Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kinuskikissan reseptit ei onnistu

Vierailija
06.01.2015 |

Mikä siinä on, ettei Kinuskikissan, jopa helpotkin reseptit eivät vaan toimi? Ei pohjat kohoa ja ainemäärät ovat liian pieniä tai suuria...

Hienoja kuvia on otettu, mutta ei varmasti tehty kyseisellä reseptillä.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
62/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt kinuskikissan ohjeilla tosi hyviä klassikkoleivonnaisia kuten pullaa ja runebergintorttuja. Niistä sokerimassakakuista en pidä, ei tee mieli edes kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissalla on sopivia leivonnaisia niihin tilanteisiin kun oikein sokerihammasta kolottaa! Esim. cookie dough-kakku vai mikä se oli, aivan sairaan sokerinen ja rasvainen mutta oi että kun oli namia. Jokainen voi etsiä tai muokata reseptejä niin että omaan makuun sopii, ei ole pakko seurata Kinuskikissan sivuja...

Vierailija
64/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein kinuskikissan resptejä ja kyllä minä olen niillä onnistunut. Leipominenkin on taitolaji.

Vierailija
65/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämänkin ketjun avauksen tekijä kuulu suureen kateellisten suomalaisten joukkoon. Kissalle muuten on ainakin muutama blokkari ollut todella kateellinen ja pelkkään kateuteen asia ei ole jäänyt.

Leivonnossa ja etenkin ruoanlaitossa ei kyllä itse koskaan etsikään ns. sitä oikeaa ohjetta vaan vinkkejä siitä mitä voisin tehdä ja millä tavalla. Lopun teen sitten omien mieltymysten mukaan.

Vierailija
66/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina Jyväs = Sini Visa

Vierailija
67/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita, mulle kinuskikissan leipomukset ei kans aina maistu. Esim. se sateenkaarikakku oli järkyttävän pahaa, vaikka ihanan näköinen olikin, ei imarrellut kahvipöydässä.

Vierailija
68/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että nää "ammatti"leipurit jotka täälläkin valittaa reseptien mauttomuutta olisi jossain vaiheessa oppineet maistamalla maustamaan ne esim. kakun täytteet. Itse olen kovin kaukana ammattilaisesta mutta olen sentään oppinut että sitä ruokaa mahdollisuuksien mukaan maistetaan jatkuvasti samalla kun lisätään mausteita eri vaiheissa. Raakaa kanaa tai possua ei toki maisteta raakana :)

Vierailija
69/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seeprakakun sain Kinuskikissan ohjeilla onnistumaan. Ulkonäkö siis ok, maku olematon.

Vierailija
70/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tekohauska eli ääliömäinen vaikuttaa olevan tuo Baking Instinct- peruukkinainen.

Kinuskikissan sivuilta olen käyttänyt kakkutäytteiden ohjeita eli suklaa/valkosuköaamousse. Laitan lähes kaikkien kakkujen väliin, teenkin siis pääasiassa lapsille sokerimassakakkuja synttäreille.

Vierailija
71/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi esim. reseptejä kakkujen pohjiin on hyvin rajallinen määrä. Perus-sokerikakkupohjaan tarvitsee ainoastaan munia, sokeria ja vehnäjauhoja. Muta- ja suklaakakkuja, juustokakkuja jne. voikin varioida loputtomiin mutta niissäkin on muutamat perusjutut aina pohjalla, jotka täytyy saada onnistumaan tai muuten ei homma toimi.

Eikä voi kylliksi korostaa hyvää uunia. Uunin pitää paistaa tasaisesti ja lämmetä hyvin. Vuokien täytyy olla joko hyvin voideltuja ja korppujauhotettuja tai sitten niissä on oltava laadukas pinnoite. Munat tulee vatkata huoneenlämpöisenä ja rasvattomassa mieluiten metallisessa kulhossa... Tätä listaa voi jatkaa loputtomiin. Arjessa useimmiten vika on uunissa, välineissä tai sitten siinä, että vatkaa liian vähän tai liian paljon. 

Vierailija
72/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kinuskikissan reseptit toimineet hyvin. Tosin kokeilemani täytekakun täytteet ovat olleet minun makuuni vähän liian makeita ja raskaita, mutta tämä onkin makuasia ja osaan vältellä nykyään näitä ylimakeita täytteitä tai ainakin yhdistän ne toiseen raikkaampaan täytteeseen. 

