoteen en ole isoilla painoilla salilla treenannut vaan monipuolisempaa treeniä kahvakuulalla (12-18 kg) ja etenkin niitä askelkyykkyjä ja lantionnostoa levypainon kanssa sekä hyppyharjoituksia. Pari krt viikossa, välillä kunnon lepo enkä arastele rasvan kanssa enää niin hysteerisesti eli popsin hyvällä omalla tunnolla avokadoja, pähkinöitä, kookosöljyä, oliiviöljyä ja joskus ihan oikeaa rehellistä voitakin. Enempää tuohon ahteriin en koko halua, ylläpitävä kiinteyttävä treeni riittää.Ennemmin minun kroppaani sopusuhtainen kuin joku KimKardashian. Paino on noussut n.8 kg mutta ei se kyllä vyötäröllä juuri näy, reisiin tulee ihan pakostakin vähän kokoa kun treenaa mutta ei ne mitkään bodarireidet ole, ei lähimainkaan. Bonuksena hyvien rasvojen lisäämisestä olen saanut kivat tissit. Se on yksilöllistä miten se kroppa treeniin reagoi mutta kyllä kaikki ainakin jonkinlaisen muutoksen voi saada aikaan, mun lähtötilanne oli aivan lättänäpylly ja kaks kokoa pienemmän housut :D
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:58"]
EI kahvakuula riitä perän muokkaukseen.kunnolla romua niskaan ja leveätä kyykkyä vääntämään.jos on luikku niin syödä pitää ja paljon kunnollista sapuskaa.aerobiset voi unohtaa.lihas ei kasva miinuskaloreilla.jos taas on läskilöllö ni sitten alottaa dietillä ja rasvanpoltolla.kun pahimmat kuorittu niin sitten lihaksen kasvatteluun.ja se vaatii alkaa ja tahtoa.
[/quote]
Niin sikaniskamiehen kirjoittama :D Osa on ihan tottakin mutta silti, hyi.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 01:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:24"]Joogass on muutama hyvä liike, lainaa joogakirja kirjastosta tai kyllä varmaan löytyy youtubesta videoitakin. Kun minä yritin saada takaisin menetettyä pyöreää peppuani, tein just noita kaikenmaailman kyykkäyksiä ja seurauksena oli inhottavat paksut lihaksikkaat reidet, kyllä peppukin pyöristyi, mutta ei kovin paljon. Lopetin koko kyykkäysen ja onneksi reidet palautuivat lähes entiselleen, tosin ovat nyt paremmat kuin ennen mitään treeniä, sellaset sopivat. Mutta joogalla tosiaan on ollut hyvä vaikutus, niinkuin melkein mihin tahansa muuallekin, uskomattoman tehokasta ja lisäksi miellyttävää. Lisäbonuksena notkeutta, siitä on iloa sängyssäkin ;) Yksi hyvä liike on silta, sitten on aurinkotervehdys ja sellainen kaari..ja muitakin, en vaan muista nimiä. Joogassa vartalo kiinteytyy, aineenvaihdunta paranee, lihaskunto paranee, mutta mitään muskeleita ei tule, mikä minusta on hyvä. [/quote] "Inhottavan paksut lihaksikkaat reidet" Anteeksi mutta mitkä ne sellaiset on? :D mikään ei ole kauheampaa kuin hyllyvät (paksut) selluliittijalat, paitsi ehkä anorektikkojen lyijykynäkoivet! Jos sait jaloistasi jotenkin inhottavan näköiset niin veikkaan niiden olleen ihan rehellistä rasvaa...katso vaikka urheilijoita, enpä koskaan kuvailisi esimerkiksi hiihtäjien reisiä "inhottaviksi"
[/quote] No se on varmaan makuasia. Selluliittia mulla ei ole ollut koskaan ja läskiäkin perin vähän, mutta ennen treenausta mulla ei ollut lihaksia ja reidet olivat rumat. Treenin jälkeen olikin just semmoset urheilijan reidet, kunnolla erottuvat lihakset. En tykännyt ollenkaan, mielestäni epänaiselliset. Kun jätin kuntosalihommat vähemmälle ja aloitin joogan ja keskityin muutenkin kevyempään liikuntaan, reisilihakset pienenivät sopiviksi, MUN makuun. Lihaskuntoni on hyvä, mutta lihakset eivät näy ja siitä tykkään. Joku tykkää kunnolla lihaksikkaista urheilijan reisistä, minä en, haluan näyttää naiselliselta, mutta olla kuitenkin hyvässä kunnossa. Tämän olen mielestäni saavuttanut.
Mulla on luonnostaan muhkea latinoperä, jolle riittää treeniksi kunnon lihaskuntotreeni 1-2 kertaa viikossa (yhdistelmäliikkeitä painojen kanssa, esim. askelkyykkyä käsipainojen kanssa niin, että samalla tekee jotain yläkropan liikettä), sekä runsas aerobinen liikunta. Kävelen, juoksen tai hiihdän vähintään 4 x 1-1,5 h viikossa. Muuten kroppa alkaa hakeutua päärynän muotoon. Yläkropan treeni on tärkeää, koska treenattu hartialinja ehkäisee myöskin päärynämallia.
Parhaiten mulle soveltuu luisteluhiihto, joka pitää sekä perän tiukkana että vahvistaa yläkroppaa. Olen jo yli nelikymppinen, joten ilman runsasta treeniä joutuisin sanomaan latinopepulle hyvästit ja olemaan kapeaharteinen päärynä....
Minulla on jotenkin epäsuomalainen takalisto, rasva nimittäin kerääntyy pakaroihin. Moni on kysynyt millä treenillä olen takalistoni hankkinut varsinkin nyt kun on tämä fitnessvillitys tullut. Mutta taitaa tässä kuitenkin eniten vaikuttaa geenit, olen muutoin hoikka mutta rasva peffassa. Toki harrastan säännöllisesti liikuntaa, esimerkiksi tankotanssia mutta sepä kehittää lihaksia enemmänkin ylävartaloon ja keskivartaloon kuin takalistoon. Kävelen toki päivittäin rappusia yms, mutta ainakaan tämän ketjun ja muiden "asiantuntijoiden" mukaan sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.
Kunhan nyt jo vuoden kestänyt urheiluvammani vihdoin paranee aloitan kyykkäämisen. Alkaa se painovoima kuitenkin jossain vaiheessa jokaisen ahteriin vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:55"]Mua pelottaa et jos kyykkää niin reidet kasvaa mut perse ei :D en haluu mitään megareisiä koska haluan mahtua vielä samoihin farkkuihin. Heh
[/quote]
Et tule mahtumaan ellei ne ole valmiiksi lörppiä perseen kohdalta. Sitä paitsi ei sitä kasvua tule muutamassa kuukaudessa kovin paljoa, ja tuskin pidät samoja farkkuja vuosia. Ne pyöreät reidet ovat myös yksi tekijä siihen, että peräsin näyttää pyöreältä, ei ole käytännössä mahdollista kasvattaa vain yhtä lihasta kehossa. Jaloissa on kehon suurimmat lihakset ja niiden harjoittaminen kuluttaa energiaa ja lisää llihaskasvua koko kroppaan: eli myös siihen peppuun. Pelkällä peppulihaksen treenaamisella ei saa riittävää lihaskasvun vaatimaa rasitusta.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:24"]Joogass on muutama hyvä liike, lainaa joogakirja kirjastosta tai kyllä varmaan löytyy youtubesta videoitakin. Kun minä yritin saada takaisin menetettyä pyöreää peppuani, tein just noita kaikenmaailman kyykkäyksiä ja seurauksena oli inhottavat paksut lihaksikkaat reidet, kyllä peppukin pyöristyi, mutta ei kovin paljon. Lopetin koko kyykkäysen ja onneksi reidet palautuivat lähes entiselleen, tosin ovat nyt paremmat kuin ennen mitään treeniä, sellaset sopivat. Mutta joogalla tosiaan on ollut hyvä vaikutus, niinkuin melkein mihin tahansa muuallekin, uskomattoman tehokasta ja lisäksi miellyttävää. Lisäbonuksena notkeutta, siitä on iloa sängyssäkin ;) Yksi hyvä liike on silta, sitten on aurinkotervehdys ja sellainen kaari..ja muitakin, en vaan muista nimiä. Joogassa vartalo kiinteytyy, aineenvaihdunta paranee, lihaskunto paranee, mutta mitään muskeleita ei tule, mikä minusta on hyvä.
[/quote]
"Inhottavan paksut lihaksikkaat reidet" Anteeksi mutta mitkä ne sellaiset on? :D mikään ei ole kauheampaa kuin hyllyvät (paksut) selluliittijalat, paitsi ehkä anorektikkojen lyijykynäkoivet! Jos sait jaloistasi jotenkin inhottavan näköiset niin veikkaan niiden olleen ihan rehellistä rasvaa...katso vaikka urheilijoita, enpä koskaan kuvailisi esimerkiksi hiihtäjien reisiä "inhottaviksi"
Truch :'D