Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperheen perintäkuviot - miehen lapset perinnöttömiksi?

Vierailija
06.01.2015 |

eli meillä tilanne tämä: olemme mieheni kanssa naimisissa. Kaikki omaisuutemme on minun nimissäni. Miehellä on 3 lasta edellisestä liitosta, meillö yksi yhteinen. Koti, jossa asumme on minun nimissäni ostettu, kuten kaikki muukin.

Tosiaan, nyt haluaisin tietää että jos ja kun aika minusta jättää, miten käy perinnön? Käsittääkseni yhteinen lapsemme saa puolet, mies toisen puolikkaan. Voisiko kuitenkin jotenkin avioehdolla tai jollain ehkäistä tuon puolikkaan siirtymistä miehelle, jotta miehen lapset eivät perisi mitään. Esim että lapsemme perisi kaiken mutta miehellä silti olisi elinikäinen asumisoikeus kodissamme. 

Minulla on lisäksi nimissäni 3 yksiötä jne.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa on! Varmaan kaikilla meillä, jolla on kertynyt varallisuutta, jota jakaa :)

Vierailija
82/88 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä asia asianajajan kanssa ja laadi avioehto ja testamentti. Ei kannata hakea näihin vastauksia vauvapalstalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää avioehto, silloin miehen lapset eivät saa mitään missään tilanteessa.

Vierailija
84/88 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:58"]Kannattaa mennä lakimiehen luo, joka OIKEASTI perehtynyt näihin asioihin ja tekee paperit. Avio-oikeutta ei käsittääkseni voi poistaa millään tavalla. Ja se mikä siirtyy puolisosi nimiin, siirtyy osin hänen perillisilleen vaikka olis testamentti tai mitä. Ihan syvältä!!! Haluan antaa oman perintöni omalle lapselle! Puolisoni lapsilla on äiti ja isä, jonka perivät aikanaan. Etnan kopeekkaa en aio muille antaa :) jokainen huolehtikoot omistaan! Runsas alapeukkujen määrä herättää kysymyksen, että kuinka moni teistä on valmis antamaan tienaamansa omaisuuden oman lapsen sijasta toisen lapselle?? Veikkaan että aika harvassa on semmoset mammat! Voitte lopettaa sädekehän päänne päällä pitämisen ja mennä juomaan hyvät pullakahvit ;o

[/quote]

Alapeukut johtuvat tekstin asiavirheistä. Mielestäni on ihan oikein, että lapset perivät tasapuolisesti OMAT vanhempansa eikä vanhempien omaisuutta jaeta toisten lapsille. 

Vierailija
85/88 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:20"]

Avioehdollahan tuo hoituu.

Minua kiinnostaa, onko miehesi siipeilijä? Miksi hän ei omista yhteisestä kodista mitään? Vai onko se sinun ennen miestä hankkimaa omistusta?

[/quote]

Olen perinyt osan, osan olen ostanut ennen avioliittoa ja asuntolainaa 20,000€ jäljellä. Mies on ostanut meille mm. Autot jotka ovat mun nimissä koska mulla on paremmat bonukset. Meillä myös yhteinen käyttötili ja säästötili jotka siirrettiin vain mun nimiin kun tämä tilanne lasten kanssa alkoi näyttää huolestuttavalta.

[/quote]

Tarkoitat ilmeisesti vakuutuksen bonuksia. Ei autojen tarvitse olla sinun nimissäsi niitä varten. Mies voi aivan hyvin olla omistajana ja sinä olet vakuutuksenottaja, jolloin bonukset tulevat sinun mukaasi.

[/quote]

Voitte yhteisellä sopimuksella siirtää bonukset sinun nimistäsi miehellesi, jotta hän voisi olla vakuutuksenottaja. 

Vierailija
86/88 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:20"]

Avioehdollahan tuo hoituu.

Minua kiinnostaa, onko miehesi siipeilijä? Miksi hän ei omista yhteisestä kodista mitään? Vai onko se sinun ennen miestä hankkimaa omistusta?

[/quote]

Olen perinyt osan, osan olen ostanut ennen avioliittoa ja asuntolainaa 20,000€ jäljellä. Mies on ostanut meille mm. Autot jotka ovat mun nimissä koska mulla on paremmat bonukset. Meillä myös yhteinen käyttötili ja säästötili jotka siirrettiin vain mun nimiin kun tämä tilanne lasten kanssa alkoi näyttää huolestuttavalta.

[/quote]

Tarkoitat ilmeisesti vakuutuksen bonuksia. Ei autojen tarvitse olla sinun nimissäsi niitä varten. Mies voi aivan hyvin olla omistajana ja sinä olet vakuutuksenottaja, jolloin bonukset tulevat sinun mukaasi.

[/quote]

Voitte yhteisellä sopimuksella siirtää bonukset sinun nimistäsi miehellesi, jotta hän voisi olla vakuutuksenottaja. 

[/quote]

Joo, mutta ei kerrota sitä miehelle.

Vierailija
87/88 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä "perintö kuuluu kaikille" -ihmisiä oikein tulee? Isovanhempani olivat "uusperhe" eli yhden pienen lapsen isä, leskimies meni naimisiin ikäneidon kanssa. Heille syntyi yksi lapsi, isäni, mummon ollessa jo melkein 40v. Leski oli rutiköyhä, mummo varakas, mutta rakkautta riitti yli 45 vuotta, kunnes ukki kuoli. Siinä vaiheessa ukin lapsenlapset saapuivat perimään: heille kuuluu puolet, koska äitinsä oli jo kuollut, eikä siten peri. Siinä meni pitkä tovi selitellessä, että kun on avioehto (mikä on mun, se on mun) ja mummi kieltäytyy antamasta omastaan, niin perittävää ei ole.

Vierailija
88/88 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että miehesi eroaa sinusta (kuten on selvästi exästäänkin osannut erota) ja olette olleet yhdedssä niin pitkään, että osituksessa omaisuutenne menee puoliksi (avioehtohan menettää merkityksensä jossain vaiheessa, jos ollaan oltu pitkään yhdessä!) ja siten miehen lapset perivät sen minkä kuuluu.