Vierailija
73/90 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykkää Kinuskikissan ohjeista. Kuten joku asian jo ilmaisi, teknisesti saattaa vielä onnistua, mutta maun puolesta ei. Ja oon muuten kokki ammatiltani ja erinomainen leipuri. Mutta mikäs siinä, netti on pullollaan ohjeita ja itekin niitä voi kehitellä mieleiseensä suuntaan.

Vierailija
74/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt muutaman kinuskikissan reseptin, enkä kyllä välttämättä tee toiste. Täytettä tuli molemmissa ihan valtava määrä, en millään saanut kaikkea käytettyä. Toisessa myös taikinaa oli paljon, siitä tuli yksi iso ja yksi pieni kakku. Molemmista kakuista tuli tosi kauniita, mutta maku ei ollut kovin kummoinen. Sokeri- tai marsipaanikuorrute ei vaan mielestäni ole mikään ihana makuelämys. Lisäksi tuntuu että kinuskikissan resepteissä on usein tosi pitkä ainelista, osa aineista tosi kalliita, mutta maku ei ole läheskään niin hyvä kuin monissa paljon yksinkertaisemmissa ja halvemmissa leivonnaisissa, joita teen säännöllisesti. En ole kyllä myöskään amerikkalaisten ohjeiden fani, ne ovat usein kovin sokerisia.

Vierailija
75/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellapoliisilla on myös suht toimivat ohjeet

Vierailija
76/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissa käyttää melkein kaikissa kakuissaan (juusto/hyytelö) liivate lehtiä, joita itse vältän viimeiseen asti. Saavat minusta kakun kuin kakun maistumaan mauttoman teolliselta. Itse en hirveämmin ole kinuskikissalta reseptejä kokeillut, vaikka kirja keittiön hyllyssä asustaakin. Voitaikinan kerran tein hyväähän siitä tuli kyllä, mutta herranen aika sitä voin määrää! Myös sellaisen suklaamassan tein. Ihan tummasta suklaasta ja oli himpun verran liian makea, ja ohjeessa sanottiin sen peittävän ison kakun. Kyllä se sen kakun peitti, olisi peittänyt vielä kaksi muutakin, en sitten tiedä mikä se kinuskin iso kakku on, vai pitikö massa jättää kaulittaessa viiden- seitsemän sentin paksuiseksi:D 

Ystävä kyllä aina jaksaa väkerrellä kinuskikissan ohjeilla ja saa ne aina onnistumaan, montaa erilaista kakkua on tehnyt ja aina hyvältä maistuneet. Itse vain tykkään erityylisistä leivonnaisista. 

Vierailija
77/90 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissa käyttää ihan liikaa liivatetta per hyydytwttävä määrä. Siitä tulee kumistahyytelöä. Ja kuvien perusteella osa pohjista on likilaskuisia. Sanoo leipuri, joka luottaa leivontakirjoihin ja soveltaa itse.

Vierailija
78/90 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:23"]

Olin se joka valitteli mauttomia juustokakkuja. Tein siis nämä

http://www.kinuskikissa.fi/omena-vaniljaviettelys/?hakusivu=1

http://www.kinuskikissa.fi/taivaallinen-espressokakku/

[/quote]

2 tl sokeria pohjaan on selvä virhe, eihän tuo voi pitää paikkaansa. Siitähän tulee jauhoinen. Pitänee olla 2 dl. Täytekään ei näytä olevan noista ohjeista poiketen kovin makea, joten ylemmästä ei voi tulla ohjeen mukaan tehtynä hyvä mitenkään. Tuossa toisessakaan ei täyte näytä kovin makealta, mutta siitä en selvää virhettä löydä. 

[/quote]

Joo, ihmettelin itsekin tuota sokerin vähäistä määrää, mutta aika kokemattomana leipojana tein kiltisti niin kuin ohjeessa luki. Eikä lukuisissa kommenteissakaan kukaan sanonut mitään ko. asiasta. Pohjasta tuli aika kova. Tosiaan maku oli kummassakin kakussa todella mitäänsanomaton. 

44

Vierailija
79/90 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää ketju Baking Instinct -bloggaajan perustama? :P Jotenkin outo blogi, miksi bloggaajalla on peruukki? Elina Jyväs on ollut selkeästi liian samanlainen kuin Kinuskikissa, niin on pitänyt brändätä tuollainen kohtalokas brunette vaalean suomineidon kilpailijaksi. Baking Instinctin resepeihin en ota kantaa, kun en ole kokeillut, mutta Kinuskikissan ohjeet ovat toimineet mulla hyvin, olen kokeillut n. 20 reseptiä.

Vierailija
80/90 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii hyvin reseptit enkä ole mikään kakkuleipurikondiittori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi