Huhhuh, noita syöpäsairaalaan hintoja
Ensikäynti ja hoitosuunnitelman laadinta
• 2 x 60 min vastaanottoa, onkologi ja kirurgi
974 €
(Kela-korvaus 54 €)
Leikkausta edeltävät tutkimukset
• Sisältävät mm. laboratoriotutkimukset, magneettikuvauksen, vartijaimusolmuketutkimukset
alk. 4210 €
(Kela-korvaus 219 €)
Rinnan poistoleikkaus
• Sisältää toimenpiteen ohella yöpymisen ja patologin osuuden
alk. 12650 €
Rinnan osapoistoleikkaus
• Sisältää toimenpiteen ohella yöpymisen ja patologin osuuden
alk. 14350 €
Sädehoitokokonaisuus
• Aina asiakkaalle yksilöity
alk. 16267€
(Kela-korvaus 619 €)
Lääkehoitokokonaisuus
• Leikkauksen jälkeinen n. 4 kk mittainen sytostaattihoito, yksilöllisen arvion perusteella
alk. 12835 €
(Kela-korvaus 459 €)
Kommentit (57)
Ihmiset voisivat tehdä enemmän itse oman terveytensä eteen, eikä vain kysellä kuka maksaa.
Pätkäpaasto ehkäisee tehokkaasti syöpää ja muita sairauksia. Elimistö ehtii siivoamaan ryönät pois kun ei koko ajan syödä jotakin. Myös aivosairaudet kuten atzheimer ja parkinson vähenevät paastolla kun elimistö ehtii poistaa turhat proteiinikertymät aivoista.
Pätkäpaasto on hyvin helppo toteuttaa. Lopettaa vain syömisen muutama tunti ennen nukkumaanmenoa, ja herättyä jättää aamiaisen väliin. Huono puoli on se, etteivät lääkemafiat pääse rahastamaan jos ihmiset ovat terveitä.
Julkisella puolella hoitopäätöksiä tehdessä lasketaan kuinka paljon hoidot maksavat ja kuinka paljon lisää elinaikaa ne tuovat. Eli ei todellakaan voida esim. jokaisen syöpäpotilaat kohdalla kaikkea mahdollista tehdä. En muista tarkkaa termiä, mutta puhutaan laatupainotteisesta elinvuodesta suhteessa sen aiheuttamiin kustannuksiin. Yksityinen sairaala toki tekee, koska asiakas maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa pitkitystä.Yksi syöpä kun yleensä tulee saadaan ehkä pois mutta tulee uusi ja sitten lähtö.Tosin riippuu siitä missä on.Kauheaa kun rahastetaan toisten sairaudella hymyssä suin.Lääkärit vetävät ahneuksissaan kauheita palkkoja eikä ole varmuutta että kukaan paranee kuin hetkeksi.
Turhaa?
Mä olen syöpäni hoidon jälkeen mm. kasvattanut täysi-ikäiseksi lapseni jotka olivat pieniä sairastuessani, tehnyt viisitoista vuotta koulutustani vastaavaa työtä ja palannut tekemään yliopistollisen jatkotutkinnon.
Voi olla, että kuolen syöpään joskus myöhemmin, mutta en kyllä pidä tätä elämääni minään ”turhana pitkityksenä”. Mikä sitten ei ole sitä? Pitäisikö kaikki eliminoida saman tien, koska kuolemme kumminkin, sitäkö tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vielä maksukatto, eli vuodessa maksat hoidostasi noin 700€ maksimissaan.
Maksukatto ei poista päivittäistä osastomaksua, joka on n. 20 euroa vuorokausi, jos joutuu osastolle jäämään vaikka maksukatto olisi täynnä. Eli vuosittainen maksu voi olla paljon kovempi. Lisäksi vapautuksen maksusta saa vain itse hakemalla ja todistamlla, että maksu on tullut täyteen. Muuten sitten joutuu ensin maksamaan ja seuraavana vuonna hakemaan liikaa maksettua takaisin.
Ei pidä paikkaansa. Helsinkiläisenä olen saanut kaiken erikoissairaanhoidon leikkauksineen Meilahden sairaalassa, ja laskussa on suoraan otettu huomioon maksukaton täyttyminen, eli vuorokausimaksu on pudonnut siihen noin kahteenkymppiin samassa laskussa.
Tietenkin, jos potilasta on ensin hoidettu
jossain toisessa sairaanhoitopiirisdä, niin on potilaan oma tehtävä ja omalla vastuulla seurata näitä kokonaiskustannuksia.
Jos kustannukset nousevat tuloihin nähden kohtuuttomiksi, potilas voi hakea toimeentulotukea Kelasta. Ja uskomatonta kyllä, sairaalalaskunkin voi maksaa useammassa erässä, kunhan sopii siitä ajoissa (eli heti laskun tultua) laskuttavan tahon kanssa.
ei noi ole mitenkään erikoisia hintoja, elämä on kallista ja suomalaiset ovat persaukisia. Eikä oikein kellään muulla kuin valtiolla tai firmoilla ja järjestöillä ole varaa palveluihin
Vierailija kirjoitti:
ei noi ole mitenkään erikoisia hintoja, elämä on kallista ja suomalaiset ovat persaukisia. Eikä oikein kellään muulla kuin valtiolla tai firmoilla ja järjestöillä ole varaa palveluihin
Ei kaikki suomalaiset ole persaukisia. Tälle palstalle heitä on vain jostakin syystä enemmän kasaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa pitkitystä.Yksi syöpä kun yleensä tulee saadaan ehkä pois mutta tulee uusi ja sitten lähtö.Tosin riippuu siitä missä on.Kauheaa kun rahastetaan toisten sairaudella hymyssä suin.Lääkärit vetävät ahneuksissaan kauheita palkkoja eikä ole varmuutta että kukaan paranee kuin hetkeksi.
No, poikkeus vahvistaa säännön. Mun anoppi on sairastanut 3 * rintasyövän (joka kerta yli 5v välissä, eli 'ei uusiutunut, vaan määritelmän mukaan uusi) - hänet on joka kerta 'parhaan tietämyksen mukaan' hoidettu julkisella kuntoon.
Menehtyi sitten pari vuotta eläkkeelle pääsyn jälkeen kun joku törmäsi autolla. Eli toistuvakaan syöpä ei häntä voittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks on vakavan sairauden vakuutusturva. Parisataa euroa per vuosi on halpa hinta 100 000 euron syöpähoidoista joita julkinen sektori ei kykene tarjoamaan eikä edes halua tarjota. Kannattaa hankkia vakuutus!
Arvaisin että olet suht nuori vielä. Maksimissaan 3-kymppinen. Tuollaista vakuutusta et saa jos olet 50+. Siis noin halvalla vuosimaksulla.
Mä oon 55 ja mulla on.
Ja olen tuossa 40-50v välisenä aikana sairastanut rintasyövän ja saanut hoidon vakuutuksen piikkiin tuolla Dokratesissa (no, lopun viimein se vuosittainen kontrollikäynti omassa julkisessa, kun Helsinkiin on täältä jonninverran matkaa.)
Avaintekijä tuossa hinnassa ja siinä että vakuutuksen ylipääätään saa (js se kattaa 'kaiken') on että sen ottaa riittävän aikaisin. Silloin kun vielä on terve.
Omat kokemukset on, että julkisella tehtiin kaikki temput mitä on olemassa. Kemolääkkeet on halpoja ja uudet immunologiset sitten maksaa tuhansia tai kymmeniä tuhansia. Syövässä aika on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän noissa niin perkeleesti maksaa. Kalliit koneet ymmärrän, niihin sijoitettu raha täytyy saada takaisin mutta kuinka monella on varaa maksella tuollaisia hintoja? Pyöriikö tuo bisnes noin pienillä asiakasmäärillä?
Yksityisen terveydenhuollon maksut ovat siksi niin korkeita että hinnoissa on todella paljon katetta. Julkisen puolen terveydenhuollon vastaavien palvelujen tuottaminen ei maksa läheskään niin paljon kuin yksityinen asiakkaalta rahastaa. Hyvänä esimerkkinä on se että aika usein yksityislääkärin käynti Palkkio on noin 150 euroa ja aika maksimissaan 20 minuuttia jolloin lääkärin tuntipalkka on noin 450 euroa. Lääkärin työ on lisäksi arvonlisäveroton joten hän saa neljänneksen enemmän itselleen kuin muut ajastaa laskuttavat ammattilaiset kuten autokorjaajat.
Vierailija kirjoitti:
Nuo pitäisi hoitaa pois kuten opiskelu eli lainaamalla.
Mikä velvollisuus muilla on maksaa sairastuneen hoidot?
Eli valtiontakaus terveydenhoitolainoihin? Käytännössä valtio ei kuitenkaan saisi suurinta osaa omistaan takaisin, joten eipä taida kannattaa.
Sekin tuurista kiinni missä kaupungissa asuu, että ollaanko julkisella puolella valmiita hoitamaan melkein toivotonta potilasta. Sukulaiseni sai useamman vuoden elinaikaa, kun toisessa kaupungissa haluttiin hoitaa nuorta ihmistä eikä vedottu hoitojen kalliuteen tai toivottomaan tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pitäisi hoitaa pois kuten opiskelu eli lainaamalla.
Mikä velvollisuus muilla on maksaa sairastuneen hoidot?
Taidat olla nuori vielä jos luulet ettet ikinä itse sairastu.
Kaikki eivät ajattele vain itseään, vaan sitä mikä olisi reiluinta.
Jokainen meistä maksaa veroja ja sairaanhoitomaksujaan joka ikinen kuukausi. Siinä sulle reiluutta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä kuinka hyvää ja arvokasta hoitoa saamme julkisilla kun sairastumme. Lisäksi vielä maksukatto, eli vuodessa maksat hoidostasi noin 700€ maksimissaan.
Onko tämä muuttunut? Itse kun sairastin syöpää ja maksukatto tuli täyteen, niin maksut puolittui ei muuttuneet ilmaiseksi. Lisäksi sairastuin loppuvuodesta ja ehdin saada alennusta maksuihin ehkä kuukauden ja sitten vaihtui vuosi. Isoja rahoja vauvan vanhemmille joista toinen sairauslomalla ja toinen juuri jäänyt työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voisivat tehdä enemmän itse oman terveytensä eteen, eikä vain kysellä kuka maksaa.
Pätkäpaasto ehkäisee tehokkaasti syöpää ja muita sairauksia. Elimistö ehtii siivoamaan ryönät pois kun ei koko ajan syödä jotakin. Myös aivosairaudet kuten atzheimer ja parkinson vähenevät paastolla kun elimistö ehtii poistaa turhat proteiinikertymät aivoista.
Pätkäpaasto on hyvin helppo toteuttaa. Lopettaa vain syömisen muutama tunti ennen nukkumaanmenoa, ja herättyä jättää aamiaisen väliin. Huono puoli on se, etteivät lääkemafiat pääse rahastamaan jos ihmiset ovat terveitä.
En usko,että pitkän yöunen jälkeen aamiaisen väliin jättäminen olisi terveellistä verensokerille.
Vierailija kirjoitti:
Olipahan melkoinen aivopieru sulta! Se, että sairastuu syöpään toisen kerran ei todellakaan nykyään tarkoita sitä, että kuolee! Mä olen sairastanut imusolmukesyövän kaksi kertaa ja viimeiset hoidot on lopetettu tammikuussa 2005. Tässä mä edelleen porskutan.
Eipä täällä vaikeita sairauksia sen vuoksi jää hoitamatta.
Elämää rajoittavat, lievemmät sairaudet on sitten toinen juttu.
Ja yksityisetkin palvelut ovat yllättävän edullisia täällä.